gonna be the last chapter uhu :')
-
"eonnie! eonnie okey?" sihyun memegang bahu seol dan menelek seluruh tubuhnya.
"eonnie okey je. tapi- tapi- minhyun-"
"minhyun oppa mana?"
seol menalakan pandangannya ke arah wad kecemasan. lama betul minhyun kat dalam tu. rasa risau seol tak habis habis daripada tadi. kalau boleh nak je diterjah masuk.
"dah lama ke kat dalam tu?"
"bolehla" seol melepaskan nafasnya perlahan.
"omma mana?" tanya seol lagi.
"sihyun tak bagitahu omma lagi. kalau bagitahu, kecoh hospital ni jadinya. anak kesayangan dia kan. ni kalau halmeoni tahu ni, tak tahu dah apa jadi. eonnie sabar eh? lepasni oppa keluarla tu" sihyun mengusap belakang badan seol, gayanya dah macam kakak dengan adik sedangkan seol lagi tua daripada dia.
pintu wad kecemasan terbuka, lantas seol bangun dengan pantas apabila muka minhyun menyapa pandangannya. dahi sihyun berkerut memandang minhyun dan seol bersilih ganti. aku baru diperbodohkan ke ni?
"awak okey? kenapa lama sangat? saya risau tahu tak?" air mata seol yang tadinya dah kering kini menjejeh lagi sekali.
"dahla tu, seol. saya okey je la" minhyun menggosok kepala seol sekilas. risau sangat.
"lah tangan oppa jeke yang sakitnya? kenapa gaya eonnie macam dah hilang laki ni? mati mati sihyun ingat oppa kena teruk tahu tak?"
"hey tangan sakit pun tu teruk tau! tangan ni aset dia tahu tak?!"
sihyun mencebik. ingatkan abangnya tadi dah terlantar ke apa, tengok tengok dia keluar dengan tangannya yang berbalut. wah wah seol eonnie ni drama betul. okeyla tu, nampakla dia sayang sangat dekat oppa tu hmmm.
"macam ni tak payah bagitahu omma pun takpe. nasib baik sihyun tak cakap lagi dengan omma, kalau tidak mesti dah kecoh tapi tengok tengok tangan je yang berbalut ni hah. aduhai" sihyun menggeleng gelengkan kepalanya. drama sungguhla laki bini ni.
"diamlah. orang nak sweet sikit pun tak boleh" minhyun menjeling sekilas sihyun. tak boleh tengok orang sweet sikit ke?
"eyy banyaklah sweet korang. nasib baik ni takde pape. oppa balik ni terus tukar password rumah eh? buat yang paaaaling susah so takdela orang boleh masuk suka suka hati. eonnie pun jaga diri elok elok, tula comel sangat. kan dah ada orang minat. tengok tu, menangis pun comel lagi. aduhai nak baliklah macam ni"
"lah dah dahla tu sayang oi. ni saya depan awak ni dah okey. don't worry la. sihyun balikla. pandai pandai eh nanti kelentong omma appa? diam diam je tau" sempat minhyun mengelap air mata isterinya dengan sebelah tangan.
"ye ye pandaila sihyun. memang kerja sihyun pun kan kelentong omma appa. huh jaga diri elok elok. sihyun balik dulu"
-
menggeletar tangan seol saat melihat luka yang agak dalam pada tangan minhyun. ditenungnya lama tanpa membuat apa apa.
"tak boleh nak buatkan? bagi saya buatla. awak duduk tepi je" minhyun nak mengambil ubat yang berada pada tangan seol namun cepat seol tarik semula tangannya.
YOU ARE READING
fake love ; hwangminhyun
Fanfictionstatus 》 completed "loving you is hard but i won't never regret it" - han seol •geumvengers-2019