To dager etterpå:
Johannes våknet med et rykk.
«Hva gjør du på rommet mitt?»Nesten ropte han til skyggen.
«Slapp av det er bare meg» sa moren.
«Åja sorry» sa Johannes, «hva gjør du her???»
«Jeg skulle legge klærne dine tilbake og sjekke om det går bra», «alt det med Aziza og flyttingen» svarte moren mens hun begynte å ta klærne i skuffen.
«Flyttingen?» sa Johannes. «Skal Aziza flytte!!?»
«Ja vet du ikke det?» Sa moren overasket og stoppet å legge klærne hans i skuffene.
«Nei jeg vet ikke noe om at hun....hun skulle flytte» sa Johannes og pusten hans glapp.
«Oi jeg trodde du viste det men....ja jeg bare går ut en tur og jogger som vanlig.» «Og husk at du skal til faren din om to uker» sa moren litt sjokkert.
«Ja da» sa Johannes.
«Sees etterpå» sa moren etter hun hadde lagt resten av klærne i skapet og gikk ut av rommet.
Johannes kunne ikke tro det, Aziza skulle flytte og sikkert bytte skole og hadde ikke fortalt det! Han var sint på Aziza for at hun ikke hadde fortalt han det! Hun kunne bare ha sagt det til han så han ikke trengte å høre det fra moren sin eller en annen han kjente.
På onsdag:
Johannes jeg bare....han gikk forbi henne uten å se på henne.
«Johannes...?» Sa hun såret.
Johannes snakket ikke med henne hele dagen. Aziza visste kanskje hva det var men, ja hun visste ikke hva hun skulle si. Johannes følte seg sint for at hun skulle flytte og litt såret for at hun ikke hadde fortalt han det med en gang.
De skulle jo begynne på videregående sammen og de hadde planlagt hvilken skole de skulle gå på og hvilke fag på skolen de skulle ha. (selv om det var over ett år til).
Og i juleferien skulle de til Lundebo igjen, selvfølgelig fordi de savnet onkel Paul, Tante Clara og Maylia, men også fordi Paul og Clara hadde fått noen parkonflikter. De hadde begynt med å krangle om noe og det hadde vist blitt et større problem. Johannes og Aziza skulle komme i juleferien. Det var 27 november og noen uker til juleferien uansett.
Vi må løse problemet før juleferien tenkte Aziza før hun gikk inn i klasserommet.
ESTÁS LEYENDO
Dragehøyden - Kjærlighet og Drager
FantasíaAziza er en normal person. Vel, i det minste trodde hun at hun var det. Men etter en tur med bestevennen Johannes til deres tante og onkelen, som bor i en by med en forbudt høyde, og etter en farlig opplevelse hun ikke helt forstår, innser hun at ik...