han seol
"chef" aku muncul tiba tiba di sebelah chef dan bisikkan kat telinga dia.
ha meremang tak bulu roma tu ngehehe.
"eh kau ni. terperanjat aku" tangan diletakkan di dada. awh tepanjat sangat la tu hokhok.
"hehe sorry" aku sekadar tersengih.
"ha ada apa?"
"chef"
"hm apa?"
"saya nak balik awal sikit boleh tak?" mata aku kelip kelipkan dengan harapan yang dia akan terpedaya dengan kecomelan aku awh.
tapi malangnya tak. kenapalah hati boss aku ni macam batu sangat?
"apa alasan kau?"
bibir aku muncungkan. nak kena bagitahu ke hm malu la alamak hm nak bagitahu ke tak eh.
"em ada la hal sikit heheh" aku menggaru belakang tengkuk yang tak gatal.
muka dia nampak ragu ragu dengan alasan aku. sebelah keningnya diangkat. terus aku larikan pandangan. er lama lagi ke dia nak pandang?
"hm pergilah"
aku pandang muka chef semula dengan mata yang besar.
"betul?"
"aku cakap sekali je"
"thank you chef hehehe i love you!!"
-
"saya nak buat pinjaman peribadi"
"sekejap ye"
aku menunggu beberapa minit sebelum pegawai yang bertugas pandang aku semula.
"maaf cik. tak dapat lulus la"
"ha? sikit pun tak dapat?"
dia mengangguk.
"ye sebab sebelum ni cik dah buat pinjaman tapi masih tak langsaikan lagi. jadi pinjaman cik tak dapat nak diluluskan"
aku mengeluh. adoyai. dah tu aku nak cekup duit dari mana ni? kalau nak tunggu gaji lama lagi, masalahnya aku dah takde masa sekarang ni.
aku mengusutkan rambut. cari jalan lain ah.
"hm takpelah. terima kasih"
-
aku pandang bangunan di depan mata aku lama. betul ke aku nak masuk sini ni? biar betul?
lama aku fikir, dan akhirnya aku dah buat keputusan. aku memang dah takde jalan lain. ni satu satunya kalau aku nak selamatkan bilik kecik aku tu.
ah bantai.
aku naik tangga dan pintu pejabat aku buka. gulp seram je sis tengok muka muka ni.
"nak buat pinjaman ye?"
aku mengangguk perlahan. air liur aku telan susah.
YOU ARE READING
fake love ; hwangminhyun
أدب الهواةstatus 》 completed "loving you is hard but i won't never regret it" - han seol •geumvengers-2019