PART 01 | TIP : NG

6.8K 290 19
                                    

PART 01 | TIP : NG

           "SO, this is the school?" Soal Alice sambil memasukkan lolipop berperisa strawberi kegemarannya ke dalam mulut.

Kayu besbol yang selalu di bawa ke mana-mana sahaja kekal berada di tangan kirinya.

Anisya tersenyum. "Yep. This is the school that Auntie Amber said to us." Jawab Anisya. Di dalam mulutnya juga terdapat lolipop berperisa anggur.

Danisha pula hanya sibuk bermain handphone berjenama iPhone 6+ miliknya. Seperti Alice dan Anisya, dia juga sedang menghisap lolipop berperisa apel.

"So fucking sadness..." Komen Alice tanpa rasa bersalah. Dia melihat jam Silver yang bercorak lambang naga.

Antara mereka bertiga, Alice seorang sahaja yang paling banyak menggunakan barang-barang bercorak naga. Tetapi gelang dan cincin yang diberi Aaron itu masih dipakai. Tidak pernah dilepaskan.

"Let's go now. We have to check in." Kata Danisha selepas menyimpan handphone iPhone 6+ ke dalam beg sandangnya.

"Wow! When did you change?" Sindir Anisya kepada Danisha. "At least my mark not so low like you, bitch." Sindir Danisha pula.

Alice pula sudah mengeluh. Memang dia sudah muak mendengar pentengkaran yang selalu dia dengar.

"Stop!" Jerit Alice. Terus Anisya dan Danisha senyap. Mereka bukan takut pada jeritan Alice tetapi mata Alice yang sudah bertukar merah.

Selepas keadaan mula reda, mereka bertiga mula berjalan ke dalam sekolah itu dan mencari pejabat di sekolah yang ternama yang diberi nama Edward Private Highschool.

"There." Tunjuk Alice ke pintu besi sekolah. Terus kaki mereka bertiga berjalan ke arah yang ditunjukkan Alice, ketua mereka.

Tolak sahaja pintu besi itu, udara segar daripada penghawa dingin yang terpasang menyentuh lembut kulit mereka bertiga.

"Not bad." Komen Anisya. Alice hanya diam. Dia melilau mencari kerani sekolah yang bertugas.

"Alice, Anisya dan Danisha betul tak?" Soal seorang kerani perempuan di belakang mereka. Terus ketiganya berpaling. Kerani perempuan itu terkedu melihat wajah yang dikatakan natural beauty.

"Ya. Di mana pengetua ya akak?" Soal Alice sopan. "Bagaimana ya? Pengetua sedang bermesyuarat di meeting room. Jadi akak akan urus kemasukan kamu." Terang kerani perempuan itu.

"Baiklah kalau begitu." Jawab Anisya sambil tersenyum manis. Begitu juga dengan Danisha. "Jadi pengetua suruh kamu bertiga menanda tangan borang ini dan name tag akan diberi." Terang kerani perempuan itu lagi.

—————

           SELESAI urusan di pejabat, Alice, Anisya dan Danisha mencari kelas mereka. "This is that class right? 1 Science 5?" Soal Anisya.

[C] THE ICE PRINCESS : NEXT GENERATION ✔Where stories live. Discover now