Prolog:

507 42 6
                                    

Las se skláněl nad svitkem, a mračil se.
Od smrti Pharsy uplynuly už skoro tři roky, ale jemu pořád něco vrtalo hlavou.
Možná konečně našel odpovědi.
,,Zeptala bych se tě, co děláš, ale slyším tvoje myšlenky, takže je to celkem zbytečné" ozvala se Iris, která vstoupila do místnosti. Nacházeli se v knihovně Pableových, Las prosil Sabera pěkně dlouho, aby ho tu pustil.
,,Mám nepříjemný pocit" poznamenal. ,,Podívej se na to"
Iris sklonila čumák ke svitku, a prohlížela si ho.
Byl to rodokmen.
Úplně nahoře byli tři políčka se jmény: Magie, Moc a Temnota.
,,My jsme se setkali jen s těmi prvními dvěma. Ale sleduj" řekl Las, do vzduchu se zvedl provázek, a ukazoval cestu, kterou myslel. Projel celým rodokmen Temnoty, a zastavil se na jméně: Gord.
,,Královská rodina má v sobě Temnotu" pokračoval, a zastavil se na jméně: Silen.
,,A když se podíváš na rodokmen Moci, najdeš tam úplně dole, Arcalimu. A teď se podívej na rodokmen Magie"
Ukázal na jména: Pharsa, Lachim, Revilo, Divad.
,,Pharsa zdědila Magii a byla poslední ze svého vrhu. A byli čtyři" podíval se na ní, jestli jí to dojde. Pak mu došlo, že Iris vlastně čte myšlenky.
,,Takže ty si myslíš, že Lexirwa zdědila Temnotu..? Jen proto, že byla poslední ze svého vrhu, a že jsou čtyři?" Zeptala se Iris pochybovačně.
,,Je to logické" řekl Las. ,,A Moc už dostat nemůže, takže zbývá jen Temnota"
,,O té jsem vlastně nikdy neslyšela" poznamenala Iris. Las se zachmuřil. ,,Já také ne, proto musíme zjistit vše, co se dá"
Lase zajímalo ještě něco. Kdo obnovuje ten rodokmen?

O měsíc později konečně našel správnou knihu.
Pečlivě četl každý řádek.

Magie stvořila první Ostiovy.
Moc Pableovy.
A Temnota Tři sestry.
Původně to byla jedna vlčice, ale ta magie na ní byla moc silná, a proto je Temnota rozdělila na dvě další, aby tu sílu unesli. Byli takřka neporazitelné, zlé, škodily Eldiaře kde to šlo.
Tři sestry ale nezemřeli, když přišel jejich čas.
Nechali se uvést do stavu, podobném spánku, a rozhodli se, že se probudí, jakmile příjde poslední držitel Temnoty.
Kdysi bylo totiž předpovězeno, aby Magie, Moc i Temnota, zmizeli, a jejich posledními držiteli měli být poslední vlčata z čtyřčlenného vrhu.
Tři sestry ale nechtěli, aby Temnota zmizela, protože si mysleli, že jim ta moc právem náleží.
Proto budou čekat, dokud někdo takový nepříjde.
Někteří říkají, že když držitel dospěje tří let, unesou ho. Jiní se zase dohadují, že ho zabijí, nebo vezmou magii.

Las prudce vstal.
,,Iris!" Zvolal naléhavě. Jeho družka k němu podrážděně přiběhla, ale když viděla jeho naléhavý výraz, zvážněla.
,,Kdy budou slavit královská vlčata narozeniny?" Zeptal se, jelikož na takové věci neměl paměť.
Iris se zamračila. ,,Zítra, proč..?" Zřejmě neslyšela jeho myšlenky, nebo se v nich vůbec nevyznala.
Las jí přerušil: ,,Musíš je varovat. Prosím tě, musíš to nějak zařídit. Někdo se pokusí Lexirwě něco udělat, a já to nedopustím"
Iris si odfrkla. ,,Myslíš si, že ta kniha mluví pravdu?"
Las zaváhal, ale trval si na svém: ,,Prostě jim to nějak vyřiď, prosím tě. Něco si musím zjistit"
Iris se v očích chladně zablesklo. Měla Lase samozřejmě ráda, ale štvalo jí, že se občas věnoval víc knihám a vědě, než jí. Povzdechla si, a řekla: ,,Máš to u mě" Vyběhla z knihovny.
Las neváhal, a zamířil do vládního sálu, kde měl být nyní Saber.
Ignoroval vyslance z Ledové země, a několik poslů, nebo vládcův pohoršený pohled.
Vypadal špatně, a bylo jasné, že už dlouho vládcem nebude. Tmavě modrou srst měl vyblednou a špinavou, oči skelné a občas mluvil z cesty.
Dnes ale vypadal, že má jeden ze svých dobrých dnů.
Spěšně se uklonil, a okamžitě začal: ,,Promiňte za vyrušení, ale musím s vámi nutně mluvit"
Vlk se zamračil. ,,Je to tak naléhavé? Mám zrovna jednání, v Ledové zemi..."
,,Je to otázka života a smrti" přikývl Las. No, možná to přehnal, ale nikdo přece nevěděl, co Tři sestry udělají.
Únos? Vražda? Ani jedno nebylo zrovna příjemné.
Vládce se zachmuřil, a řekl poslům a vyslancům: ,,Musím tu něco vyřídit"
Všichni s reptáním vyšli ze sálu, a oni osaměli.
,,Takže, o co jde?" Zeptal se Saber netrpělivě, a Las na maličký okamžik zaváhal. Pak ale spustil: ,,Potřebuji vědět, jestli měla Arcalima sourozence"
Vládce ztuhl, a v očích se mu zableskla bolest. To Lase zaujalo, a v rychlosti mu vysvětlil, svou domněnku s posledními vlčaty z čtyřčlenného vrhu.
,,Pokud to tak je, Lexirwa je ve vážném nebezpečí" dokončil, a viděl jak ho to zasáhlo. Přece jen to bylo vlče jeho milované dcery.
,,Ano... Arcalima se narodila jako poslední. Její tři sourozenci ale krátce po porodu zemřeli" řekl Saber, a Las poznal, že potlačuje smutek. ,,Pokládal jsem to jen za smůlu, ale když se narodila Layla, zemřeli u toho nejen její sourozenci, ale i matka"
Las vykulil oči. ,,A těch bylo..?"
,,Dva" odpověděl Saber, a jeho hlas ztvrdl.
Las se uklonil. ,,Je mi to líto, ale teď mě musíte omluvit"
Ani nečekal, až ho Saber propustí, vyběhl ze sálu, a vysílal své myšlenky široko daleko. Protože doufal, že ho Iris uslyší, a konečně mu uvěří.
Měl jsem pravdu... A Lexirwa je v nebezpečí...

Eldiara: Sestra✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat