PART 02 | TIP : NG
"DATE me." Kata Aaron dengan wajah dingin. Kesemua orang yang berada di dalam kelas terkejut.
"No!!! I'm the one who suppose to date you, Aaron! Not her!" Bantah Natasha. "Shut up. I'm not talking to you." Arah Aaron dingin.
Kolar baju Aaron dilepaskan. Alice memandang mata biru itu tajam. Kayu besbolnya diambil lalu dimain. "Okay." Jawab Alice tanpa basa-basi.
"What???!!!" Farish, Luqman, Anisya dan Danisha terkejut. Aaron memandang Alice. "I will date you for one day." Kata Alice.
Kring!
Alice mengeluarkan iPhone X dari dalam poket skirt. Tertera nombor yang tidak dikenali.
"Apa???" Soal Alice hairan. "Kenapa?" Soal Anisya lalu dia merapati Alice. "Nombor yang tidak dikenali? Angkat je. Mana tahu ada hal penting." Arah Danisha.
Nombor itu diangkat.
"Hello?"
"Princess Alice Erynn Danielle."
Jantung Alice berdetak. Mulutnya teragak-agak ingin berkata-kata. Orang itu, kenapa?
"How do you know my number?"
Playboyz dan SR Girls hanya memandang hairan.
"Just to let you know. I have arrived at Malaysia so make sure you and your friends family safe."
Panggilan dimatikan.
Crash!
"Fuck!" Carut Alice geram. Kesemua terkejut kerana Alice membaling iPhone X itu ke dinding. Kayu besbol dihentak kuat pada lantai kelas. Sedikit retak.
Alice memicit kepala. Makin dia biarkan, makin besar kepala. "Hey, why? Tell us." Pujuk Anisya.
"He, will come." Kata Alice. Anisya dan Danisha terkejut. "Who?" Soal Farish hairan. Luqman hanya mengangkat bahu.
"He tell me to make sure our family safe." Kata Alice. Aaron memandang wajah Alice yang pening dengan panggilan yang dia dapat. Hairan.
"Hey." Panggil Aaron. Alice menoleh memandang Aaron. Kening diangkat bermaksud 'why?'.
"Follow me now." Arah Aaron. Alice tersenyum sinis. "For what?" Soal Alice.
Aaron mengetap giginya. Terus badan Alice diangkat lalu dibawa ke luar kelas. Kayu besbolnya jatuh.
Alice terkejut. "Apa yang kau buat?!" Soal Alice geram. "I want to show you something." Kata Aaron lalu dia berlari ke tempat yang selalu dituju.
YOU ARE READING
[C] THE ICE PRINCESS : NEXT GENERATION ✔
De TodoStart : 20 Dec 2019 End : 7 Jun 2020 Status : Completed PUTERI ALICE ERYNN DANIELLE, Seorang Yang Tegas, Pendiam Dan Tidak Suka Berkawan. Memang Daripada Dulu, Dia Dididik Dengan Pelbagai Jenis Pertahanan Diri. Kesemua Senjata Telah Mahir Di Guna. T...