han seol
"semua! berkumpul!"
serentak dengan itu, semua tertumpu pada chef yang memberi arahan tadi. aku pandang jihoon, dia pandang aku, aku cuma angkat bahu.
"kenapa chef?" tanya daehwi.
"aku ada pengumuman nak cakap"
"sihyun tak tahu pape ke?" aku berbisik pada sihyun di sebelah.
"tak rasanya"
"oh. apa chef?"
"aku bakal berkahwin.."
eh?
sihyun tersedak lalu dia terbatuk batuk. terperanjat sangat mungkin.
"hah?! dengan siapa?! tiba tiba je ni"
aku perasan, chef ada kerling aku tadi. ah dah la nak cakap tak bagitahu aku pun. pagi tadi aku terlelap, bangun dia dah takde. kalau ye pun tinggal la nota ke apa.
"dengan han seol"
"APA DIA?" woojin menjerit.
"biar betul?!"
semua pandang aku tak percaya. ye, aku pun tak percaya jugak. jangan risau. muka sihyun dengan jihoon la yang paling terkejut.
"ohhhh patutlah aku nampak ada cincin kat tangan seol tadi. aku diam je la. ingat main main ke. last last dengan chef"
aku diam je. malu sebenarnya. mungkin muka aku dah bertukar rona. kena usik macam ni aish. sihyun pukul lengan aku bertalu talu.
"kenapa eonnie tak cakap langsung kat sihyun? oppa pun sama! eeee"
aku cuma tersenyum nipis. nak cakap macam mana? aku pun tak tahu nak mulakan cerita dari mana. kisah aku dengan chef terlalu sulit.
"aku tertipu selama ni tau. dorang dah la tak nampak macam pasangan bercinta langsung selama ni. tiba tiba je kata nak kahwin. melepaslah aku dengan seol macam ni" woojin merungut rungut. tak habis habis nak bergurau kata nak mengorat aku.
tapi ayat dia memberi kesan kepada aku. tak nampak macam pasangan bercinta langsung hm. betul la tu. aku dengan chef bukannya bercinta. semua jadi dengan tiba tiba.
"macam mana korang boleh together? random gila. lain la kalau jihoon dengan seol ke. nampak la jugak tanda tanda dia" ah soalan guanlin ni pun.
"eh sibukla nak tahu. tu aku simpan dengan seol je ehe"
"siapa mengorat siapa dulu ni? ceritalaaa"
sejak bila pulak jihoon ni suka kacau aku macam ni? ada ke patut dia tanya soalan sensitif macam tu aaaa.
"eh aku panggil nak bagitahu tu je. banyak pulak soalan korang ni"
"okey okey benda tu semua tak penting. yang penting sekarang ni, kita kena buat baik dengan seol. mana tahu lepasni gaji kita naik ke kan sebab buat baik dengan mem besar"
"banyaklah! takde maknanya. han seol pun malas nak layan korang tau"
"ala biarlah. kan han seol kan?" daehwi mengerdipkan matanya kepada aku. such a cutie uwu. aku cuma tayang sengih.
YOU ARE READING
fake love ; hwangminhyun
Fanfictionstatus 》 completed "loving you is hard but i won't never regret it" - han seol •geumvengers-2019