Bylo osm hodin ráno a Neville spolu s Augustou Longbottomovou šli z Prasinek směrem do Bradavic. Bylo nádherné ráno a Augusta pozorovala svého vnuka, jak se zastavil a díval se na skupinu víl, které poletovaly mezi živými ploty rostoucími podél cesty vedoucí ke kole.
Před pár lety by chlapci vynadala, že jen ztrácejí čas, ale svého rostliny milujícího vnuka začala respektovat. Nebyl vůbec jako její Frank, ale ona si uvědomila, že Neville je lepí člověk, ne jakým byl její syn. Neville překonal mnoho překážek a ona si musela přiznat, e příčinou většiny těchto překážek byla ona a její bratři. Litovala, že se snažila udělat z Nevilla mini verzi svého syna hrdinu, který stále ležel u Sv. Munga.
Neville bojoval proti Temnému pánovi a zabil jeho miláčka Naginy mečem Richarda Nebelvíra. Kdy všichni zpanikařili, neboť si mysleli, e Harry Potter zemřel, Neville vydal bojový pokřik a vedl skupinu bojovníků, co mělo za následek smrt mnoha Smrtijedů. Tím dal také Harrymu příležitost neočekávaně dostat Temného pána. Za svoje činy Neville získal Merlinův řád 1. stupně a Augusta nemohla být pynějí. Dokonce i naproti tomu vemu, co dokázal, byl chlapec stále skromný a trochu plachý.
Augusta se rozhodla, že Neville by měl dostat instrukce, jak se ujat plátě lorda Longbottoma, ale rychle si uvědomila, e chlapec byl o mnoho ťastnějí mezi svými rostlinami, take pro tuto chvíli ho nechala na pokoji a v provozování majetku pokračovala sama. Samozřejmě to neznamenalo, že by mu dovolila chovat se a vypadat jinak, jak by měl vypadal lord. Neville byl nyní vysoký a svalnatý, u dávno ztratil svoji dětskou buclatost a kdykoli někam na veřejnost, Augusta se vdy ujistila, že je dobře oblečený. Také se snaila ho povzbuzovat, aby začal navtěvovat některé ze společenských večírků.
Akorát šli po pozemcích, kdy si všimla, jak Neville s trhnutím vystřelil. "Něco není v pořádku, cítím to."
Bez toho, aby řekl něco víc, se rozběhl směrem k hradu. Když ho Augusta konečně dostihla, našla o sehnutého ve vstupní hale. Na zemi byla velká krvavá skvrna. "Minulou noc se tu odehrál souboj, krev je stále čerstvá." řekl, když se k ní otočil.
Augusta byla velmi znepokojená a vytáhla svoji hůlku. Oba se okolo sebe rozhlédli. Hrad byl a příliš tichý, navzdory tomu, že bylo léto a vichni studenti byli doma. Ale ve vzduchu byla cítit smrt, to Neville věděl a příliš dobře.
"Kde je Minerva? Myslela jsem si, že bude tady, aby nás přivítala, jak se to jen ten její skřítek volal? řekla Augusta pokojně, avšak Neville věděl, že je nervozní.
Neville se snažil vzpomenout na jméno nějakého skřítka, ale kromě Harryho dvou věrných domácích skřítků - Kráturu a Dobbbyho - neznal žádné dalí, kteří tu byli, kdy studoval. Věděl, že Dobby je mrtvý a Krátura byl stále s Harrym. A jestli je Harry tady, tak je jistá šance, že je tu i Krátura. Právě se ho chystal zavolat, kdy zaslechl ve svém uchu šepot "Ogden".
Neville se zastavil a znovu zaslechl zašeptanou výzvu "Zavolej Ogdena."
"Ogden?"
Starý domácí skřítek poslechl pánovo volání, otočil se k ředitelce a řekl, "Pan Neville je tu." řekl a ticho zmizel.
Neville byl překvapený, když spatřil domácího skřítka, který se přemístil úplně potichu.
Ogden se uklonil, "Lady Longbottomová, Pane Longbottome, jsem Ogden, Hlava bradavických domácích skřítků. Omlouvám se za svoji nepřítomnost, abych vás při vašem příchodě přivítal, ale mámu tu tak trochu pohotovost. Ředitelka je na cestě dolů, aby vás přivítala a také vám všechno vysvětlí. Mezitím vás odvedu do Velké síně."
ČTEŠ
Všechno to začalo... snarry
FantasyUž je to delší doba, co jsem narazila na stránkách https://hp-poviedky.wgz.cz na povídku Všetko to začalo... , ale nebyla přeložená celá, tak jsem se rozhodla zkusit jí přeložit sama. Začátek této povídky budu překládat z těchto stránek, jelikož vím...