Unnskyld at jeg oppdaterer så sent😬
«Hva mener du?» spurte Aziza, «det finnes flere folkeslag?»
«Ja» svarte Draco, han så på dem seriøst og fortsatte å snakke «det finnes omtrent 6 eller 7 folkeslag. Aaldi er bare et av landene i denne verdenen, og som du har hørt er Aaldi dragelandet.»
Johannes og Aziza nikket. Aziza kunne ikke tro det, det var andre folkeslag i den verdenen! Hun trodde det bare var dragefolket. Kanskje det var et fefolk eller noe som lignet? Som som eventyrene hun hadde hørt da hun var liten?
«Så» fortsatte Draco, han hadde ventet litt med
å fortsette, så Johannes og Aziza kunne få det ordentlig inn i hjernen. Dronningen satt der og ventet på at Draco skulle fortsette. Han smilte til dem og begynte å snakke igjen. «Så, hele denne verdenen er delt i to, det er den Aaldiske Union og Magikernes Union.
Den Aaldiske union er en union der dragelandet, månefolkets land og alvenes land samarbeider og har fred med hverandre. Den Aaldiske union ble oppkalt etter Aaldi fordi dragelandet har mest makt og har flest folk i unionen.
Magikernes Union er Skyggemagikerne og Sjøhyrene i union. Unionen har fått sitt navn etter Skyggemagikerne, som er de mektigte i den unionen. Sjøhyrene er med i unionen selv om de ikke er magikere.«Følger dere med på hva jeg sier?» spurte han og så på dem. De nikket.
«Jeg skal forklare hvem alle folkeslagene er etterpå, men dere må vite dette først» fortsatte han å si. «Det er også et annet folkeslag som for enten blir kalt for Skogsfolket eller Varulvmenneskene. De bor midt i mellom landene og er nøytrale i den krigen som foregår mellom Dragefolket og Skyggemagikerne.»
«Forstår dere hva vi har sagt til dere?» spurte dronningen. Aziza og Johannes så på hverandre.
«Vi trenger litt tid for å få inn all informasjonen» sa Johannes til slutt og Aziza nikket til ordene. «Kan dere fortelle oss mer om folkeslagene i morgen?»
«Ja, selvfølgelig» sa dronningen og smilte til dem. «Dere er sikkert trøtte! Draco kan du vise rommet deres?» spurte hun Draco, som hadde begynt å vise til tjenerne at de var ferdige med å spise.
«Ja, det går bra.» sa han og smilte et kort smilt til dem. Han så trøtt ut, men også våken samtidig.
«Får vi lov til å sove her? På slottet?» spurte Aziza sjokkert. Hun trodde de kanskje kunne fått sove på et hotell eller noe lignene, hvis det fantes her da.
«Ja selvfølgelig!» sa dronningen, «Jeg skal jo hjelpe dere med problemet deres og da burde dere være her, så jeg vet hvor dere er.»
De takket og smilte til dronningen. De var veldig takknemlighetsfulle for hennes snillhet og at hun ville hjelpe dem, men det var litt rart egentlig. Hvorfor fikk akkurat de lov til å bo her? Var det fordi de var fra den vanlige verdenenen?
Da Draco ga dem et tegn om å følge etter han, sa de takk for maten og gikk etter Draco.
Haha, sorry for kanskje litt for mye informasjon. De to neste kapittlene vil bli informasjon om folkeslagene så jeg slipper å ha Draco fortelle dem alt.
Så etter det neste ordentlige kapittel vil Aziza og Johannes vite alt det dere har lest om folkeslagene.♥️
YOU ARE READING
Dragehøyden - Kjærlighet og Drager
FantasyAziza er en normal person. Vel, i det minste trodde hun at hun var det. Men etter en tur med bestevennen Johannes til deres tante og onkelen, som bor i en by med en forbudt høyde, og etter en farlig opplevelse hun ikke helt forstår, innser hun at ik...