Hari ini sudah genap seminggu plan mereka dijalankan . Semua nya berjalan dengan lancar . Ramai orang yang percaya jadi senang lah kerja mereka .
"Kau ni dari pagi sampai ke petang asyik main game je , ada jugak aku pecahkan Xbox kau ni nanti"
Aira seperti mahu mereput sahaja berada di rumah Doyoung . Bukan nya dia di layan , kalau bercerita seperti cakap dengan tiang .
Nak ikut serta , tak reti pula nak tekan-tekan benda alah tu .
"Sket je lagi , nanti kita keluar eyh"
Doyoung masih khusyuk dengan permainan nya . Langsung tak berganjak dari tadi . Mata nya hanya tertumpu pada tv sahaja .
"Iyerlah tu , memang itu jelah dialog yang keluar dari tadi"
Aira menggulingkan matanya ke atas .
"Sket je , sabar jup-ARGH! KALAH THO! ISH TAK GUNA LAH!"
Doyoung terus mengcampak bantal tepat ke arah tv . Bukan main broken lagi . Kalah orang putus cinta .
"Woi! Pecah lah tv tu nanti bodoh , kau tu dah lah tak bekerja lepastu nak rosakkan harta benda orang lain pulak"
"Harta benda aku kan bgg , suka hati aku lah nak buat apa pun"
Krekk
Mereka terus menoleh ke arah pintu . Ingat kan siapa rupanya abang Doyoung , Donghyun yang balik .
"Borak apa?" soal Donghyun .
"Tak ada apa-apa , bual kosong je kan sayang?"
Aira memandang Doyoung jijik . Tadi bukan main lagi maki lepastu nak panggil sayang pulak . Pandai betul berlakon .
"Iyerlah babi-eyh biy hehe salah pronounce"
Doyoung menjengilkan matanya . Aira sudah tersenyum puas .
Donghyun di tepi pula tergelak kecil .
"Korang ni kan , asal bila hyung tengok nampak lain eyh?"
Doyoung dan Aira sudah berlawan mata . Tak akan Donghyun sudah tahu hubungan sebenar mereka .
"Maksud hyung?"
"Tak adalah , nampak macam lagi comel . Love-hate relationship , kan comel tu"
Mereka berdua terus melepaskan nafas lega . Ingatkan apalah tadi .
"Eyh , kitaorang memang comel pun hyung . Lagi-lagi Aira , tengok ni kan comel ni" Aira menunjukkan peace sign .
"Eleh perasan lah kau , aku lagi comel"
"Tak perlu nak gaduh sebab ternyata hyung lagi comel . Okayh lah nak mandi , bye!"
Donghyun mengusutkan rambut Aira dan Doyoung lalu naik ke atas .
"Wah , tak sangka abang kau pun jenis level confident tinggi eyh" kata Aira sambil perhatikan Donghyun naik ke atas .
"Itulah , aku pun baru tahu"
Doyoung bangun dari duduk nya . Dia menutup suis tv lalu bergerak ke tangga .
Pantas sahaja Aira menghalang . Doyoung sudah memandang pelik .
"Kau ni pahal? Main halang-halang jalan orang pulak"
"Wah tahu marah rupanya , habis tu minggu lepas asal aku nak pergi memana kau tarik lengan aku fikir tak marah?"
Doyoung terdiam dan tersengih . Dia menggaru belakang kepalanya .
"Hm pasal tu sorry lah eyh . Kau nak apa?"
YOU ARE READING
[C] Boyfriend Upahan | KDY
FanfictionDari kawan jadi teman . Siapa sangka perasaan sayang terbit apabila mula bersama walaupun semuanya palsu semata-mata start :17/7/19 end :25/4/20