6. Setkání

3.7K 142 57
                                    

Dalších pár vteřin držel Harry v náručí muže, který byl prokletím jeho existence po dobu minimálně sedm let. Severus plakal tak, jako nikdy před tím a když už neměl víc slz, nechal, aby ho držely v náručí silné ruce, ovinuté kolem jeho těla. Teď se cítil v bezpečí.

Ten moment skončil ve chvíli, když dovnitř vrazil ředitelčin domácí skřítek Tibbs. "Promiňte, lorde Potter-Blacku a profesore Snape. Ředitelka vás oba očekává ve své pracovně a chce vědět, zda jste už skončili?"

Snape upřel na Harryho prosebný pohled. "Nemůžu čelit tváří v tvář člověku, kterému tam visí portrét. Nechci ho vidět, ne teď."

Harry přikývl. Zapomněl, že Brumbálův portrét bude v ředitelčině kanceláři. "Děkujeme, Tibbsi, mohl by ses prosím zeptat ředitelky, zda by bylo v pořádku, kdyby jsme se setkali v  Komnatě nejvyšší potřeby. Řekni jí, že to vysvětlím později."

Tibbs se poklonil a přemístil se.

Harry se podíval na Severuse. "Měl byste jít a trochu se osvěžil. Opravdu bych byl rád, kdybyste byl na té schůzi. Počkám tu na vás."

Severus přikývl a odešel přes dveře v zadní části pracovny. Harry předpokládal, že ty dveře vedou do jeho osobního bytu.

Tibbs se za chvíli vrátil. "Ředitelka řekla, že ona a profesor Kratiknot na vás budou čekat v sedmém poschodí."

"Ďekujeme. Mohl bys pro mě něco udělat a zařídit místnost jako nějaký společenský pokoj se čtyřmi pohodlnými křesly a čajem? Za chvíli tam budeme."

"Samozřejmě. Vždy je mi potěšením sloužit vám, mladý pane."

Tibbs znova zmizel a Sevreus vešel do místnosti. Vypadal jako vždy, na tváři maska lhostejnosti, jakoby se poslední půlhodiny nic nestalo.

"Pottere, jak to někomu někdy řekneš..." začal.

Harry muže umlčel zdvihnutím ruky. "Severusi, to, co se tu stalo, tady i zůstane. Nikomu o tom neřeknu."

Severus přikývl, vědíc,že Harry svoje slovo dodrží, tak, jak to udělal, když nahlédl do mmyslánky s jeho vzpomínkami.

Dva muži v tichosti kráčeli do sedmého patra, kde stála ředitelka školy spolu s malým profesorem formulí. Minervě stačil jediný pohled na Severuse a věděla, že něco není v pořádku. Rozhodla se večer s mladým profesorem pohovořit.

"Doufám, že nečekáte příliš dlouho?" zdvořile řekl Harry.

"Ne, právě jsme přišli."

"Výborně, jsem si jistý, že Tibbs už všechno nachystal."

Harry otevřel dveře do příjemně vypadající místnosti, která vypadala, jako menší verze nebelvírské koleje. Byly tam čtyři křesla s malým stolkem uprostřed, které stály rovnou před krbem. Na jedné straně stolu byl čajový servis a na druhé straně flaška Ohnivé whisky, karafa s vínem a několik pohárů. Harry se usmál, byl to jako návrat domů.

Následujícím 45 minut strávil Harry vyprávěním třem profesorům všeho o tomto dni a o všem, co mu řekli skřeti. Minervu McGonagallovou museli třikrát zastavit, aby nešla zničit Brumbálův portrét. Severus se ušklíbl (a uvnitř skákal radostí) a Minerva s Kratiknotem se s výkřikem postavili, když jim řekl o Ginny a Weasleyových. Všechny je překvapil Kratiknot, když se natáhl po poháru Ohnivé whisky potom, co jim Harry přečetl Raddleův dopis. Když skončil, tři profesoři vypadali, že jsou připraveni vraždit, protože všichni velmi ochraňovali mladého lorda stojícího před nimi. I když se o tom Harry nezmínil, Severus jim řekl o dopise od dědy a o tom, že Harry mu vrátil všechen Princeův majetek. Minerva k němu přistoupila a položila Severusovi ruku na rameno. V očích měla slzy, když si vzpomněla, jak tento mladý muž před tím trpěl.

Všechno to začalo... snarryKde žijí příběhy. Začni objevovat