eleven

224 18 0
                                    

han seol

"nak air?"

tak berbalas.

"lapar tak?"

diam.

"ey aku tanya-" kata kata chef dipotong.

"macam mana..."

"macam mana chef boleh ada kat situ?" pandangan kosong aku berikan kepada minhyun.

"oh pasal tu. aku nak tengok pokok kat luar kejap lepas kau keluar tu, tiba tiba aku nampak ada orang ikut kau dari belakang, lelaki pulak tu. tu yang aku guna lorong lain lepastu tarik tangan kau terus"

tak salah lagi, aku rasa tu memang rowoon. gila, apa yang dia cuba buat ni?

"bahaya keluar sorang sorang malam malam. lagi lagi orang macam kau ni. patutnya aku temankan kau sampai tempat yang kau nak pergi"

ye memang patut pun. tapi aku hanya diam, tak membalas.

"baring"

"hah?"

"tidur sini. aku tak berani nak suruh kau keluar dari sini sekarang. tidur je sini dulu, sampai aku suruh kau keluar. lagipun aku tahu kau takde tempat nak pergi kan?"

nak geleng aku tahu aku akan menyesal, nak angguk pulak rasa malu. nasib dia faham aku, terus dia bangun dari duduk.

"rehatlah"

-

"aku nak pergi satu tempat dulu lepastu terus balik. make sure dapur bersih sebelum korang semua balik eh. kalau tak aku cari sorang sorang"

"yes chef!"

terus aku sambung kerja semula lepas minhyun dah pergi. tak tahu la tempat apa yang dia nak pergi tu.

"seol macam muram je harini, kenapa? putus cinta ehhh?" tegur woojin.

ye, putus cinta sangat.

"ish merepeklah woojin ni. tang mana ada pakwenya?"

"ish menipu. antara sebab perempuan selalu badmood satu hari ni ialah putus cinta. bongaklah seol kata seol takde boyfriend" sengaja dia senggol senggolkan sikunya pada lengan aku.

"betul, takde la. seol bukan macam perempuan lain. senang je dapat boyfriend"

"ada je ni ha depan mata seol ni"

"ee mengarutlah woojin ni!"

"ha apa tu kacau adik aku?" tiba tiba je jihoon muncul dan sandarkan badan pada kabinet.

"sejak bila pulak dia adik kau eh memandai je"

"ah dia tetap adik aku la, kau pe tahu"

"kacau line sia dia ni ish dahla lain masa woojin try ngorat seol balik okey? hehe" sempat dia kenyitkan matanya.

selekeh betullah si woojin ni. suka bergurau macam tu hahaha takpelah menjadi penghibur aku jugak.

"lagi 30 minit nak balik. seol balik dengan siapa?"

"hah?"

jujurla aku tak cerita lagi aku tumpang rumah chef sekarang ni dekat jihoon. biasanya aku cerita je apa apa kecuali pasal kisah silam aku dan pasal rowoon. termasuk ni sekali.

"nak oppa hantarkan ke?"

"tak payahla. sebelum ni elok je seol balik sorang sorang. takde kena apa pulak haha"

"yeke ni?"

aku mengangguk untuk suruh dia percayakan aku. tipulah sejak haritu aku tak trauma nak jalan malam malam sorang sorang. lagi lagi bila aku dapat tahu yang rowoon sentiasa perhatikan aku.

fake love ; hwangminhyunWhere stories live. Discover now