~BAB 16~

5.3K 215 0
                                    

Syed Mukri menapak masuk ke dalam bilik 'khas',bilik yang paling digemari oleh Syed Mukri dan Rayyan di markas itu.

Syed Mukri tersenyum sinis melihat dua orang 'tetamu' yang sedang menunggunya di dalam bilik itu sambil tangan dan kaki mereka diikat dengan tali dan kepala mereka disarungkan dengan karung hitam.

Tubuh mereka juga diikat dengan tali dan mereka sekarang ini dalam keadaan melutut di atas lantai bawah itu.

Karung hitam yang disarungkan pada kepala mereka di rentap kasar oleh Rayyan yang sudah lama berada di dalam bilik itu.

"Korang nak ape haa!! Kita orang takde kacau korang pon kan!!"jerkah salah seorang daripada mereka selepas karung hitam itu dilepaskan dari kepalanya.

" aku nak tanya korang sikit... 2 hari lepas bos korang ada suruh culik sorang budak perempuan ni kan?"soal Syed Mukri sinis sambil menayangkan gambar ayuni kepada mereka,dengan maklumat yang dia dapat Nuwar tujuan mereka hari itu adalah untuk menculik Ayuni.

"Kalau betul pun.. takde kena mengena dengan kau lah!!"kata lagi salah seorang lelaki yang bertatu di lengannya dengan kuat

"Huh..takde kena mengena dengan aku kau cakap, Korang tahu tak siapa budak tu?"tanya Syed Mukri dengan tahap kesabaran yang nipis.

Mereka hanya menggelengkan kepala .

"Kau tahu tak aku ni siapa?"soal Syed Mukri lagi.

Mereka menggeleng lagi.

"Huh..sini aku kenalkan kat korang ,Nama aku Syed Mukri Al Fattah Bin Syed Rizal dan budak yang bos korang suruh culik sangat tu nama dia Nur Ayuni Nasuha Binti Syed Rizal adik aku,sekarang aku nak tanya lagi, aku dengan budak tu ada kena mengena ke tak? "Soal Syed Mukri sambil tersenyum sinis.

Rayyan dan Nuwar di sebelah Syed Mukri juga tersenyum sinis melihat reaksi mereka jelas terkejut dengan penyataan yang baru sahaja didengari oleh mereka berdua.

Dan paling membuat mereka terkejut serta membuat badan mereka mula menggigil adalah nama mafia paling digeruni di kalangan mafia lain.

Mereka juga tidak tahu bahawa gadis yang diarahkan oleh bos mereka untuk diculik itu adalah adik kepada mafia yang digeruni itu.

"Huh tahu 'kecut'... korang silap orang lah nak carik pasal"ejek Nuwar.

"Rayyan ambilkan pisau kegemaran aku tu,biar aku ajar sikit dorang ni ada hati nak culik adik aku,huh..aku akan pasti kan hari ini adalah hari terakhir korang tengok dunia ni"kata Syed Mukri dengan api amarahnya.

Semua anak buah Syed Mukri yang bersama berada di dalam bilik itu sudah menundukkan kepala kerana gerun mereka melihat mata bos mereka itu sudah berubah warna itu menandakan bos mereka sekarang ini memang sedang marah.

Rayyan mengambil pisau di atas meja yang dipenuhi dengan senjata-senjata yang lain,pisau di serahkan kepada Syed Mukri.

"Tolonglah lepaskan kita orang,kita orang cuma ikut arah bos kitaorang je"rayu lelaki yang bertatu itu.

Tanpa berkata apa-apa Syed Mukri terus melibas laju pisau ke muka mereka berdua.

Zapp!!

"Aaghhh!!"jerit kedua-dua lelaki itu apabila kulit mereka koyak akibat terkena mata pisau itu.

"Kau nak suruh aku lepaskan korang?,huh sorry to say lah korang yang buat aku macam ni sape suruh ikut sangat bos korang yang bodoh tu"kata Syed Mukri kasar.

Syed Mukri turun bercangkung dihadapan mereka berdua, dia melihat satu persatu muka mereka sebelum merentap kasar rambut lelaki yang bertatu itu sambil pisau yang di pengangnya di angkat tinggi dan melibas laju pada badan lelaki itu.

"Aaghhh!!" Jerit lelaki itu, terpercik darah lelaki itu pada muka Syed Mukri .

Rayyan tersenyum sinis melihat lelaki itu sudah nyawa-nyawa ikan kerana libasan pisau itu terlalu dalam pada tuduh lelaki itu.

Nuwar yang melihat aksi itu terus keluar dari bilik itu kerana dia tidak suka melihat darah,dia lebih suka berkerja dalam mencari maklumat tentang musuh mereka berbanding dengan berkerja macam rakan-rakannya macam yang dilakukan sekarang ini.

Akibat libasan pisau,baju sehingga kulit lelaki itu sudah terkoyak dan juga sehingga menampakkan tatu bertulis 'King' pada badan lelaki itu.

"Huh..aku dah agak dah mesti kerja kau"kata Syed Mukri sebelum bangun dan pergi kearah Rayyan dan menyerahkan pisau itu kepada dia.

"Kau settel kan selebihnya,dah setlel kau suruh dorang bungkus mayat dua orang ni  dan hantar dekat king"arah Syed Mukri.

Rayyan hanya menganggukkan kepalanya sebagai jawapan.

Syed Mukri menapak keluar dari bilik itu,matanya juga sudah kembali ke normal.

Dengan apa yang di beritahu oleh papanya sebelum datang ke sini dan maklumat yang diterima daripada Nuwar tadi tentang orang yang kacau Ayuni pagi tadi,Syed Mukri baru sedar nama kedua musuh papanya dan musuh Ayuni adalah nama sama.

°°flashback°°

"Seingat papa nama anak musuh papa tu Zul Hanafi sebab dialah anak tunggal keluarga tu"kata Tan Sri Syed Rizal selepas anak sulungnya itu menceritakan tentang kejadian yang berlaku pada Ayuni harini.

Syed Mukri tidak serius kata papanya itu dia hanya menganggukkan kepalanya sambil mulut meng'o'kan sahaja.

°°end flashback°°

Selesai sahaja urusan di markas,Syed Mukri terus munuju arah superbikenya dan menghidupkan enjin lalu bergerak menuju pulang ke rumah

~bersambung~

Mr. Bodyguard My HusbandWhere stories live. Discover now