one

528 31 8
                                    

han seol

"semuanya 5000 won"

"terima kasih datang lagi" duit dihulurkan kepada pelanggan.

kling kling

"selamat datang"

satu senyuman dihadiahkan.

"nah kak, kira"

aku mula meng'scan' segala barang yang dibelinya. pelanggan ni lelaki. not bad. aku jungkitkan kening.

^ouh gatalnya sis. jangan tiru aksi ini adik adik kalau taknak kena terajang.

"8500 won"

dia hulurkan duit dan secara tak sengaja tangan aku terkena tangan dia. oops terkena pulak tangan abang hensem ni hukhuk. tapi nanti mesti dia fikir aku ambik kesempatan ahhh apakah. tapi tapi adalah jugak dalam niat tu—

wkwkwkwk.

"hyah! aku taulah aku handsome tak payahla nak pegang pegang macam ni. tau tak yang ini boleh digolong dalam gangguan seksual? aku boleh saman kau tau"

"sape nak pegang kau siyel" kata aku perlahan. cukup untuk aku je yang dengar.

"maaf encik, tapi saya tak sengaja. saya betul betul mintak maaf" aku menunduk beberapa kali. taknaklah tiba tiba dia saman aku aduh mana ada duit nak bayar walaupun sebenarnya aku dah selitkan dalam niat tadi—

"muda lagi dah buat masalah. tch budak budak zaman sekarang. ok ok aku lepaskan kau kalini. tapi next time aku tak teragak agak nak saman kau tau" dia mengambil plastik yang berada di atas kaunter.

bapak dia! kepoci gila dia ni. aku dah mintak maaf tu melebih pulak hak alah demand benau.

"omo omo. dia fikir aku hamak sangat nak sentuh dia? mujurlah dia handsome hihihi" aku gelak gedik dah tak serupa orang kena ugut tadi:

kawal beb kawal.

aku menggeleng gelengkan kepala beberapa kali. sedarlah seol. jangan jadi gatal macam ni. nanti adik adik ni terikut perangai kau tak tahu nak jawab kat mak bapak macam mana.

-

"pergh! apa masalah tuan kedai tu tiba tiba je nak pecat aku. dah ni nak buat macam mana?"

aku jalan ke hulur dan ke hilir, tengah mencari idea. mana nak cari kerja ni?
dah tu kalau tak kerja tak boleh la nak bayar sewa bilik ni. ni pun dah tertangguh sebulan.

"ugh boleh gila aku" aku serabutkan rambut.

aku buka tingkap bilik dan pandang ke kawasan tersebut. tak boleh jadi ni, aku kena cari kerja.

"ha! rasanya ada restoran mewah dekat kawasan sana. kalau jalan dalam 15 minit sampai la. ah bantai la"

aku terus pergi bersiap, sekadar kemaskam rambut dan tepek bedak sikit. tu pun dah memadai.

-

"eo sejeong-ah, kenapa?" aku mengepitkan phone di antara telinga dan bahu.

"hyah kim sejeong, kenapa diam je ni?" kening aku bertaut.

"ani.. takde pape. rindu dengan kau kot hahah"

fake love ; hwangminhyunWhere stories live. Discover now