İşte Böyle Göt Ederler İnsanı!!

576 24 2
                                    

Ergenuslarim,  Serkan'in adini UMUT olarak degistirdim. Multide Umut -Ben Bowers- var... Bölüm sarkısı Pera- Sensiz Ben... Baya uzun bölum oldu.

''Evet. Ama gecen hafta Bursa'ya döndü. İlk isi seni sormak oldu. İstanbul'a geldigini ögrendiginde buraya gelmek istedi. Bende gelmek istiyodum. Kuzen olmanin zararları bizi birlikte gönderdiler.'' diye acıklama yaptı.  Basimla onayladım.

    Siz simdi 'ne oluyo amk? ' diyosunuz. Anlatayım. Umut Efe nin kuzeni. Eski sevgilim. Beni arkadasimla aldatti. Ve bende ayrildım. Ama onu hala seviyorum. ondan ayrıldıgimda yani bir yil önce Amerika'ya gitmisti. Ve simdi İstanbul'a geliyo. Büyük ihtimalle bizim okula. Bu düsüncelere bir siktir cekip, neseli olmasi icin cabaladıgim sesimle

''Hadı gezelim! '' dedim. Konuyu degistirme cabami anlami olacak ki

''Hadi hayvanat bahcesine! '' dedi. Yüzümdeki gülumseme birden soldu. Ahlıma o gün geldi.

~İki Yıl Önce~

''Sena seni bir yere götürücem.'' dedi Umut. Onu o kadar seviyorum ki. Böyle söylediginde cok heyecanlandım. Elimden tutup otobüse bindirdi. On bes dakika boyunca kesintisiz sacmaladı. Ona cevap veremiyordum cünku heyecandan ölüyordum.

###

     Hayvanat bahcesine geldik!! Ben korkarim! Ve o bunu biliyor.  Ama yanimda o varken korkumu fark ettirmemeye calıstım. Elimden tuttu. Güven verircene gülümsedikten sonra beni timsahlarin yanina götürdü. Korkudan kalp atıslarım bagımsızlıgını ilan etmis gibi atiyordu.

''Sen, timsahlardan korkarsın.'' dedi ve beni ayıların yanina götürdu. Suan gebermek istiyorum. Cok korkuyorum.

''Sen ayılardan korkarsın.'' dedi ve bu sefer lamalarin yanina götürdü.ıyk! Ben lamalardan cok korkarim ve iğrenirim!

''Sen lamalardan da korkarsın.'' dedi. Tekrar cekeleyerek maymunların yanina götürdü. Ölmek üzereydim. Kalbim cok hizlı atıyordu ve cok korkuyordum. Cok cok cok cok... Kafıfce güldu.

''Hatta maymunlardan bile korkarsın.'' sonra diger elimide tuttu.

''Biliyorsun ki ben klise seyleri sevmem. Sena, korktugunda hep yaninda olmama izin verir misin? Sevgilim olur musun? '' ne cevap verecegimi bilemedim. Suan korkudan degil heyecanda ölebilirdim. Hafifce basımi salladım ve boynuna atladim.

''Seni seviyorum.'' söyledigi iki kelime beni dünyanın en mutlu insani yapabiliyordu.

~Şimdi~

''Ben timsahlardan, ayılardan,lamalardan haatta maymunlardan bile hic korkmadigim kadar cok korkuyorum.'' dedim. Kırdıgı potu cakmis olacak ki

''Sey.. Ben özür dilerim. Konuyu dagıtmak istemistim. Ve unuttum.'' dedi pisman bir ses tonuyla.

''Bomers geldi mi? '' diye sordum.

''Geldi. Annesini özlemistir.'' diyip sırıttı. Bomers Efe'nin köpegi. Ama o babasi ben annesiyim.

''Gidelim mi yanina? ''

Arabasi okulda oldugu icin okula gittik. Arabasına bindigimizde rasgele bir radyo actı. Pera-sensiz ben calıyordu. Ellerim titredi. Bugun hersey bana onu hatırlatmak zorunda mi!?

   Bu sarkıyi Amerika'ya gitmeden önce benden özur dilerken söylemisti. Ama ben onu affetmemistim. Affedememistim. Ben onu affetmeyince pda gitmisti.

''Kırık cam misali acıtmaz hatalar. Kırık kalp misali acıtır.'' diye mırıldandım. Büyük ihtimalle Efe dumustu. Radyo kanalini degistirdi. The Lumineers- Ho Hey calmaya basladı.

'I belong with you but you not belong with me.' diye gecirdim aklımdan. -bilmeyenler icin 'Ben sana aidim ama sen bana ait degilsin.' demek.-...

Efe'nin ''Sena!? '' diye bagırmasi ile kendime geldim.

''Hı? Geldik mi? '' diye sordum.

''Evet geldik. Bomers icerde.'' dedi ve arabafan indi.

Binaya dogru ilerledik. Cok büyuk olamayan tipik ögrenci evleri vardı. Cok sirindi.

İceri gidigimde Bomers yanimaza geldi. Sonra benim üzerime atladı. Bildigin atladi.

''Anne geldi! '' dedim ve basıni oksadım. Efe gülüyordu cunku ben yerdeydim. Ve Bomers'da benim üzerimde.

İceriden tanıdik bir ses

''Kuzen sen mi geldin?'' diye sordu. Hizla Efe'ye döndum

''Neden evde oldugunu söylemedin!? '' diye kükredim.

''O an aklıma gelmedi.'' dedi. Sonra Umut geldi. Saskinliktan kocaman olmus gözlerle bana bakıyordu. Zor oldu ama onu aldırmadan Bomers'a döndüm.

''Oglum, hadi kalk. Bak cok agirsin. Baba seni neyle basladi ha? '' diye sacmalamaya basladim. Bomers dediklerimi anlamıs gibi üzerimden kalktı.  Umut doğrulmama yardım etmek icin elini uzatti.

''Ben düstugumde tek basıma kalkmaya alıstım.'' diyerek ayaga kalktım.

*Umut'tan*

İceriden kapı sesini duydum.

''Kuzen sen mi geldin? '' diye seslendim. Ama cevap gelmedi. Onun yerine

''Neden evde oldugunu soylemedin!? '' diye bir kiz sesi duydum. Bu... Bu Sena'nin sesiydi. Asık oldugum ses..

Kapının yanıa gittigimde Bomers Sena'nin üzerindeydi. Saskinliktan kocaman olmus gözlerle Sena'yi incelemeye basladim. Hic degismemisti. Okyanus mavisi gözleri, altin sarısi sacları.. Hepsi ayniydı.

Bir kac saniye bana baktiktan sonra zorlanarak yaptigini belli eden bir sekilde bakislarini Bomers'a cevirdi.

''Oglum, hadi kalk. Bak cok agırsın. Baba seni neyle besledi ha? '' diye sacmalamaya basladi. Ne zaman bir sey yapmak icin kendini zorlasa sacmalardı. Bana bakmamak icin kendiyle savas verir gibiydi. Bomers üzerinden kalktı. Onun kalkmasina yardim etmek icin elimi uzatmistım ki elime bakarak alayla gülümsedi.

''Ben düstügumde tek basıma kalkmaya alıstım.'' dedi ve ayaga kalktı. Sözleri beni yaraliyordu.  Sonra telefonu caldı.

''Efendım aşkım? '' diyerek actı telefonu. Kalbime büyuk bir agri saplandı. Efe de sasirmisti.

''...''

''Özür dilerim. Ama Efe gelince onunla okuldan aytıldık. Ayrica kiskanmana gerek te yok.'' dedi. Demek okula gitmemislerdi.

''...''

''Peki.'' dedi. Biraz sonra ''Caner? '' dedi. Demek sevgilisinin adi bu. Caner!

''...''

''Abim Efe'yi taniyo merak etme.'' dedi. Ben yokmusum gibi davraniyordu.

''Tamam. Baybay.'' dedi ve telefonu kapattı.

*Sena'dan*

Ayaga kalkmamla telefonum caldı. Nese arıyordu.

''Efendim askım? '' diyerek actim. Sevgilim var sanmasindan zarar gelmez.

''Nerdesin sen!? Caner merak etti!  '' dedi sinrile.

''Özür dilerim. Efe gelince onunla okuldan ayrıldık. Ayrıca kıskanmana gerek te yok.'' dedim. Tiplere bak cidden sevgilim sandilar.

''Neyse. Caner istiyo ona veriyorum.'' dedi.

''Peki.'' dedim. Bir sure sonra ''Caner? '' dedim.

''Abinin haberi varmi elin erkegiyle gezdiginden!? '' dedi.

''Abim Efe'yi taniyo merak etme.'' dedim.

''İyi o zaman. Kapatiyorum.'' dedi.

''Tamam. Baybay.'' dedim ve telefonu kapattim.

Efe'lere dönerek

''Caner derste beni göremeyince merak etmis de.'' dedim.

''Caner sevgilin mi!?'' dedi Umut.

''Seni ilgilendirdigini düsünmüyorum. Ben sana Ece'yide aldattın mi diye soruyo muyum?'' dedim sakin cıkan sesimle. İste böyle göt ederler insanı!!

ERGENOTORUS Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin