Stebror med Queen Bee - Kapittel 17

72 5 0
                                    

Etter gymmen gikk Johannes hjem til faren (fordi det hadde blitt desember). Han tok på øreproppene i ørene og hørte på musikk. Han var superglad at han og Aziza hadde oppklart alt og at de var venner og kjærester igjen, men gleden stoppet brått.

«Hva er det du gjør her?» Sa Johannes overrasket da han hadde kommet inn gjennom dørstokken.

«Jeg skal bo her nå» sa Sophie med et stort falskt smil og en diger rosa koffert ved siden av seg og mange bokser bak seg.

«Hæ?» Sa Johannes og så på faren som nettopp hadde kommet inn i rommet.

«Ja... «sa faren og smilte til en dame som hadde kommet inn med han.

Damen lignet veldig på Sophie bare at hun hadde digre lepper og lengere blondt hår. Hun så ut som en som hadde tatt plastisk kirurgi og at det hadde gått galt, Johannes trodde det hadde skjedd med henne også.

«Johannes» fortsatte faren, «Sophie blir din nye stesøster.»

«HVA?!»Sa Johannes sjokkert.

«Hun DER?!» Sa han til faren litt etterpå når moren til Sophie og Sophie hadde gått ut for å spise middag.

«Skal HUN DER bli stesøsteren min?!»

«Johannes!» sa faren strengt. «Jasmine og jeg er forlovet, kan du bare vær så snill bare være litt hyggelig mot Sophie?» Sa faren med et bedende blikk.

«Hvorfor får jeg vite at du er forlovet nå og ikke tidligere?» Spurte Johannes sint.

«Jeg og Jasmine har datet i noen måneder nå og jeg er lykkelig igjen Johannes, vi skal gifte oss i februar neste år!» svarte faren.
«Kan du vær så snill være snill mot Sophie?» spurte faren igjen.

«Greit» sa Johannes motvillig. «Men bare viss Sophie er det mot meg!»

«Det er hun sikkert»sa faren, «hun er jo en så søt jente.»

Johannes stirret på faren, men faren bare smilte og gikk ut til stua.

Etter den dagen bodde Sophie hos Johannes, men på gjesterommet da. Første gang Aziza kom på besøk ble hun så overasket over å se Sophie der at hun snublet og falt ned trappen.

«Aziza går det bra?» ropte Johannes ned trappen.

«Ja, det går bra» sa Aziza og reise seg opp fra bunnen av trappen.

«Hvorfor er hun her?!» Sa Aziza og stirret på Johannes med ett blikk som kan få hvem som helst til å snakke.

«Hun skal bli stesøsteren min» sa Johannes.

Aziza bare gapte.

«Hun skal bli stesøsteren din» sa Aziza sakte, «Når skjedde dette?»

Johannes fortalte hele historien om da han kom hjem og Sophie og moren hennes var her og når faren fortalte alt.

«Ok, så faren din og moren til Sophie skal gifte seg?»

«Ja» sa Johannes.

«Stakkar deg» sa Aziza med babystemme.

«Haha» sa Johannes og smilte.

Begge rødmet og så bort.

De hadde egentlig ikke vent seg til å være kjærester, for de hadde vært venner så lenge. Og de hadde bare kysset to ganger. De var forelsket i hverandre selvfølgelig, men Aziza skulle flytte etter juleferien og Johannes sin far skulle gifte seg med erkefienden til Aziza, Sophie, så livet var ikke en dans på roser akkurat.

Dragehøyden - Kjærlighet og DragerWhere stories live. Discover now