Part 17.

494 30 1
                                    

Fuck fuck fuck, ik moet hier weg. Ik versnel mijn pas en zoek Deena's witte auto tussen alle andere auto's. Als ik hem eindelijk heb gespot, ga ik er nog sneller naartoe.

Eenmaal bij de auto zak ik onderuit tegen de auto, en probeer ik mezelf stil te houden, maar helaas, dit gebeurt altijd. Ik moet niezen.

Mijn hoog niesje breekt de stilte en ik leg mijn hand over mijn mond.

'Sophie?' Hoor ik Lex zeggen.
Herkent hij me nou serieus aan mijn nies? Oké, hij is apart, maar kom op, mijn nies?!

Ik zak wat lager onderuit en kijk onder de auto door, en schrik als aan de andere kant van de auto Lex' schoenen staan. Ik draai me om en ga op mijn hurken zitten. Ik hoor voetstappen, verder weg gaan, en plotseling gaan de knipperlichten van de auto aan, wat betekent dat Deena de auto geopend heeft. Ik wacht op het juiste moment, spring rechtop, stap snel de auto in en druk op de knop om alle deuren op slot te doen.

Lex rent richting de auto naar mijn deur en bonkt met zijn vuisten op het raam.

'Verdomme Sophie!' Scheldt hij. 'Doe de fucking deur open Sophie! Of ik sla het raam in en haal je er persoonlijk uit!' Bang staar ik voor me uit, oogcontact met Lex vermijdend.

'Verdo- Sophie doe die deur open! Als ik je heb laat ik je niet meer gaan lelijke bi-'

'Laat haar met rust!' Onderbreekt een stem die van Lex. Lex kijkt om naar een persoon die ik vanuit de auto niet kan zien. Blijkbaar lijkt het hem te overtuigen, want hij slaat nog één keer met zijn vuist op het raam, en loopt dan weg. Deena komt aangehold en ik open de deur voor haar.

'Oh mijn hemel, Soph, het spijt me echt zo ontzettend erg en-'
'Rij nu maar gewoon' Zeg ik prompt en Deena sluit haar mond en rijdt even later weg.

~~~

Het is stil in de auto, pijnlijk stil.

'Soph, het spijt me echt ontzettend erg. Ik had moeten zeggen dat ze er waren en ik had je al helemaal niet allee-'

'Wacht.' Onderbreek ik haar.

'Zei je nou dat je wist dat ze hier waren?' Deena knikt langzaam.

'Fuck, Deena! Laat me er uit.'

'Wat?'

'Ik meen het, ik loop dit laatste stuk nog liever dan dat ik samen met jou in één auto zit.'

Deena zucht en zet de auto aan de kant. Ik pak mijn spullen en stap uit. Zonder woorden sla ik de deur dicht en loop ik weg richting huis. Deena blijft nog even staan, en rijdt dan weg.

~~~

Ik zit met Darcy op de bank als mijn telefoon trilt. Ik heb een berichtje van een onbekend nummer.

Unknown number: Please Sophie.

Verbaasd kijk ik naar het bericht, en ik besluit om te reageren.

Me: Wie ben jij en hoe weet je mijn naam?

Unknown number: Geef me nog een kans.

Unknown number: Je kent me niet goed genoeg.

Unknown number: Please

Unknown number: Sophie

Unknown number: Je zou me moeten bedanken.

Ik kijk naar de binnen stromende berichtjes en voel me een beetje misselijk na alles wat er vandaag is gebeurd.

Unknown number: Soph

Unknown number: Toe...

Wacht even, ik zou hem moeten bedanken? Harry?

Me: Harry?

Unknown number: Ding ding ten points to team Soph.

Me: Doe niet zo sarcastisch
Unknown number: Dat heet ironisch.

Me: Wil je nog iets van me of zal ik je alvast blokkeren, stalker?

Harry: Ik wil een tweede kans

Me: Waarom?

Harry: Je kent me niet

Me: Ik ken je goed genoeg

Harry: Sophie please.

Me: ...
Harry: Zullen we een 20 vragen spel doen dan?

Me: Wat?

Harry: Ik kom naar jou, of jij naar mij. Je mag mij 20 vragen stellen die ik eerlijk moet beantwoorden, en ik jou..?

Me: Serieus? Zoiets doen ze in films en boeken.

Harry: Ik meen het Soph, geef het een kans en vergeet wat er is gebeurd.

Me:.....

Harry:......

Me:.......

Harry: Soph maak het niet zo spannend

Me: Goed dan, vanavond, zes uur, bij mij thuis. Tot dan.

Harry: Bedankt.

En dat is het laatste bericht dat ik van Harry ontvang. Ik ga naar de notities van mijn telefoon en bedenk alvast wat vragen. Even later ga ik beginnen met koken, want ik heb al lang geen verse maaltijd gehad.

Hiyaaa peepzz🙋 Okay, volgens mij kan ik RTL LATE NIGHT wel vergeten want ik ga dus ECHT NIET ZINGEN. Someone help me :( En wow, ik ben dus best wel fan van sleepynialler , ik vind haar echt super cool. En ik zag gisteren dat Roommates gewoon fcking meer dan 700K reads had! Okay Juul, geloof het of niet, je hebt een megagroot talent en ily. En toen je op Twitter zei over die miljoen reads en dan een echt boek publiceren, ik ga overal reclame voor je maken en dan elk boek van je kopen ;P Je schrijft echt zo geweldig goed, niet normaal.
Okay, little rant but idc.
Lylyly
x Hugginghaz aka harrys gurll.

Eighteen.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu