"Seni hastanenin kafeteryasında bekliyorum Ağa." Bu cümleyi kuran az önce kapıyı çarpıp giden suratsız hemşireydi. Asil oturduğu yerden kadına şaşkınca bakıp iç geçirdi "Aslı her an uyanabilir." " Merak etme senin sayende ona verilen ilaçlar onu sabaha kadar uyutacak kadar ağır." diye sesini yükseltti genç hemşire.
Asil kafeteryaya geldiğinde kadın oturduğu yerde bacak bacak üstüne atmış bir elinin parmakları masaya vurur şekilde bekliyordu. Asil sıkıntıyla kafasını sağa doğru çevirdi. Bu kadar sıkıntının içinde bi de bu tanımadığı kadınla uğraşıyordu.
Kadının yanına gidip dikildi. Kadın bir böceğe bakar gibi bakıyordu Asil Ağa'ya.. "Aslı'yı bu hale sen getirdin değil mi? "dedi. Asil gözlerini kadına dikti. İfadesiz bir biçimde cevap verdi "Kazaydı. Ahırda kilitli kalmış." Kadın histerik bir kahkaya attı. "Aslı'ya bunu senin dışında kimse yaşatmış olamaz."dedi. "Kazaydı diyorum sana." diye sesini yükseltti Asil. Bu kadını iyice çileden çıkarttı. "Sen ne diyorsun be, ödüllü bi mimar Aslı, yıkık bi ahırdan mı çıkamayacak. O gördüğün kadın kapı kilidi uzmanı."
Şu an Asil hayatının şokunu yaşadığını zannediyordu. Ama bu daha sadece fragmandı.
"Mimar mı ?" Dedi sessizce. " Onu hiç tanımıyorsun değil mi ?"dedi kadın masanın üstünden Asil'e doğru eğilerek. Gülümsedi " Tahmin etmiştim." Dedi soğuk bi sesle
Artık Asil'in iyice gardı düşmüştü." Sen kimsin?" dedi merakla
"Yanlış soru ağa" diye karşılık verdi kadın. "Aslı Karahan kim diye soracaktın ."
"Aslı" dedi Asil düşünceli birşekilde.
"Asil Karacan Cumhuriyet Anadolu Lisesi, numaran 1241, 12 c sayısal sınıf ta okudun. Pencere kenarı en arkanın bir önündeki sırada oturdun. En sevdiğin ders kimya, en başarısız olduğun ders ingilizce. Son sınavda boş kağıt verdin ama dersten geçme notun 51. Kantinden sadece kaşarlı tost yersin ve şekersiz çay içersin. En yakın arkadaşın Baran Aslan. Lisede aşık olduğun kız senden bir alt sınıftaki Sevcan. Ama tam bir kaltak olduğu için en yakın arkadaşınla çıktı. Son iki disiplin cezandan nasıl yırttığını bile bilmiyorsun ama ben biliyorum. Daha sayayım mı." " Dur dur dur diye afalladı Asil. "Sen bunları nerden.."
"Bunlar sadece Aslı'nın anlattıklarından hatırladıklarım. "
"Ben ben anlamıyorum ben Aslı yı hiç tanımıyordum evlendiğimizde.."
"Ama malesef Aslı seni tanıyordu. Senin son yılında biz 9. Sınıftık. Aslı'yı hatırlamıyorsun çünkü hiç farkına bile varmadın onun. Ben o zamanlar Aslı'nın en iyi arkadaşıydım. Ve tahmin edersin ki seninle ilgili herşeyi ben de biliyordum. O şimdiki gibi güzel bi kadın değildi. Gözlüklü , cılız ,çelimsiz bir kız çocuğuydu. Ve sen onun ilk ve tek büyük aşkısın malasef. " Ve telefonundan çok eski bi fotoğraf açıp gösterdi. Aslı okuldaki ağacın yanında durmuş dişlerindeki teller ve gözlükleriyle gülümsüyordu.
Asil fotoğrafa dikkatlice bakınca hatırladı Aslı'yı. Hep etrafında gördüğü tüm maçlarında, tüm gösterilerde bi şekilde etrafta olan o küçük gözlüklü kızı hatırlamıştı.Asil artık daha fazla şaşıramam derken kadın konuşmaya devam etti. "O seni çok sevdi. Sen üniversiteye gittin mimar oldun; o da mimar olmak istedi aynı sen gibi. Sen evlendin o Mardin de nefes alamam dedi binbir güçlükle istanbula okumaya gitti. 4 yıl sonra geri döndü ama seni unutmayı başaramamıştı. Hiç evlenmedi. Kimseleri senin yerine koyamadı. Dünya kadar dedikoduya zorluğa göğüs gerdi. Sen hiç mi düşünmedin bu dünya güzeli kadın niye sana kuma gelmeyi kabul etti diye. Hiç mi düşünmedin Karahanlar kızlarını sana niye verdiler ama arkasında hiç durmadılar diye. O hep ailesine ne kadar mutlu olduğunu anlattı aylardır her gün telefonda. Ben bile düşük yaptığında , hastaneye geldiğinde öğrendim herşeyin Aslı'nın kurgusu olduğunu. Ama senin bu kadar cani bi adam olduğunu onu ben bile tahmin edemedim ağa." En son cümleyi tükürürcesine söylemişti öfkeli kadın.
"Aslım seni çok sevdi belli ki de çok çekti elinden ağa ama artık yaptıklarını ve ona yaşattıklarını herkes öğrenecek bu da sana son sözümdür."
"Onun masum aşkının bedeli bu kadar ağır olmamalı" dedi ve hızla yerinden kalkıp gitti genç hemşire. Geride duyduklarının ve yaşananların altında ezim ezim ezilmiş bir Asil bırakarak ...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gelin Hanım
General FictionGüzel Aslı... asil Aslı... Karahan konağının kıymetlisi Aslı ...artık gelin değil kuma Aslı... Asil Ağa'nın kuması Aslı. Canı cayır cayır yansada elindeki son fırsatı değerlendirmek için herseyi göze alan ama yaşayacaklarının çeyreğini bile aklına...