Jack
Nadat ik Elsa weer naar huis had gebracht ging ik weer naar de Noordpool. Daar zag ik dat de anderen nog druk in gesprek waren.
"Hé jongens!" Riep ik. Iedereen keek me aan.
"Waar is Elsa gebleven?" Vroeg Tooth aan me.
"Ik heb haar net thuis gebracht. Zagen jullie dat niet?" Iedereen schudde z'n hoofd. Ik schudde mijn hoofd. Serieus? En dan moeten zij de kinderen beschermen.
"Oké, nou ja. We moeten even serieus hierover gaan praten." Zei ik. North knikte en nam, zoals gewoonlijk, het woord van me over.
"Pitch is weer bezig en dit keer is hij waarschijnlijk beter voorbereid, dus wij moeten ook voorbereid zijn." Zei hij.
"We moeten het even hebben over de dingen die hij zei." Onderbrak Bunny hem.
"Goed. Vertel maar." Zei North.
"Hij had het over Jack's vriendinnetje en wolven."
"Dus?" Zei ik.
"Wie bedoelt hij met Jack's vriendinnetje? En hoe erg zijn wolven als we bedenken wat die paarden van hem deden?" Zei Bunny.
"Hij bedoelt waarschijnlijk Elsa. Zij is toch een beetje Jack's vriendinnetje?" Zei Tooth.
"Maar wat als dat niet zo is? Misschien is het wel heel iemand anders en wilt Pitch juist dat we denken dat het Elsa is. Hoe kwam hij anders aan de zin ta ta for now?" Zei Bunny.
"Hou eens even op meneertje complot theorist. Wie zou het anders zijn? En die zin had hij overal kunnen horen." Zei ik.
"Hij heeft wel een punt. Pitch weet toch niet zeker wat de relatie tussen jou en Elsa is. En Elsa leek niet echt bang voor zichzelf. Is er iemand die hij ook had kunnen bedoelen?" Zei North. Ik dacht even na. Hij kon toch niet Luka bedoelen? Zij was niet iemand die leek alsof ze bang was voor zichzelf en ik kon me ook niet voorstellen dat Pitch haar zou kennen.
"Ik ken misschien wel iemand, maar het lijkt me nog onwaarschijnlijker dat zij het is." Zei ik.
"Wie dan?" Vroeg Bunny geïrriteerd.
"Het is een jong en vreemd meisje genaamd Luka. Ze komt van een andere dimensie en heeft krachten. Maar zij is absoluut niet bang voor zichzelf en zij kan er volgens mij niks mee te maken hebben." Zei ik.
"Haal haar hier." Zei North.
"Maar ik weet niet in welke dimensie ze woont en wanneer ze komt. Ze kiest dat helemaal zelf weet je."
"Probeer het gewoon." Zei North boos. Ik rolde geïrriteerd met mijn ogen en vloog weg. Wat is zijn probleem? Serieus. Hebben de elven weer zijn koekjes opgegeten of heeft iemand zijn treintje gesloopt?
Ik vloog naar de plek waar ik Luka voor het eerst had gezien en leunde daar tegen een lantaarnpaal aan. Ik bleef er even een paar minuten staan.
"Hey Jack." Hoorde ik een bekende stem zeggen. Ik draaide me om en zag Luka.
"Oh hey." Zei ik.
"Is er iets?"
"Ja, en daarom moet je met me meekomen." Zei ik. Luka knikte. Ik begon te vliegen en Luka volgde me. Door de wind kwamen we al snel bij de Noordpool aan. Ik vloog naar binnen en keek North aan.
"Je hebt geluk." Zei ik tegen hem. Hij keek geïnteresseerd naar de deur. Opeens liep Luka naar binnen. Ze bekeek alles vol verwondering. Ze keek naar alle andere guardians, maar haar blik bleef even hangen bij North. Ik keek North aan en zag dat hij erg verbaast was en geschokt. Luka keek snel naar beneden.
"Waarom ben ik hier?" Vroeg ze ongemakkelijk. Tooth vloog naar haar toe en begon alles uit te leggen.
"De boeman heeft ons bedreigd en we willen goed voorbereid zijn op zijn aanval. Hij had het over Jack's vriendinnetje die bang was voor zichzelf en dat ze hem snel zou gaan helpen. Ook zei hij ta ta for now. Wij willen weten of hij jou bedoeld kan hebben." Ik zag hoe Luka slikte.
"Nee, dat ben ik vast niet. Ik ben niet bang voor mezelf en ik denk dat Pitch niet eens weet dat ik besta. En die zin hoor je volgens mij wel vaker. Het klinkt cool en daarom heeft hij het vast gebruikt. Ik moet nu weer gaan." Zei Luka ongemakkelijk en ze begon weg te lopen. Bij de deur draaide ze nog een keer om.
"Leuk om jullie ontmoet te hebben." Zei ze en ze verdween.
"Ga maar even achter haar aan." Zei North. Ik knikte en ging achter Luka aan, maar toen ik buiten was was ze al weg. Ik liep weer terug naar binnen.
"Ze is verdwenen." Zei ik.
"Ik denk dat er iets met haar is. We moeten haar goed in de gaten houden." Zei Bunny. Iedereen vond dat ook, zelfs ik. Al was ik waarschijnlijk de enige die bezorgd om haar was.Sorry dat het zo lang duurde tot een update. Ik denk dat ik misschien Luka's naam ga veranderen. De naam voelt gewoon verkeerd. Als je daar een mening over hebt kun je me die laten weten in de reacties, maar dat hoeft niet. Tot de volgende update (wanneer die dan ook is)