,,Je lepší být šťastným než dokonalým. Protože jste-li dokonalí, nemusíte být vždy šťastní."
Ku příkladu když jste dokonalí, už se nemůžete zlepšovat, naopak tak můžete hrozně lehce spadnout a dokonalost ztratit. Tedy tou dokonalostí v tomto případě myslím hlavně "být nejlepší".
...
Proto se tedy budeme dnes bavit
"O radosti" a "O štěstí"...
Když se řekne radost, vzpomenu si na populární sérii Harryho Pottera a tzv. kouzlo "Expecto Patronum", při kterém si nadání kouzelníci v případě opravdové nouze mohou za pomocí nejšťastnější vzpomínky přivolat svého patrona na pomoc.
Otázkou je:
,,Co je ta nejšťastnější vzpomínka?"Pro každého je to něco jiného. Výhra ve sportovním turnaji, čas strávený s rodinou nebo kamarády, nějaký výlet, nebo třeba když daný člověk dostal svého vysněného mazlíčka.
A co je to pro mě? Ani nevím, často se totiž více zaobírám špatnými vzpomínkami a chybami z dřívějška, že úplně zapomínám na ty skvělé a krásné chvíle. Ale myslím si, že by to byla jedna z chvil s kamarády, když jsme náhodou situace vytvořili nějaký ten "inside joke", který byl hlavně vtipný v té určité situaci a nikdo jiný by se mu už asi nesmál. Ano, jsou pro mě opravdu důležité ty chvíle, když se směju tak moc, že nic neřeším a dost pravděpodobně z toho smíchem i pláču. Hodně tomu také konkurují západy a východy slunce, krásné výhledy, procházky prosluněným parkem, zajímavé a dlouhé konverzace na živo a v neposlední řadě i seznamování se s novými lidmi.
Ale stejně nekonečné záchvaty smíchu jsou prostě nejlepší, tedy samozřejmě ještě lepší může být taková ta "opravdová a pohádková láska", ale s tou nemám zkušenosti, takže nemohu posoudit.
...
A co si představím když se řekne štěstí?
No, asi bych začala se slavnými čtyřlístky. To mi připomíná "citát" co jsem jednou vymyslela (tedy pokud už takový existuje, tak mě opravte):,,Proč lidé odsuzují lidi, kteří jsou jiní a přitom si pro štěstí hledají právě jedinečné a odlišné čtyřlístky?"
Tento citát je lehce mimo téma, ale stejně se nad ním zamyslete, díky.
Každopádně, co se čtyřlístků týče, tak pokud si to dobře pamatuju, tak jsem ještě žádný nikdy nenašla.
,,Když tedy někdo ještě nikdy nenašel čtyřlístek, znamená to, že bude mít smůlu, nebo má už toho štěstí dost a čtyřlístky nepotřebuje?"
V mém případě je to dle mého názoru spíše ta druhá možnost. Musím říct, že ikdyž si často stěžuji, tak nemám v podstatě na co. Mám se dobře a můj život není vůbec špatný.
Když dále přemýšlím o štěstí tak se mi vybaví to co u radosti. Protože štěstí se v určitém smyslu může definovat i jako radost.
Ale o štěstí v smyslu jiném si povíme zase v další kapitole.
Motto pro dnešní den :)
,,Dělejme ostatní šťastnými, abychom mohli být sami šťastni."
PS: V této knížce trochu experimentuji s různými styly psaní, tak snad se Vám to líbí.
Děkuji za přečtení.
Přeji Vám pěkný a šťastný den.
Vaše Felis
ČTEŠ
Rádoby dokonalá
RandomYou were born to be real, not to be perfect...Tento citát docela vystihuje to, čemu se chci věnovat v této knize. Místo toho, abych vám ukazovala, že jsem dokonalá, ikdyž nejsem, Vám zde chci ukázat své pravé já. - - - Přeji pěkné čtení, Felis.