Şerife sultan oğlunun tavırlarından korkmuştu fakat bu işi çözdüğü için de çok rahatlamıştı içi. İlk gelinini de severdi eskiden. Severek almıştı Gülce'yi. Ama çocuk olmadıkça Gülce günden güne şımarık aksi bir çocuk gibi olmuştu. Tanıyamaz olmuştu beğenerek aldığı gelinini. Şimdi de kurmayı bulması gerekiyordu kadının. Ama öyle bir kız olmalıydı ki bu, oğlunu bu kötü düşüncelerden uzaklaştıracak ve kalbini çalacak bir kız.
Hemen kız kardeşlerini çağırdı konağa. Hummalı çalışmalar sonucu Sevim kardeşi Aslı'yı hatırlattı hanım sultana. Önce biraz düşündü kadın. Ne güzeldi Aslı. Nasıl hanımefendiydi. Birkaç kere sohbet ortamlarında konuşmalarına şahit olmuştu. Tam bir hanımağaydı aslında ama talihsizdi Aslı. Öyle çok söylenti vardı ki hakkında. Bilirdi insanların uydurmalarını.Umutsuzca döndü kardeşine kadın.
" İyi dersin hoş dersin de Aslı büyük aşiret ağalarını kabul etmedi zamanında, kuma olmayı mi kabul edecek. Utanırım ben Aslı'ya bu teklifle gitmeye kardeşim"
Sonuçta Aslı da Karahan aşiretinin kızıydı ve ailesine böyle bir teklifi sunmak da düşündürüyordu deneyimli kadını
" O aşiret ağaları yıllar öncede kaldı kardeşim. Artık yüzüne bakanı kalmadı Aslı'nın. Ama bilmiyorum ki Asilden büyükmüdür Aslı. Evde kaldı derler yaşı geçkinceymiş."
" Yok değildir bilirim ben küçüktür Asilimden." dedi kadın düşünceli bir şekilde.O gün daha birçok kızdan bahsedildi ama kadın ilk Aslı'ya gitmek istedi bir umut. Utanarak teklif edecekti ama Aslı bu konağı konak yapacak kızdı öyle de emindi kadın.
Karahan konağına gittiklerinde yanlızca Sevim kardeşini almıştı yanına. Kapıyı açan Aslı kibarca karşıladı onları ellerini öptü hürmet gösterdi. Ama yüzü karmakarışıktı . Merakla konuşulacakları bekliyordu. Kahveler içildi. Konuya girileceğini anlayan Aslı kapının kenarında konuşulanları dinlemeye koyuldu.
Şerife sultan utana sıkıla durumu anlattı Mahmut beye. Mahmut bey gün görmüş sakin yapılı bir adamdı. Dikkatlice dinledi hanımağayı. Kızı için yüreği yandı, parçalandı adam. Demek artık kuma istemeye de başladılar Aslımı diye geçirdi içinden. Bu kadarını kendisi de beklemiyordu. Hanımağayı asla kırmadan Aslı'ya da danışmak isrerim dedi. Kadın şaşırmıştı. Kovulmayı bile bekliyordu ama kıza sormak. Şaşırtıcıydı. Mahmut bey Aslı 'yı çağırdığında Aslı'ya durumu anlattı . Tabiki kabul etmeyeceğini düşünüyordu. Ama Aslı'nın halı tavrı bir garipti.Hiç kimseler yan gözle bile baköayan kızının gözleri parlıyordu. Ve uzunca bir süre önüne baktı. Sanki çok önemli birşey düşünür gibiydi. Babası bu sessizliğinden ne çıkaracağını bilemedi. Ama Aslı'nın cümlelerini duyunca başından kaynar sular boşaldı yaşlı adamın.
Aslı uzunca bir sessizliğin ardından Asil Ağa'ya kuma gitmeyi kabul edeceğini söylemişti. Babası hiddetle yerinden kalktı. Asla böyle birşey beklemediği için sinirli ve üzgündü. Hemen Aslı'yi içeriye yolladı ve hanımağaya kızının kararını onaylamadığını ve kızıyla tekrar konuşup kararını daha sonra bildireceğini söyledi. Mahmut bey gibi hanımsultan da şaşkındı. Kendisi bile kızın kabul etmeyeceğini düşünürken babasının bu durumda verdiği tepkiyi haklı bulmuştu. Kızkardeşi ile konaktan çıkarken "Bu işte bir iş var Sevim. Haydi hayırlısı. " demekten kendini alamadı.
Misafirler gittikten sonra babası Aslıyla uzun bir konuşma yaptı. Aslı sanki çok başka bir dünyada gibi bakıyordu babasına. Yaşlı adamı dikkatle dinledi, dinledi ve babasına "Ben yıllardır kimseleri kabul etmedim biliyorum ama artık böyle bir lüksüm kalmadı. Kızkardeşlerim var sırada evlenmek için beklerler "dedi. "Ben kimseye daha fazla bağ olmak istemiyorum. Kuma gittiğim konak çok soylu bir ailedir. Asil'i de bilirim tanırım. İyi bir adamdır. Benim gönlümü hoş tutacağına eminim" der. Babasının artık yapacağı hiç birşey kalmamıştır. Günler sonra Karacan konağına haber gider ve kız istemeye gelebilecekleri bildirilir.
Karacan konağında hanımsultan duyduklarının memnuniyetiyle oğlunu tekrar çağırır. Kendisini Aslıyla evlendireceğini açıklar. Asil ağa çok sinirlenmiştir. Aslıyı tanımamaktadır. Tanımak da istemiyordur zaten. Sadece gelen kumaya yapacağı işkenceleri düşünüp bir nebze içini rahatlatmaktadır.Güzel Aslı... Artık gelin değil kuma Aslı .... Asil Ağa'nın kuması Aslı. Canı cayır cayır yansada elindeki son fırsatı değerlendürmek için herseyi göze alan ama yaşayacaklarının çeyreğini bile aklına getiremeyen Aslı...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gelin Hanım
General FictionGüzel Aslı... asil Aslı... Karahan konağının kıymetlisi Aslı ...artık gelin değil kuma Aslı... Asil Ağa'nın kuması Aslı. Canı cayır cayır yansada elindeki son fırsatı değerlendirmek için herseyi göze alan ama yaşayacaklarının çeyreğini bile aklına...