sebelum baca tu marilah vote hmmm kesian saya yang menulis😔
-
perlahan lahan aku membuka mata bila terasa cahaya tepat kena muka aku. grr asal sejuk pulak harini.
eh? ni dekat bilik chef. macam mana aku—
aku menepuk dahi dalam diam. ah kau la manusia paling bodoh seol. apa yang kau dah buat? patutlah aku terasa sejuk semacam ni.
aku rasa macam nak hentak kepala kat dinding biar pecah terus. tak payah hadap muka chef. cakap pasal dia, aku toleh kanan.
muka bersihnya sedang nyenyak tidur di sebelah aku. macam mana- macam mana dia boleh tidur dengan begitu nyenyak macam niiii?
sekarang masalah aku adalah macam mana aku nak keluar? kang aku tarik selimut dia terjaga pulak sebab aku paling nak elakkan dia daripada bangun.
takkan aku nak keluar macam ni? gila ke apa?
tapi dah takde cara lain....
perlahan lahan aku keluarkan kaki dari selimut dan jejak lantai. dan dan masa ni jugak baju takde kat sini.
"aduh sakit—" pantas aku menekup mulut.
kengkang la kau harini seol.
"jangan keluar" terus tubuh aku mengeras dalam posisi duduk.
bila masa dia bangun? aku tak tarik selimut pun kan..?
"duduk situ dulu. bagi aku masuk toilet baru kau keluar"
tanpa menoleh, aku hanya mengangguk.
MACAM MANA DIA BOLEH BERLAGAK TENANG MACAM TU PADAHAL MALAM TADI—
arghh aku taknak ingat.
kau kena hasutan setan mana seol sampai bertindak di luar kawalan sampai boleh terlanjur alahai beballll.
-
"ehem"
bahu aku tersentak. tiba tiba rasa bulu roma aku meremang.
"kau macam tak okey je hm amiklah cuti harini"
tak payah cakap memang aku nak amik cuti pun.
"memang saya nak amik cuti pun"
gila ke aku nak pergi kerja dengan keadaan macam ni woi kalau taknak tertangkap dengan dorang. mati aku karang.
"o- oh baguslah"
diam.
ha tengok terus jadi awkward masing masing. mana aku nak sorok muka ni aduh.
"n- ni barang dah kemas nak pergi mana?"
"ermmm saya nak keluar la haha takkan nak duduk sini lama lama pulak kan"
"o- oh. dah ada tempat ke nak pergi?"
"ada.. kot"
"kalau macam tu, nanti ada pape call la"
"ha ha okey. saya pergi dulu la. terima kasih untuk semuanya-"
"o- okey"
aku terus menundukkan kepala kepadanya dan keluar dengan barang aku yang banyak tu.
YOU ARE READING
fake love ; hwangminhyun
Fanfictionstatus 》 completed "loving you is hard but i won't never regret it" - han seol •geumvengers-2019