'Graag gedaan Sophie, dan zie ik je maandag weer. Nog een prettige week!' Ik groet Bryan en loop voldaan de winkel uit.
In plaats van naar mijn auto ga ik naar de zaak ernaast om Trent meteen het goede nieuws te vertellen. Ik vind hem uiteindelijk achter de computer.
'Hey Trent.' Zeg ik en hij kijkt op.
'Sophie! Wat doe jij nou weer hier?' Glimlacht hij en hij staat op om me een knuffel te geven.
'Ik ben net langsgegaan bij de babyzaak voor het baantje, en het is me gelukt. Volgende week mag ik beginnen!' 'Wauw Sophie! Ik ben echt ontzettend blij voor je.'
Hij omhelst me nog wat strakker en geeft een kusje op mijn mond.
'Maar, Sophie. Heb je vanavond tijd? Ik wil eigenlijk ergens met je over praten...' Zegt hij plotseling en hij laat me los.
'Eh, ja. Ik heb tijd. Waarover wil je praten dan?'
'Dat kan ik je nu nog even niet zeggen. Is zes uur vanavond oké?' Ik knik en hij geeft me nog een zoen.
'Tot vanavond lieverd.''Tot vanavond.'
Verbaasd loop ik terug naar mijn auto. Waar zou hij over willen praten? Wil hij het uitmaken? Of.. Ik weet het niet. Er is volgens mij nog niks fout gegaan in onze relatie.
Ook al zijn we nog net geen week samen.Ik kom even later thuis en zie dat Harry in de tuin aan het werken is. Zodra ik de auto parkeer kijkt hij op.
'Heey Sophie! Hoe ging het bij je sollicitatiegesprek?' Roept hij en ik kijk hem stomverbaasd aan. Is hij niet boos? En hoe weet hij van het gesprek? Laat ik het maar gewoon vragen.
'Hoe weet jij van het gesprek?'
'Oh, Liam vertelde dat vanochtend. Hoe ging het? Heb je de baan?' Ik knik langzaam. Hij trekt zijn wenkbrauw op.
'Is er iets?' Vraagt hij en ik slik.
'Ben je niet boos op me?' Zeg ik zacht en hij lacht.
'Boos? Waarom zou ik boos op je moeten zijn? Heb je weer over me gedroomd Soph?' Hij grijnst en ik zucht.
'Eergisteren. Weet je nog?' Hij zet een bedenkelijk gezicht op. 'Eergisteren... Oh, nee. Daar kan ik me niks meer van herinneren, behalve dat ik met Zayn wat heb zitten drinken. Ik weet wel nog dat we die dag daarvoor dat 20 vragenspel deden. En toen heb ik die avond ook met Zayn wat gedronken in een club.
Jij was toen weg met Trent. Waarover moet ik boos zijn?'
Een opgeluchte zucht verlaat mijn mond. 'Niks, het is al goed. Ik ga maar weer eens naar binnen. Later Harry.' Zeg ik en ik loop richting mijn deur.
'Dag Sophie.' Zegt hij en hij gaat verder met onkruid plukken.
'Oh en, die sleutel onder je bloempot. Ik zou hem ergens anders leggen.'
Hij kijkt me verbaasd aan en met een grijns loop ik naar binnen en sluit de deur.
~~~
Ik veeg mijn handen af aan de handdoek en zet de kom spaghetti op tafel. Ik heb meteen voor Trent wat eten gemaakt, want hij komt rechtstreeks van zijn werk. Plotseling gaat de deurbel en ik loop naar de voordeur.
'Hey Soph.' Zegt Harry als ik opendoe. Hij is nog helemaal vies van de potgrond en volgens mij is hij nog steeds bezig in zijn tuin.
'Hey Harry. Wat is er?' Vraag ik en ik kijk naar de plant die hij in zijn handen heeft.
'Zou je me misschien kunnen helpen? Ik wil deze plant in de grond zetten maar het zand valt steeds terug. Dus als ik het zand aan de kant houd, kun jij de plant er inzetten, wil je?' Ik knik goedkeurend en loop met hem naar de plek waar hij de plant wil planten. Hij gaat er op zijn knieën bij zitten en ik ga naast hem zitten. Zoals gezegd houdt hij het zand aan de kant en zet ik de plant erin. Hij vult het gat weer op en knikt.'Bedankt Soph.' Ik glimlach en wil weer opstaan als ik plotseling een stem hoor.
'Eh, Sophie?' Ik sta op en kijk recht in Trents ogen. Hij kijkt van mij naar Harry, en weer terug naar mij.
'Zullen we?' Vraagt hij uiteindelijk en ik knik. We lopen naar binnen en stiekem groet ik Harry nog snel.
~~~
'Wat is er?' Vraag ik onder het eten en Trent slikt zijn spaghetti door.
'Weet je, Sophie. We zijn nou al bijna een week samen, en daar ben ik echt enorm blij om. Maar, ik zit een beetje met jou en Harry. Liam vertelde laatst over al jullie drama. Geloof me, Liam weet alles. En eigenlijk vind ik het niet zo fijn dat je zo close bent met Harry.' Ik proest mijn spaghetti bijna uit.
'Meen je dit?' Vraag ik en Trent knikt.
'Ik wil dat je minder omgaat met Harry.' Mijn mond valt open van verbazing.
'Trent, ik ben helemaal niet zo close met Harry. We zijn gewoon vrienden.. nog niet eens. Ik houd van je, dat weet je toch?' Hij knikt en zucht.
'Maar ik ben bang dat Harry onze relatie op een bepaald punt zal verwoesten. En ik wil je niet kwijt, je bent het mooiste wat me ooit is overkomen. En hoe je net met hem in de tuin zat, dat wil ík met je doen, niet Harry. Het is gewoon vervelend dat ik zoveel moet werken.'
Ik geef hem een zwakke glimlach en pak zijn hand.
'Geloof me, Trent. Ik zal er alles aan doen om je het gevoel te geven dat je mijn enige bent, want dat ben je. In het weekend zullen we vaker afspreken, en binnenkort hebben we toch vakantie.'
Hij glimlacht lief naar me en knipoogt. 'Bedankt Soph.'
'Maar je kunt me niet verbieden om met hem om te gaan, begrijp je dat? Ik ben niet jouw bezit.' Vraag ik nog even voor de duidelijkheid en hij knikt. 'Begrepen.'
~~~
Ik zit op de bank met Darcy als plotseling mijn telefoon gaat. Ik let niet op het nummer en druk uit reflex op het groene hoorntje.
'Met Sophie.'
'Hey Soph, met Deena.'
Oeps, cliffhanger gespot.
Thanks for 1.7K. Ily.
x
JE LEEST
Eighteen.
Fanfiction"Sometimes what you're looking for is right next door" Started 28'10'14 :) ©Hugginghaz Ik besteed bloed, zweet en tranen aan het bedenken van mijn verhalen dus zou ik het waarderen als je ze niet steelt. You touch, you die† Lieffs♡ {Achievements} #4...