Johannes og Draco - Kapittel 48

8 3 0
                                    

Draco var med Johannes og de hadde hengt litt sammen i en stund nå. Da Aziza hadde sagt til dem at hun skulle til biblioteket for å kanskje finne noe mer om hvordan fjerne hornene hennes, dro hun fra dem og de hadde stått der i en ubehagelig stillhet.

«Så...» sa Johannes. Han visste ikke helt hva Aziza hadde tenkt at de skulle gjøre. Han så seg rundt i rommet, de var på Azizas soverom.
De hadde møttes her med Aziza for å planlegge hva de skulle gjøre. De hadde enda ikke funnet hvordan man skulle fjerne hornene eller grunnen til hvorfor hun hadde fått dem.

Draco hadde vært overaskende hjelpfull og hadde hjulpet dem med å prøve å finne informasjon. Da de ikke hadde funnet noe, hadde han foreslått bibliotektet. Aziza hadde fått et håpefult ansiktsutrykk da han sa det, og hadde meldt seg frivillig til å sjekke der nesten med en gang. Hun hadde gått for cirka femten minutter siden og siden det hadde det vært en ubehagelig stillhet mellom han og Draco.

Han så på Draco.

«Så....» sa Johannes igjen. Draco så opp da han hadde begynt å snakke. Johannes kunne ikke lese ansiktet hans. Alle følelser var gjemt under en maske av nøytralitet, og Johannes visste ikke helt hva han skulle si. Så han bare sa:

«Skal vi følge etter Aziza og dra til biblioteket?»

————————————————————————

De gikk inn på biblioteket.

«Aziza!» ropte Johannes. Ingenting.

«Aziza!» ropte han igjen. Fortsatt ingenting. Han skulle til å rope igjen da Draco tok tak i armen hans og sa med en anstrengt stemme «Kanskje hun ikke svarer deg fordi du ikke skal rope i et bibliotek».

«Å ja» sa Johannes og rødmet litt, han hadde helt glemt den regelen.

Draco flirte av ansiktsutrykket til Johannes og sa «Følg etter meg, jeg tror jeg vet hvilken seksjon hun gikk til» og så begynte han å gå.

Draco viftet en hånd til Johannes som et tegn til å følge han, og førte han gjennom biblioteket helt til de kom til Magi og Trylledrikker seksjonen.

De så seg rundt men det var ingen Aziza å finne der.

Johannes gikk til en hylle nærme seksjonen og så etter Aziza da han plutselig hørte et gisp fra Draco.

Han gikk tilbake til hylla og fant Draco som sto over en bok.

«Hva er det Draco?» spurte Johannes bekymret.

«Jeg kan ikke tro det» mumlet Draco, han stirret fortsatt på innsiden av boka. Det så ikke ut som om han hadde hørt Johannes.

Kamu telah mencapai bab terakhir yang dipublikasikan.

⏰ Terakhir diperbarui: Feb 03, 2023 ⏰

Tambahkan cerita ini ke Perpustakaan untuk mendapatkan notifikasi saat ada bab baru!

Dragehøyden - Kjærlighet og DragerTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang