8. Spory a dohody

3.5K 144 41
                                    

Všichni, kromě těch, kteří byli požádání o to, aby zůstali a Arturova prateta Muriel (která se pozvala sama), odešli. Lenka vzala spícího Teddyho od babičky a řekla Harrymu, že by bylo lepší, kdyby spolu s Fleur, která držela spící Viktorii odešli nahoru, protože dětí potřebují zůstat dále od Narglů.

Všichni se nyní podívali na Harryho, který stál v uprostřed a vykonával sérii kouzel, které měli zajistit bezpečnost rozhovorů, které měly zůstat soukromé. Potom si vzal stoličku a posadil se. "Dřív než začnu, Ginny, chtěla bys něco říct?"

Ginny jen pokroutila hlavou.

"Dobře, potom začnu já. Dnes jsem měl střetnutí se skřety Gringottovy banky ohledně svého majetku, a zjistil jsem zajímavé věci. Nejprve, Arture, vzpomínáte si na dobu, když jsme spolu s Ronem letěli vaším autem do Bradavic?"

"Samozřejmě, Harry, není to něco, co člověk jen tak zapomene."

"Tak si pamatujete i na pokutu, kterou jste musel zaplatit. Mohl byste si, prosím, vzpomenout, kde jste vzali peníze na její zaplacení?"

"To je velmi osobní otázka, ale ano, Molly dostala na zaplacení půjčku z banky."

"Ano, ty peníze byly z Gringottovi banky, ale nešlo o půjčku. Ty peníze byly vzaté z mých trezorů."

Artur se pro potvrzení podíval na Molly, která se nafoukla a začala na Harryho křičet. "Nikdy jsem si o tobě nemyslela, že budeš proti někomu, jen proto, že je chudá, Harry Jamesi Pottere. Nemusíme mít miliony, ale pracujeme tvrdě a hlavy držíme vztyčené. A navíc je to částečně i tvoje vina, že Artur dostal pokutu."

"Paní Weasleyová, nemám žádný problém s tím, že je někdo chudý a jsem ochotný zaplatit svou polovinu pokuty. Problém, který mám, je ten, že posledních osm let jsme si ilegálně vybírala peníze z mých trezorů."

Artur se postavil a podíval na Harryho. "Harry, doufám, že na podporu těchto obvinění máš i důkaz."

"Ano mám, Arture. Prohlášení z Gringottovi banky ukazuje, že za posledních osm let vzali z mých trezorů Molly, Ronald a Ginerva Weasleyovi téměř 100 tisíc galeonů."

Bill si vzal pergamen a ověřil si, že je skutečné pravý. Artur obrátil svůj pohled na Molly. "Molly, žádám vysvětlení."

"Neukradli jsme to, Arture. Ty peníze jsme dostali jako dar od Harryho čarodějnického poručníka - Albuse."

"A to je část problému, Molly, Albus nebyl Harryho poručnínkem, alespoň ne do Siriusovi smrti." vložila se do toho Minerva. "Nerada to říkám, ale skuteční viník toho nepořádku je už po smrti."

Artur zbledl a posadil se. Dvojčata se na matku dívali s odporem. Ron však na Harryho vrhl podrážděný pohled. "Co je to s tebou, kamaráde? Jsi přece milionář. Proč nám tak nerad dáváš těch pár tisíc, nebyli jsme snad dobrými přáteli?"

Byl to Charlie, kdo odpověděl. "Na tom nezáleží, Rone, tady jde o princip. Krádež je krádež a přátelství si koupit nemůžeš."

"Také pomáhá to, že dodnes jsem nevěděl, že jsem milionář." řekl Harry skupině.

"Jak jsi to mohl nevědět, Potterovi byli starou, čistokrevnou rodinou. Smrti vašich rodičů se automaticky stáváte lordem Potterem. Banka by vám měla poslat prohlášení a některé z vašich transakcí by potřebovali podpis vaší hůlky." řekla Augusta Longbottomová.

"To je pravda, ale já jsem vyrůstal v mudlovském světě a než jsem dostal dopis z Bradavic, ani jsem netušil, že magie existuje. Skřeti mi poslali stovky dopisů, ale nikdy jsem žádný nedostal. Brumbál nechal přesměrovat k němu. A co se týká podpisu hůlky, na to by vám mohl odpovědět Ron."

Všechno to začalo... snarryKde žijí příběhy. Začni objevovat