◽“This is our business” ◽
(Soru&Cevap)
-Sorum Ömer, Faryalı ve Ali'ye size aşkı tek kelime ile anlat desem bunlar neler olurdu ve sen Faryalı neden bu kadar tatlısın? Teşekkürler...Ali: Vatan.
Ömer: Akifin Yar sevmeyen vatana yar olamaz sözünü sizlere ithaf ediyorum.
Faryalı: Kavuşamamak. Bal gibi uşağım çünkü. Ahahhsjs.
-Oğuz ailenin fotoğrafını görmek istiyor musun? Bide Pusat reis evli misin? Oğuzu sana verdiklerinde nasıl hissettin?
Oğuz: Hem istiyorum hem istemiyorum aslında. İstiyorum çünkü her ne kadar Pusat başgan, babam olsa da bir yanım hep buruk ve kırgın büyüdüm. Bunun başgan ile alakası yok. O bana yapabileceği en iyi babalığı yaptı. Görmek istemiyorum çünkü yüzlerinde göreceğim gülümseme asla gözümün önünden gitmeyecek ve ben keşke diyeceğim. Keşke demekten de deli gibi korkuyorum. Size söyleyeceğim tek şey ailenizin kıymetini bilin. Bazılarımıza bu imkan verilmiyor.
Pusat Başgan: Evliydim. Eşim Hayat üç sene önce bir trafik kazası sonucu vefat etti.... (Bir süre susar daha sonra devam eder) Oğuzu benim kucağıma ilk verdiklerinde nasıl mı hissettim? Baba gibi... Onu korumam gerektiğini anladım, çok savunmasızdı, küçücüktü. O an kalbim hızlandı ve ne olursa olsun onun tırnağına dahi taş değmeyeceğine dair söz verdim kendime. Onu bir istihbaratçıda olması gereken tüm özellikleri göze alarak eğittim. Tabiki seçim onundu Ama Oğlum benim izimden geldi ve Mitin gözdesi oldu.
-Sude madem Faryalı ile birbirinizi bu kadar seviyordunuz onun seni bıraktığına nasıl inandın?
Sude: Ordan nasıl görünüyor bilmiyorum. Ama hiç benim açımdan düşündünüz mü? Her şeyim dediğim adam bir anda bana saçma sapan bir şeyler söyleyip hayatımdan defolup gitti. Terk etti diyelim biz ona. Onsuz gözlerimi açtığım her güne lanet okuduğumu biliyorum ben. O yüzden bana sevgimizden bahsetmeyin. İlk başta ben böyle düşünmedim mi sanıyorsunuz? İlk yıl kabul etmedim çevremdeki herkes de onun beni bırakmasının bir sebebi olduğunu söyleyip duruyordu. Neden dediğimde kimse bana bir cevap veremiyordu. Ben kendimden nefret ettim. Çünkü o beni öyle güzel seviyordu ki. Ne yaptım dedim. Onu benden bir anda uzaklaştıracak ne yaptım? Yanlış bakıyorsunuz. Çünkü bir tek Ahmet...(yutkunur bakışları Faryalının dolu gözleriyle kesişir).. Yani Faryalı yanmadı. Bir haftada bir tek o çökmedi. Ben de yemek yemedim. Su dahi içemedim.. Kim suçlu kim suçsuz bilmiyorum. Sanırım Biz sevmeyi bilmiyoruz sadece.
- Ömer Deniz 'le ne zaman evlenmeyi planlıyorsun? Artık senden güzel bir teklif bekliyoruz.
Ömer: (Gülümser) Tam tarih vermemi mi bekliyorsunuz? ;)yazar beni kıtır kıtır keser ve Süprizi kaçar. Sadece Yakında hatta çok yakında olduğunu bilin yeter. Bu kötü ve gergin zamanda ona böyle güzel bir anı yaşatamam. Mutluluğunun yarım olmasını istemiyorum. Teklife gelirsek.. Delinin Delisiyim der susarım..
- Sorum Börteçineye: senin gibi ismini duyunca yürekleri hoplatan bir istihbaratçı yaşadığı hayatın zorluklarını anlatabilir misin? bir de senin gözünden Vatanı dinleyebilir miyiz?
Börteçine: Başlarda zordu açık konuşmak gerekirse . İki kimliğim var. Yani ben yaşadığım hayatı böyle yorumluyorum. Bir istihbaratçı kimliğim bir de sadece ailemin olduğu hayat ve kimliğim. Sürekli zeki ve hataya fırsat vermemem gerekli. En küçük hatam ya ölümüme sebep olur ya da benden alınacak bilgiyle harekete geçilecek operasyonu sekteye uğratır ve bu sandığınızdan daha büyük sorunlara ve kayıplara yol açar. Bu yüzden bu düzeye gelmek için çok fazla çalıştım. Çünkü önümde bana engel olacak tonla şey vardı. Ve şu an olmak istediğim noktada mitin ve Pusat reisin gözdesiyim. Diğer soruya gelirsek. Vatan... Fedakarlıktır bence... Hayatından birşeyleri feda etmen gerekirse hiç düşünmeden feda edebilmektir. Baban, kardeşin, annen ve ya kendin dahi olsan. Vermektir. Öyle acı çektiğine bakmayın. Yani şehit anlamında olsun terör belası yüzünden acı çekiyor gibi göründüğüne bakmayın. Bastığımız ve her dakika o havasını derin derin içimize çektiğimiz 'Türkiye' min naif sevilmesi gerekir. Öyle inciterek ve ya kırarak dökerek sevemezsiniz. Sevmemelisiniz. İnsanını, toprağını, havasını sevmeli ve bu aşkın tadına varmalısınız. Çünkü Vatan aşktır. Ve bu aşk imkansızlık üzerine kurulmuştur. Korkmayın imkansız oluşundan. Çünkü bordoların da dediği gibi biz zoru başarırız imkansız biraz zaman alır..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
«Kod Adı: Bordo»
ActionDİYARBAKIR/SUR «2016» Siz şimdi sanıyorsunuz ki her eline silah alıp, kamuflaj giyen asker oluyor. Yok aslanım. Öyle olmuyor işte o işler. Sen gel bir de Sur'da, Tel Aviv'de gör askeri. Gel benim elimde yanan namluları gör. Gel 5 bin derecelere çıka...