~BAB 17~

5K 276 0
                                    

Keesokannya,

Someone POV

"Bos..ada bungkusan untuk bos tapikan bau dia hanyir macam.."kata seseorang kepada bosnya.

"Macam apa!!?"jerkah bosnya itu yang sudah pening dengan masalah companynya yang hampir bankrap dan sekarang ini dia mendapat satu bungkusan misteri yang dihantar di hadapan markasnya itu.

"Bau macam darah bos.."jawap Badrul laju selepas dijerkah oleh bosnya itu.

"Bak sini!!biar aku tengok benda tu"arah King.

Badrul berjalan menuju ke bosnya itu,bungkusan yang dipegangnya tadi sudah bertukar tangan.

King membuka bungkusan itu,terbuka sahaja bungkusan itu bau hanyir kuat menyerbu masuk ke rongga hidung nya, semua konco-konconya terpaku melihat isi di dalam bungkusan itu.

King mengepal tangannya kuat.

Dumm!!

Hentakan kuat di meja,King mengamuk habis semua kertas rekod masalah companynya itu bertaburan di lantai.

Melihat isi bungkusan itu membuatkan dia rasa marah,mayat dua anak buahnya yang diarah tempoh hari untuk culik Ayuni sudah tidak serupa macam mayat manusia.

Badan mereka yang dikerat sudah terputus-putus dari anggota yang asal,mata mereka di korek dengan sudu,jari mereka di patah-patahkan.

"Bob ada bagi info terbaru apa-apa tak pasal dorang"tanya King yang sedang mengawal emosinya.

dendam nya semakin membara selepas melihat mayat anak buahnya yang paling setia menjadi pengikutnya dari papaya masih hidup hingga kini.

"Ada bos.. tadi saya baru dapat info dorang akan buat majlis bagi company dorang"terang badrul.

"Huhh...bagus aku nak kau buat macam yang kita rancang"kata King dengan penuh dendam.

------------------------------------

Demam panas Ayuni sudah surut sedikit berbanding semalam dengan bantuan Syed Mukri dan keluarganya.

Pagi tadi Ayuni berkeras hendak pergi ke cafe nya tetapi dihalang keras oleh Alongnya itu,kerana demamnya belum surut sepenuhnya dan takut Ayuni pengsan lagi.

Dia mengarahkan Rayyan membawa Ayuni ke butik mamanya Pn.sri Rahimah.

Rayyan mematikan enjin keretanya di parking hadapan Boutique Garden R .

Ayuni terus membuka pintu kereta dan laju masuk ke dalam butik mamanya itu, Rayyan yang masih di dalam kereta hanya menggelengkan kepalanya melihat telatah Ayuni.

"Huh.. merajuk lah tu..tak dapat coklat"omel Rayyan sendiri.

Sebelum mereka sampai ke sini ayuni mengajaknya singgah ke kedai untuk membeli coklat tetapi Rayyan hanya membiarkan rayuan Ayuni itu dibawa angin.

"Assalamualaikum"sapa Ayuni yang melihat Pn.sri Rahimah sedang bersembang dengan seorang perempuan dikenali sebagai pekerja mamanya itu.

"Waalaikumsalam" jawap mereka serentak.

"Ouh Ayuni sorang jer ke? Rayyan mana"tanya Pn.sri Rahimah.

"Tah..lantak dia lah"kata Ayuni sambil mengangkat kedua belah bahunya,hati nya masih panas lagi dengan sikap Rayyan tadi.

Pn.sri Rahimah hanya menggelengkan kepalanya.

" Along kata mama suruh datang sini..nak buat apa ma.."soal Ayuni polos.

"Ishh..lupa lah tu kan esok ada majlis pelantikan Along sebagai CEO syarikat papa"terang mamanya itu 'ishh tahu lah demam takkan sampai hilang ingatan kot,iashh anak sapa lah ni'omel Pn.sri Rahimah dalam hati.

"Oooooo..."jawap Ayuni.

"Haa.. Shila pergi ambilkan dress yang saya cakap lepas tu bagi Ayuni ni try"arah Pn.sri Rahimah kepada pekerjanya itu.

"Baik puan..mari cik ayuni ikut saya"kata Shila menuju ke suatu bilik diikuti Ayuni dibelakangnya.

mari cik ayuni ikut saya"kata Shila menuju ke suatu bilik diikuti Ayuni dibelakangnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Nah..cik Ayuni cuba try dulu mesti Ayuni nampak macam princess nanti"puji shila, pakaian yang dipegang Shila tadi sudah bertukar tangan.

"Hehehe ada-ada je kak Shila ni.."kata Ayuni menyambut huluran pakaian itu dari Shila sebelum masuk ke bilik salinan.

"Haa Rayyan baru masuk.."kata Pn.sri Rahimah.

"Ye untie tadi jawap call dari umi"jawap Rayyan.

"Ouh umi kamu sihat?"soal Pn.sri Rahimah sudah lama tidak berjumpa dengan rakan karibnya itu.

"Alhamdulillah umi sihat je auntie"jawap rayyan.

"Mama cantik tak!!"kata Ayuni dengan kuat dari belakang mereka.

Pn.sri Rahimah dan Rayyan menoleh ke arah suara itu datang.

Rayyan terpaku melihat Ayuni pada masa yang sama jantung berdegup laju.

~bersambung~

Thanks sangat-sangat yang vote novel ni.😊
And thank again yang selalu baca novel ni🤗

Mr. Bodyguard My HusbandWhere stories live. Discover now