1. Kapitola

8.4K 209 29
                                    

„Hej, dávaj pozor," ozval sa hlas predo mnou, keď som vchádzala do jedálne. Ponáhľala som sa, pretože som sa musela vrátiť do učebne španielčiny po zabudnutú peňaženku a nevšimla som si sestrinho frajera ako vychádza z jedálne.

„Prepáč," povedala som, no prešiel okolo mňa akoby som neexistovala. Samozrejme, pre týchto ľudí ani neexistujem. Zavrtela som hlavou a pokračovala v mojej ceste za kamarátmi. Ako vždy, všetci piati sedeli pri našom zvyčajnom stole, na niečom sa smiali a boli takí ponorení do konverzácie, že si ani nevšimli, kedy som sa pri nich zastavila. Cass si ma všimla ako prvá, rukou mi naznačila k miestu vedľa seba, kde ma čakala už tácka so zapekanými cestovinami.

„Ďakujem," usmiala som sa na Cass.

„Trvalo ti to naozaj dlho, už sme sa o teba báli," povedala Diana.
Diana mala čierne krátke vlasy, veľké hnedé oči a plné pery. Spoznali sme sa v prvom ročníku, keď som do nej omylom narazila v telocvični. Ako to ona rada nazýva, bola to láska na prvý pohľad.

„Už sme si mysleli, že si to vzdala s hľadaním peňaženky a odišla domov," pridala sa Alice.
Alice bola z nás asi tá najvýraznejšia. Každá partia má toho svojho člena, na ktorého sa upierajú všetky pohľady kvôli tomu, ako vyzerá. A presne u nás to bola Alice, ktorá si veľmi často prefarbovala vlasy do nevšedných farieb, čím získavala podľa nej nechcenú pozornosť. K tomu pridáme ešte fakt, že Alice má úžasný štýl v móde a je to tu. Tentokrát má na hlave sivobielu farbu a musím uznať, že jej to naozaj hodí. Kebyže sa nebojím, experimentujem rovnako. Mala výrazné modré oči, ktoré sa k vlasom tiež úžasne hodili. Alice sa poznala s Dianou, takže hneď, ako sa k nám pripojila Diana, prišla aj Alice.

„Keby tam nemá doklady, vykašle sa na ňu," zasmiala sa Cass, od ktorej som si práve ukradla hranolku.

Cass alebo aj tá najnevinnejšia z nás, je hotový anjel. Má bledohnedé rovné vlasy siahajúce nad zadok, hnedé oči a ten najzlatší úsmev, aký ste kedy videli. Spoznali sme sa na základke, keď bola jediná ochotná baviť sa so mnou po tom, čo moja sestra rozniesla po škole fámu, že na raňajky jedávam šušne. Samozrejme, to nebola pravda, ale na druhákov podpásovka.

Zvyšní členovia partie boli Roy a Dylan. Roy vyzeral ako typický americký chlapec, bledohnedé vlasy zostrihané dohora, hnedé oči a na rozdiel od Dylana mu bradu zdobilo mierne strnisko. Roy sa nasťahoval iba toto leto a zoznámili sme sa na jednej plážovej párty. Ako prvá ho zahliadla Cass, ktorej okamžite padol do oka aj napriek tomu, že tam bola s frajerom. Áno, odvtedy tajne pokukuje po Royovi a on po nej samozrejme tiež, aj keď si myslia, že si to nikto z nás nevšimol.

„Bola položená na mojej lavici, len som sa ešte zastavila v skrinke, aby som si tam odložila učebnice. A potom som sa ponáhľala a narazila som vo dverách do Aarona. On stále netuší kto som," pobavene som nad touto iróniou prevrátila oči.

„Keď on má oči len pre tvoju sestru," áno, moja dvojička Allison. Jediná vec, ktorú sme mali spoločnú je priezvisko a dátum narodenia. Ako sestry sme sa takmer vôbec nepodobali. Allison má zelené oči zatiaľ čo tie moje sú modré. Allisonine hnedé vlasy sú tmavšie ako tie moje. Allison je o pár centimetrov vyššia ako ja. A čo sa týka osobností, sme kompletne odlišné. Nie som dokonalá, avšak všímam si aspoň ľudí a ich pocity naokolo. Zato Allison je príšerný človek, ktorý nemyslí na nič iné ako na seba. Je arogantná, namyslená a sebecká. Každý mesiac má nového chlapca, ktorého má len na sex.

Tento mesiac je to práve Aaron Kyle, z čoho bola prekvapená takmer celá škola. A rovnako aj celá škola čaká na ich rozchod, ktorý bude jednoznačne epický. Aaron je veľké zviera, nikto nevie, čo spraví keď ho Allison pošle k vode.

„Cass, ideš teda po škole ku mne?" spýtala som sa, aby som zmenila tému. Dosť bolo Allison.
„Áno, tie variácie ma raz zabijú," pritakala.

„Každopádne, my odchádzame. Musíme stihnúť dnešný basketbalový zápas, ktorý ide v telke," povedal Dylan a spolu s Royom sa postavili, rozlúčili sa s nami a odišli.

„Máme už nejaké plány na víkend?" spýtala sa Diana, keď dojedla svoj obed v podobe vyprážaného syra so zemiakmi.

„Zatiaľ nie."

„Keď tak, môžem ísť ku mne. Naši idú na víkend na chatu, takže budeme mať dom len pre seba," navrhla Alice a zoširoka sa usmiala.

„Skvelé. Sme dohodnuté," usmiala som sa. Spoločne sme odniesli obed a vybrali sa na parkovisko. Rozlúčili sme sa a každá sa vybrala svojím smerom domov, našťastie nám dnes odpadla dvojhodinovka občianskej, čiže sme v škole nemuseli byť do pol tretej. Cesta zo školy autom netrvá dlho, no nikdy ma nebavilo jazdiť sama v aute. Hlavne keď sa tvorili kolóny a ja som sa nemala s kým rozprávať.

Keby máme s Allison normálny vzťah, mohli by sme chodiť spolu autom. No to je priam nemožné, Allison by išla radšej pešo ako by sa mala so mnou rozprávať.
S Allison sme si nikdy neboli blízke. Už od mala bola veľmi súťaživá a vždy musela byť tá najlepšia. A hoc som bola ja tá mladšia, mama do mňa celý život vštepovala, že múdrejší vždy ustúpi. A presne to som celý život aj robila. Nechávala som svoju sestru vyhrávať v každej spoločenskej hre, v každej školskej olympiáde a podobne. Neviem, kedy presne sa z nej stal človek, ktorým je dnes, ale nespoznávam ju. Odkedy sa stala jednou z najpopulárnejších roztlieskavačiek, strieda chlapcov každý mesiac. Začali si to všímať už aj susedia, ktorý po nás neustále zazerajú akoby to bola naša chyba.

„Pripravená na matiku?" usmiala som sa na Cass, keď vystúpila zo svojho auta pred mojim domom.

„Nie, ale keď dostanem ďalšiu päťku, mama ma zabije. A Lewis to isté," spoločne sme vošli dovnútra a vyzuli si topánky.

„Dobrý deň, slečny. Pripravím pre vás niečo?" spýtala sa Miranda, naša domáca. Pracuje u nás už cez 10 rokov a vnímam ju viac ako druhú mamu než domácu. Randa, ako sme ju volali, bola staršia pani plnšej postavy, ktorá stále nosila kvetované tričká, šaty, zástery, dokonca raz mala ružové kvetované kraťase. No aj napriek jej extravagantnému obliekaniu si už bez nej nevieme predstaviť život.

„Zatiaľ nie, ďakujeme. Boli sme na obede," povedala som a usmiala sa. Randa prikývla a odišla naspäť do kuchyne.

Spolu s Cass sme vyšli hore do mojej izby kde sme sa obe hodili na posteľ. Kým som vyberala svoje poznámky z matiky, počuli sme ako domov prišla Allison s Aaronom.

„Je ôsmeho. Za chvíľu to príde," povedala Cass hneď ako sa zavreli dvere od Allisoninej izby. Ani som si neuvedomila, že je to už za dva dni.

„Som zvedavá, aký dôvod si vymyslí tentokrát," povedala som a hodila zošit matematiky pred Cass.

„Chudák ten chlapec, s ktorým sa rozišla kvôli tomu, že si zle nalakovala nechty." Spoločne sme sa zasmiali nad spomienkou nechápajúceho Hollanda, keď na neho moja sestra začala po mesiaci kričať, že na ňu príliš tlačí s jej láskou. Pričom je z toho tak mimo, že si nedokáže nalakovať ani vlastné nechty, tak bude lepšie, ak sa rozídu.

Veľakrát sa Allison mama snažila prehovoriť do duše, snažili sme sa prísť na to, prečo to vlastne robí, ale nič nám nevychádzalo. Allison nikdy nezaujímal iný názor ako ten jej. Pre ňu som bola ako nájomník, ktorý zadarmo býva s ňou v jednom dome. Nikdy si nedala povedať, vždy sa otočila a tvárila sa, že nepočuje ani slovo z toho, čo jej niekto hovorí.

Zo začiatku som si vôbec nebola istá, či vie, akú povesť má v našom okolí. Neboli sme si istí, či jej nevadí, keď ju susedia nazývajú štetkou, ľahkým dievčaťom či striptérkou. Niektorí si dokonca mysleli, že jej za to chlapci platia.

„Alebo pamätáš sa na Toma? Chudák, naozaj mi bolo ľúto, keď ho poslala domov po tom, ako jej navaril tú honosnú večeru."

„To bol ten čiernovlasý, ktorý vedel, že to je už mesiac, a preto varil a piekol celý deň a Allison sa s ním rozišla kvôli tomu, že si v to ráno vlastne zmyslela, že bude vegánka a on to telepaticky nezistil?" spýtala sa Cass s úškrnom.

„Presne ten," zasmiala som sa.
Ešte sme chvíľu rozoberali jej priateľov, no potom sme sa už naozaj pustili do matematiky. Cassin nevlastný otec bol veľmi prísny a zakladal si práve na matematike, ktorá Cass nikdy nešla. A tak som spravila všetko čo bolo v mojich silách, aby som svoju najlepšiu kamarátku naučila variácie.

Skončili sme pred šiestou, kedy musela Cass odísť, aby vyzdvihla svojho mladšieho brata na tréningu. Keď som ju odprevadila k dverám, vybrala som sa do kuchyne, spraviť si toast, pri ktorom mi asistovala Randa. Aaron odišiel chvíľu pred Cass, takže Allison je rozvalená v obývačke na gauči.

Nakoniec som sa už len vybrala do izby, položila si horúce jedlo na posteľ, zapla laptop a pustila si môj terajší obľúbený seriál. Pozerala som, pokým som jedla, potom som ho znova vypla a vybrala sa do kúpeľne. V sprche som strávila hodnú chvíľu, umyla som si vlasy asi trikrát, len aby som nemusela ísť von. Potom som si umyla tvár a dala nejakú masku, ktorú mi odporučila Cass. Nakoniec som si ľahla do postele so zapnutým seriálom, až kým som nezaspala.

𝘼𝘼𝙍𝙊𝙉 || 𝘧𝘪𝘳𝘴𝘵 𝘣𝘰𝘰𝘬Where stories live. Discover now