Ik zet Darcy op de achterbank, stap in en trek mijn deur dicht. Als ik in mijn zijspiegel kijk om achteruit weg te gaan, staat er iets op geschreven. Ik rol mijn raam naar beneden en lees wat er staat.
You just walked into the room. Making heads turn can't stop looking at you.
Voorzichtig voel ik aan de tekst en opnieuw door eyeliner geschreven. Ik trek mijn arm naar beneden, rol het raam weer omhoog, start de motor en rijdt een beetje verbaasd weg. Moet ik zien als een lief gebaar, of een stalker?
~~~
'Bedankt Deena, voor je oude kleding.' Zeg ik en ik geef Deena een knuffel. We hebben de hele middag de kleding van Deena die haar niet meer paste uitgespit, en eerlijk gezegd ben ik er blij mee. Langzaam ben ik mijn oude kleding zat, maar toch voel ik me er fijner in.'Graag gedaan Soph. Je valt meer op met niet-hippe kleding dan meelopen met de mode. Veel plezier vanavond met Trent, trouwens.' Zegt Deena en ze hangt de tas over haar schouder.
'Bedankt, ik bel je wel als ik thuis ben.' Ik laat Deena uit en ga dan meteen weer naar boven. Over anderhalf uur komt Trent me ophalen dus ik moet wel op tijd klaar zijn. Ik open mijn kast en zoek naar een shirt. Als ik eindelijk mijn outfit heb gevonden, die nog steeds basic is -eerlijk gezegd durf ik het niet om iets anders te pakken- begin ik aan mijn make-up. Ik doe weer rouge, eyeliner en mascara op en laat mijn haren zoals ze zijn. Ik ben precies op tijd klaar, want de deurbel gaat. Snel pak ik een tas, mijn sleutels en telefoon, zet ik Darcy in de bench en loop ik naar de voordeur. Trent staat voor de deur met een rode roos in zijn hand.
'Hey Sophie, je ziet er echt prachtig uit.' Zegt hij en ik voel dat ik bloos.
'Bedankt, jij ook. Zullen we?' Hij knikt en ik sluit de deur. Als een echte gentlemen reikt hij zijn hand, en vereerd neem ik hem aan. We lopen naar zijn auto en stappen in.
'Is die auto daar van jou?' Vraagt hij en ik knik. 'Niks vergeleken met jouw auto.' Zeg ik en hij grinnikt.
~~~
'Tafel voor twee. Stove, is de naam.' Zegt Trent en de serveerster knikt. We volgen haar naar een klein tafeltje in de hoek. Er staat een kaars in het midden en er liggen servetten netjes opgevouwen.Trent schuift de stoel voor me naar achteren en ik ga zitten, net als hij.
'Wauw Trent, heb je dit allemaal geregeld voor mij?' Vraag ik en hij knikt. 'Allemaal voor jou. En je mag bestellen wat je wilt, je bent de hoge rekeningen waard.' Ik voel dat ik bloos, alweer. Trent is erg lief, en een echte heer. Hij neemt me niet mee naar feestjes met punks en te veel alcohol, -hoop ik.
Ik heb uiteindelijk geen peperdure dingen gekozen, dat vind ik niet zo netjes. Gewoon een bord spaghetti en wat brood, met een glaasje water. Trent heeft hetzelfde genomen maar dan met wat wijn, maar niet te veel, zodat hij nog kan rijden. Hij complimenteert me de hele tijd op allerlei manieren, en het klinkt misschien vervelend, maar ik kan niet tegen complimentjes. Maar toch, blijft hij doorgaan.
'Ik ga even naar het toilet.' Zegt hij uiteindelijk en ik knik. Hij loopt weg en ik neem het laatste slokje water in mijn mond.
Een serveerster komt naar ons toe lopen en overhandigt me een klein mapje. 'De rekening, mevrouw.' Zegt ze vriendelijk en ik knik. Zodra ik het mapje open en de prijs zie, proest ik mijn drinken bijna uit.
'Wat?! Zoveel?!' Roep ik en de serveerster bijt op haar lip. Dit kan ik Trent niet allemaal laten betalen. Ik haal een briefje van 10 en van 20 uit mijn tas, en geef die aan de serveerster.
'Doe me een lol, en zet het bedrag min 30 op de rekening, anders gaat hij hier weg met een hartaanval.' Ze twijfelt even, maar neemt dan toch het mapje en het geld mee. Even later komt ze tegelijk met Trent terug.
'De rekening, mevrouw.' Zegt ze en Trent pakt het mapje uit haar handen. Zijn reactie valt nog mee en hij betaalt alles netjes. Even later zitten we in de auto naar huis.
Wat vinden jullie van 18 (het liedje)? Toen ik de naam van dit boek bedacht, wist ik nog niet dat er een liedje zou komen dat zo zou heten, wat eigenlijk wel toevallig is! Het gaat er gewoon om dat Sophie 18 is, en de rest ontdek je nog wel. Het nadeel is, dat er nu wel veel verhalen zullen verschijnen met dezelfde titel. Ik hoop niet hetzelfde verhaal, than i'm gonna get mad ; ) Vergeet alsjeblieft niet te stemmen, reageren en vooral volgen, ik wil weten wie mijn lieve lezertjes zijn : ) ily x.
PS: Trent wordt gespeeld door mijn favoriete acteur, Matthew Gray Gubler ♥️
JE LEEST
Eighteen.
Fanfiction"Sometimes what you're looking for is right next door" Started 28'10'14 :) ©Hugginghaz Ik besteed bloed, zweet en tranen aan het bedenken van mijn verhalen dus zou ik het waarderen als je ze niet steelt. You touch, you die† Lieffs♡ {Achievements} #4...