Sedar sahaja dari pengsan syed Mukri tidak berhenti membebel pada Ayuni.
"Ha!!kan Along dah cakap pape hal call Along terus..tengok!! Dah jadi macam ni sape yang susah..diri tu jugak yang susah!diri tu jugak yang sakit kan!!"marah Syed Mukri sambil bercekak pinggang menghadap ke arah Ayuni yang sedang menundukkan kepala di hadapannya sekerang.
°°°flashback°°°
Harini Syed Mukri bercadang ingin makan tengahari di rumah sahaja.
Sedang Syed Mukri mengemaskan kertas-kertas projek syarikatnya yang berselerak di atas meja nya tiba-tiba mendapat call, Syed Mukri melihat gerangan si pemanggil sebelum dia menjawab panggilan itu.
"Assalamualaikum Cik Mat ade ape call Mukri ni?"tanya Syed Mukri.
"Waalaikumsalam haa Mukri ni Ayuni ni tak tahu lah tiba-tiba je dia pengsan kat mall ni, Cik Mat nampak dia dari tadi pegang dada dia "kata Cik Mat kedengaran cemas dihujung talian.
"What!! Cik Mat bawak je Ayuni balik rumah dulu kejap lagi Mukri balik"arah Syed Mukri sebelum mematikan panggilannya lalu bergegas keluar dari biliknya, ingin pulang secepat nye.
Semasa melintasi di hadapan P.A nya iaitu Farizal yang dulunya juga P.A kepada arwah papa Syed Mukri, Farizal yang pelik melihat Syed Mukri dalam keadaan tergesa-gesa hendak keluar segera menegurnya.
"Woi Mukri!! Kau nak gi mana tu..lepas lunch kau ada meeting dengan tengku.."belum sempat Farizal menghabiskan ayatnya dengan pantas Syed Mukri memotong..
"Zal kau tolong cancel semua meeting harini..yang mana tak dapat cancel kan kau tolong handle.. please aku ade hal emergency ni..aku balik dulu!!"kata Syed Mukri lalu bergegas keluar.
Semasa Syed Mukri menuju ke pintu utama syarikatnya itu dia terserempak dengan Rayyan yang baru kembali selepas makan tengahari di restoran berhampiran dengan syarikat Syed Mukri.
"Woi ye pon lapar nak pergi lunch tak payah lah berlari macam kene kejar dengan babi hutan je aku tengok"tegur Rayyan.
" Rayyan kau tolong ambilkan beg aku kat dalam office bawak balik rumah aku, tadi aku nak cepat sampai pula nak sambil..bye aku nak balik cepat ni!!"kata Syed Mukri tergesa-gesa.
"Wait..wait! Asal kau balik pulak ni?"tanya Rayyan pelik.
"Ayuni pengsan kat mall tadi, aku nak balik tengok dia ni.."terang Syed Mukri sebelum laju melangkah keluar dari pintu utama tersebut.
"Dah pulak!! Haih..tak sampai satu hari aku takde dengan kau.. macam-macam pulak lah yang jadi.."keluh Rayyan sebelum melangkah masuk ke dalam lif naik ke tingkat atas, bilik Syed Mukri di tujunya dan mengambil beg yang disuruh tadi lalu gerak pantas ke rumah ayuni.
°°°end flashback°°°
Rayyan hanya lihat Ayuni yang menunduk apabila di marahi oleh Syed Mukri.
"Kan Along dah cakap tak payah nak keluar duduk rumah jelah!.. doktor suruh banyakkan rehat sebab Ayuni tu tak okey lagi..ni tak! Mengada-ngada nak keluar jugak!!"marah Syed Mukri lagi.
Syed Mukri melabuhkan punggung di atas katil Ayuni sebelum rambutnya diraup kasar, kata-kata sepupunya iaitu Dr. Syed Kamal masih lagi Teriang terngiang-ngiang di telinganya.
°°°Flashback°°°
Selepas check degupan jantung dan tekanan darah Ayuni , Dr.Syed Kamal mengajak Syed Mukri untuk berbincang di luar bilik Ayuni mengenai keadaan Ayuni.
YOU ARE READING
Mr. Bodyguard My Husband
Acción"Aku amanahkan kau protect adik aku Ayuni"-- Syed Mukri Al Fattah "Beress bro👌🏼"-- Rayyan Izzuddin DINGIN seperti ais kutub utara yang susah nak dicairkan itulah sifat MOHD RAYYAN IZZUDDIN yang tetap dengan pendiriannya sendiri tetapi apabila bert...