Jack
Ik ging het kasteel binnen via een raam. Ik hoorde Elsa en Anna praten aan de andere kant van de deur. Ik opende de deur een klein beetje, maar wel genoeg om wat te kunnen zien.
"Hoe is Kristoffs familie?" Vroeg Elsa langzaam. Ik vroeg me af wie Kristoff was. Ik gokte dat het Anna's vriendje was, aangezien zij wist wie zijn familie was. Ik luisterde even naar hun gesprek en keek hoe ze lol maakten.
Mooi, Elsa weet nog hoe dat moet.
Nadat Elsa, Anna en Olaf klaar waren keek Elsa mijn kant op en zag ze. Ik zag aan haar gezicht dat ze niet blij was en ik slikte. Ze stond langzaam op en zei gedag tegen Anna en Olaf. Ze liep recht naar me toe. Ik wist dat ze niet blij was, maar het boeide me weinig. Elsa liep de kamer binnen en sloot de deur.
"Wat denk je wel?!" Vroeg ze boos.
"Niet zo veel. Ik ben meer van het doen." Zei ik grappend.
"Oh wat grappig. Je weet wat ik bedoel. Je begluurde me." Elsa's stem ging van sarcasme, naar boosheid.
"Sorry hoor. Maar dit is toch een vrij land? Of is er een straf voor begluren?" Ik moet echt dingen serieuzer nemen.
"Ja, er is een straf voor begluren. Het begluren van de koningin en haar familie."
"Oké. Het spijt me. Het was niet mijn bedoeling."
"Je zegt sorry?" Vroeg Elsa verbaast.
"Ja." Zei ik langzaam.
"Oké. Maar dat veranderd het feit niet dat je me hebt begluurd." Zei Elsa weer boos.
"Wat heb je toch tegen me? Ik deed helemaal niet veel. Ik zat in je dromen en af en toe probeerde ik je iets te leren over je krachten."
"Dus het was niet veel voor jou. Het betekende heel veel voor mij. Die dromen waren de enige momenten waarop ik me niet alleen voelde." Zei Elsa boos. Ik keek haar geschokt aan. Ik had nooit geweten dat ik zoveel had betekend voor Elsa. Elsa begon zachtjes te huilen.
"Elsa?" Vroeg ik zachtjes terwijl ik Elsa probeerde te knuffelde. Ik had verwacht dat Elsa zich van me weg zou draaien, maar ze liet me toe.
"Jack. Blijf deze keer bij me." Fluisterde Elsa.
"Natuurlijk. Ik zal je niet meer alleen laten. Nooit meer." Fluisterde ik. Ik hield Elsa nog een tijdje vast. Na een tijdje wurmde Elsa zich los.
Elsa
Opeens had ik door dat ik Jack aan het knuffelen was. Ik wurmde me los en gelukkig hield mij me niet stijf vast en liet me los zodra hij voelde dat ik weg wilde.
"Gaat het?" Vroeg hij.
"Ja hoor. Ik moet weer dingen gaan doen. Het is beter dat je gaat." Zei ik.
"Natuurlijk." Zei Jack teleurgesteld en hij ging weg.
Sorry, een vullertje. Maar het gaat al snel spannend worden en ook nog meer dingen.