selesai sudah majlis aku dan che- maksud aku minhyun. dia suruh aku panggil dia minhyun je sebab aku bukan pekerja dia lagi dah.
kitorang balik rumah dia je. aku panggil rumah dia sebab aku tak rasa layak lagi nak panggil rumah kitorang hmmm. badan aku sakit sakit, mujur rasa mual dah berkurang. kau bayangkan masa majlis berlangsung, rasa mual aku masih ada. rasa nak tumbang pun ada jugak masa tu.
minhyun tengah bersihkan diri. jadi aku duduk luar sorang sorang. akibat bosan yang melampau, aku mengambil beberapa helai dan sebatang pensel.
"dah lama tak melukis"
-
"seol"
terasa badan aku digoyangkan. terpisat pisat aku membuka mata dan tegakkan tubuh.
"mandi dulu, baru tidur. kalau ye pun tidur la betul betul"
"hmm" aku menggosok mata yang masih lagi gatal nak terpejam. penat dia tu tak boleh nak cakap macam mana.
"siapa lukis ni?" tanya minhyun.
"apa?"
"gambar baju ni"
"oh, saya"
alahai soalan dia pun. nampak tak aku masih pegang pensel ni?
"cantik. kenapa tak sambung belajar?"
saya dah sambung belajar tapi dah tengah jalan saya kena buang awak.
aku hanya mampu ungkapkan ayat tu di dalam hati. dia tak tahu pun pasal tu. aku langsung tak pernah cakap pasal tu dekat dia.
"takde rezeki kot" aku tersenyum nipis.
"tak teringin nak sambung belajar?"
"teringin tu teringin la.. tapi tengah mengandung kan. taknaklah susah susah"
"lepas bersalin, sambunglah. taknak?"
aku pandang muka dia yang tengah keringkan rambut guna tuala kecik.
"tengoklah dulu"
"atau kau nak terus bukak kedai?"
mata aku terkebil kebil pandang dia. sungguh, dia tanya aku macam macam ni kenapa?
"pengalaman takde, nak bukak apanya?"
"takpelah, slow slow"
"awak tanya ni kenapa? nak bukakkan ke kalau saya kata saya nak?" sengaja aku menguji. jawabnya memang tak lah kan.
"boleh je kalau kau nak. aku ramai kenalan untuk tolong. tu ha sihyun tu pun boleh je tolong kau"
aku ternganga. dia ni—
mudahnya dia bercakap.
"susahkan awak je"
"susahkan apanya? untuk pendapatan kau jugak. mana tahu belanja bulanan yang aku bagi tak cukup ke"
"kan saya pernah kata saya tak suka berhutang"
"aku suami kau, tu masih berhutang ke?" dia tenung mata aku.
YOU ARE READING
fake love ; hwangminhyun
Fanfictionstatus 》 completed "loving you is hard but i won't never regret it" - han seol •geumvengers-2019