Sewaktu mereka sedang bersembang, tanpa sedari Aina terlanggar seseorang sampaikan dia terjatuh ke atas badan jejaka itu.
"Wah! Kacaknya mamat ni.kacukan Inggeris Japan ke apa, boleh jatuh cinta ni. Hihihi."bisik hati dirinya sambil terkelu.
"Cantiknya bidadari ni, membuatkan hati ini berdebar - debar sampaikan ia mahu terkeluar dari badan ini."kata jejaka itu pula dengan perlahan.
Tiba -tiba Aina tersedar yang dia sudah lama duduk atas badan laki itu. Cepat-cepat Aina bangun sambil dibantu oleh sahabatku manakala jejaka itu dibantu oleh kawan-kawannya.
"Maafkan saya sebab terlanggar,Encik. Maafkan,saya."ucap Aina dengan perasaan bersalah atas kejadian tadi.
"Eh, Takpa. Memang salah saya sebab saya main telefon sampai tak sedar saya terlanggar awak. " katanya pada si gadis comel di depannya.
Tiba -tiba Aqilah menyampuk "Encik, boleh saya tahu nama encik."tegurnya sambil buat muka acah ii ayu
"Dan kawan encik sekali"sambung lagi apabila dia terlupa nak cakap tadi.
"Boleh apa yang tidak boleh.Nama saya ialah Tengku Fairil Hakim.Kawan saya sebelah kiri ini namanya Afiq Hakim manakala sebelah kanan bernama Tengku Aku Daniel. Nama cik bertiga apa pula."tanya Fairil Hakim
"Nama saya adalah Aina Aqilah. Sebelah kiri saya namanya Siti Nur Aina dan sebelah kanan saya namanya Tengku Amira Balqis, "balas Aqilah dengan lembut tanpa manja..
Amira dengan Ain sudah tergamam kerana tunang si Aqilah ada diantara mereka dan berkawan dengan diorang ini. Patutlah dari tadi Aqilah asyik tersenyum jer rupa -rupanya tunang tersayang pun join sekali.
"Ooohhh, awak semua ni nak pergi mana dan boleh kami join sekali dengan korang.? "tanya Aniq
"Boleh aja, awak. " balas Aqilah tanpa menunggu respon sahabat mereka disebelah.Namun tanpa dia sedar sahabat yang lain dah mula tepuk dahi dan marah sebab dia menyetujui atau lebih tepat mengajak mereka join acara mereka padahal dia yang nak luangkan masa bertiga kes rindu tapi ini bukan rindu sebaliknya kemaruk cinta.
Amira pandang Aina.. Aina pandang Aina... *kita ikut jalah yea* tergeleng Amira bila melihat isyarat yang cuba Aina sampaikan padanya.
Sewaktu mereka berjalan... Semuanya berjalan didepak kecuali Aina dengan Fairil yang lambatkan perjalanan mereka. Tanpa menunggu masa, Fairil pun ambik peluang untuk bertanya pada sicantik sebelahnya.
"Awak, saya nak panggil awak apa sebab nama awak tu panjang sangat, "tanya fairil sambil memulakan bicara agar tidak ada suasana itu sunyi dan agak kekok.
"Mana ada panjang. Pendek ja,panggil saya Aina tapi saya nak panggil awak apa.? "tanya Aina sambil buat muka bingung.
"Panggil saya faril, hanya awak saja boleh panggil saya dengan nama itu. Orang lain jangan harap dapat panggil dengan gelaran itu.! "jawab fairil dengan tersenyum manis.
"Ouuhh, napa pula orang lain tak boleh panggil awak fairil sedangkan nama sebenar awak Tengku Fairil Hakim. Bukan main sedap lagi.?"kata Aina lagi.
"Hmm,adalah rahsia."balas fairil dengan selamba.
"Hmm suka hati awak lah, dah ia nama awak " kata aku lagi sebab malas nak merumitkan keadaan....
Suasana yang indah tadi terus menjadi tegang sedikit dan kekok.. Tetapi semua itu hilang bila sahabat mereka panggil.. Baru mereka sedar,mereka sudah terlalu jauh kebelakangan dari depa.
YOU ARE READING
Maafkan, Aku [SLOW UPDATE]
Romance🌹SINOPSIS 🌹 Sekiranya kau inginkan aku bersamamu.... Lihatlah di belakangmu ada insan yg tersayang, ayah dan ibumu kerana tanpa mereka... Tiadalah kamu maka sekiranya dirimu ingin sesuatu, maka mintalah izin dan restu dari mereka kerna tanpa...