Bab 9💞

4 1 0
                                    

    "Aina!!!!!!! " jerit Aqilah dengan teruja kerana sudah berapa bulan mereka tidak berjumpa. Selalunya whatsapplah tempat mereka berhubung macam - macam perkara.

      *"PUK!!"*

      "Aduh, sakit lah.NGOK!!"marah dia bila tiba-tiba kena cepuk dengan sahabat sengalnya itu.

      "Tahu pula sakit. Buat cara perempuan sikit boleh tak?!kau tu dah nak jadi isteri orang au. Malu orang tengok bila kau jerit...Macam mana lah si Aniq tu tahan dengan perangai kau yang ngok ngek kau ni. Erhh!! ."tegur Amira sambil tepuk dahi  manakala Aina hanya mampu lihat drama yang ditunjukkan oleh sahabat gila-gilanya itu.

           "Alah, sorrylah. Apapun aku rindu kau Aina. "terus dia pergi peluk Aina sambil buat muka sedih pada Amira.

            Amira terus buat muka nak muntah dengan drama tak berbayar yang ditunjukkan oleh dia. Aina terus tertawa sambil melepas kan pelukan Aqilah dengan lembut.

          "DAH!! Aku pun rindu korang.. Apapun jom makan.. Minum.."ajak Aina apabila melihat mereka mula membuka drama baru.

       "MARI....!!! "serentak mereka menjerit....

*Skip*

         Sewaktu mereka sedang berbual sementara menunggu makanan sampai. Aqilah ingin menyuarakan sesuatu tetapi dia takut  Aina akan terluka apabila mendengar khabar tersebut. Namun, tanpa dia sedari. Aina perasan akan perubahan pada wajah sahabatnya seakan ingin mengatakan sesuatu tapi dia sendiri tak tahu.

     "Wei, korang kalau aku bagitau ni, aku harap korang tak marah or angin au.... "akhirnya dia berjaya menyuarakan walaupun terasa macam sedikit gelisahan.

      "Apa dia, beb"tanya Amira sementara Aina cuba mengangguk sedikit kepalanya.

         "Hmm... Sebenarnya aku baru dapat tahu semalam tentang Fairil... dari tunang aku"dia cuba perlahankan nama buah hati sahabatnya. Namun Amira terkejut bila mendengar nama itu apatah lagi Aina  yang terasa ingin menangis kerana ia terasa rindu pada tuan nama itu.

      "Wau!!  Lama aku tak dengar nama "Dia" apa jadi? " tanya Amira dengan sedikit tekan sebutan "dia" dengan nada kemarahan.

        "A... Ku.....aku dapat tahu dia dah bertunang dengan gadis pilihan keluarga dia and bulan depan mereka akan berlangsungnya majlis perkahwinan. Bak kata tunang aku, si Aniq tu "dia" Kelihatan bahagia walaupun agak serabut sedikit."terang Aqilah lagi dengan rasa sakit namun dia tahu hati sahabatnya lagi perit rasanya berbanding dia dan mira

           Aina terus menangis apabila mendengar khabar berita tentang cinta hatinya walaupun dihatinya terselit rasa lega. Kerana dia tahu akan ada orang yang jagakan cintanya untuk dia. Namun, Amira terasa mahu saja serang Fairil pengecut itu tapi tak jadi apabila melihat makanan sudah sampai sehingga kan tidak ingat apa yang dia marah tadi.

Maafkan, Aku [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now