Part 8.

728 31 2
                                    

'Begrepen?' Vraagt mijn moeder nu voor de derde en hopelijk laatste keer. Ik knik.

'Helemaal mam, als er iets is bel ik je.' Mijn moeder glimlacht trots naar me.
~~~
De deurbel gaat. Ik schrik op en haast me naar de voordeur, geen idee waarom. Tot mijn verbazing staat Harry voor de deur.

'Hey Sophie.' Zegt hij.

'Hallo Harry.' Zeg ik beleefd.

'Eh Sophie, ik vroeg me iets af. Het spijt me echt enorm dat ik twee avonden zo rot voor je heb gemaakt. Het was echt niet de bedoeling.' Ik glimlach.

'Het is al goed.' Stel ik hem gerust.

'Maar, ik vroeg me dus iets af. Vanavond is een soort bijeenkomst, geen feest, een bijeenkomst. Gewoon met wat vrienden bij een vriendin van me. Ik wil het goed met je maken door een gezellige avond te organiseren. Zou je met me mee willen gaan?'

Ik slik. Alweer? Moet ik dit wel doen? Er zal vast wel weer iets gebeuren. En ik moet morgen vroeg op voor de hond. Een feest, oh wacht, een bijeenkomst, kan me daarbij niet helpen. Ik schud mijn hoofd.

'Het spijt me, Harry. Ik kan een bijeenkomst niet gebruiken nu.'

'Soph, toe? Het zijn maar vier of vijf vrienden, en het is gewoon wat lekkers en drinken. Een gezellig samenzijn. Ik wil echt heel graag dat je meegaat. Van mij mag jij rijden, en als ik moet rijden zweer ik op mijn moeder dat ik je naar huis breng wanneer je wil. Ik zal geen grenzen passeren. Toe nou Sophie, je weet dat ik anders wanhopig ben.'

Ik zucht, en knik dan. Meteen ben ik verbaasd door mezelf. Hoe haalt Harry me toch altijd zo snel over? Hij hoeft maar een paar woorden te zeggen en ik ben al mijn zorgen vergeten.

'Superbedankt Soph, het betekent echt veel voor me. Ik zie je vanavond om 8 uur, ik rijd en beloof dat ik de auto altijd klaar heb staan.' Ik glimlach.

'Graag gedaan. Tot straks.' Nog steeds boos op mezelf sluit ik de deur. Dat heb ík weer. Hoe kon ik nou weer ja zeggen tegen Harry?! Hij heeft 2 avonden enorm verpest. En dan ga ik nu weer mee naar een 'bijeenkomst'. Als hij het nu weer verpest, wil ik hem nooit meer zien. Dan trek ik bij Deena in en wil niks meer te maken hebben met Harry. Dat wilde ik drie dagen geleden al, maar kijk me nu eens.
~~~
'Harry! Sophie!' Roept Holly zodra ze de deur open gooit en we lopen naar binnen. 'Kom snel erbij, iedereen is er al!' Roept ze en we volgen haar naar de woonkamer, waar verschillende jongeren op een hoekbank zitten. Ze zijn hartstikke verschillend van mij.

Holly heeft een knalroze, nogal blote jurk aan, en er zitten nog 2 meisjes. Zij hebben ook netjes aan en broekjes van maten te klein. Eén van de meisjes komt me bekend voor.

'Haz! Daar ben je eindelijk!' Zegt Zayn, die ook op de bank zit. 'Haha, grappig.' Zegt Harry. Hij gaat naast Zayn zitten en ik naast Harry.

'Stel je ons niet even voor?' Zegt een meid.

'Oh ja.' Zucht Harry. 'Jongens, dit is Sophie. Ze woont naast me en aangezien ik 2 avonden voor haar heb verpest neem ik haar mee om het goed te maken. Sophie, dit is Jacey.' Zegt Harry en hij stelt me voor aan een van de meisjes. Vriendelijk knipoogt Jacey naar me en Harry gaat door.

'Dit is Demetria, maar noem haar maar gewoon Demi.' Het meisje met de zwarte haren met gekleurde plukjes knipoogt en plotseling weet ik weer waar ik haar van ken. Zij was degene die me naar Harry stuurde laatst.

'En dit zijn Luke en Zayn, maar die ken je al.' Ik knik en leun tegen de rugleuning van de bank. Luke zet twee flessen wijn en een paar flesjes bier op tafel en zet de stereo aan. Iedereen neemt wat te drinken behalve ik.

Ik voel me erg ongemakkelijk. Ze zijn zo anders dan mij. Alle meiden zijn sexy gekleed en ik zit hier in een basic paars topje met een grijs gebreid vestje er overheen.

'Zullen we truth or dare spelen?' Stelt Holly voor en iedereen knikt instemmend. 'Oh Sophie, kom maar even mee naar de keuken, dan kun je wat te drinken kiezen.' Zegt Jacey plots en ik knik. Met z'n tweeën lopen we naar de keuken en Jacey laat zien wat ze in huis heeft.

'Sorry dat ik het niet eerder aanbood, ik was even vergeten dat je niet drinkt.' Zegt ze en ik kijk haar verbaasd aan.

'Rustig maar, dat zei Harry. Hij vertelt veel over je, wat hij dan van je weet.'

'Oh, echt waar?' Vraag ik terwijl ik wat limonade inschenk.

'Jazeker. Het is nu al voor iedereen duidelijk dat Harry een oogje op je heeft.' Zegt ze met een knipoog en even lijk ik me te verslikken.

'W-wat?! Harry, mij leuk vinden? Je maakt een grapje zeker. Hij doet dit alleen om het goed te maken.'

'Oké oké, duidelijk. Ik zeg het alleen maar.' Zegt Jacey met een grijns en samen lopen we terug.

'Héhé, daar zijn ze.' Zeurt Demi en mijn irritatie voor haar bouwt zich nu al op. 'Luke, jij begint.' Beslist Zayn en iedereen kijkt verwachtingsvol naar Luke.

'Oké, Jacey, truth or dare?' Zegt hij en ik kijk naar Jacey. 'Dare.' Zegt ze. Luke denkt even na en begint dan weer. 'I dare you om een heel flesje bier in één keer door te slikken, zonder pauze.'

'Ugh, Luke! Je weet dat ik geen bier drink!'

'Ah kom op Jacey, één keer kan geen kwaad.' Grijnst Demi en Jacey zucht. Harry opent met zijn ring het flesje bier en overhandigt het aan Jacey, die het tot mijn verbazing meteen achterover slaat. Iedereen klapt en Jacey zet het flesje weer terug op tafel.

Een paar rondes verder vraagt Zayn mij om te kiezen. Ik ben nog niet aan de beurt geweest vanavond en speel het safe.

'Truth.' Zeg ik en Demi zucht. 'Waaghals.' Mompelt ze, net hard genoeg zodat ik het kan horen. Meteen schieten de anderen haar een blik en ik kijk naar Zayn, die diep nadenkt.

'Wat was jouw eerste indruk van Harry?' Vraagt hij.

'Dronken idioot.' Schiet uit mijn mond en meteen heb ik spijt. Iedereen lacht maar ik zie dat Harry gekwetst is.

'Haha Harry, dat heb je weer goed geregeld.' Lacht Luke.

'Goede eerste indruk!' Schatert Holly en boos staat Harry op. Hij pakt mijn pols en trekt me overeind.

'We gaan. Je moet naar huis.' Zegt hij boos en hij trekt me mee naar de deur.

'Harry! Niet gaan!' Roept Holly.

'Haz, niet doen!' Protesteert Jacey maar we staan al bij de voordeur. Nog snel roep ik gedag totdat Harry de deur dichtslaat.

'Waar sloeg dat op?!' Roep ik boos en ik probeer te ontsnappen uit Harry's stevige greep, maar het lukt niet.

'Ik wil nog helemaal niet gaan.' Protesteer ik terwijl Harry me naar de auto sleept. Hij opent de deur voor me maar ik blijf staan.

108 reads! ILY♥️ En 1,8K op Only Half A Blue Sky??! ILYSM goodnight guyss x

Eighteen.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu