PART 11 | TIP : NG
ALICE duduk di birai katil selepas mengeringkan rambutnya. Pajama tidur siap disarung ke tubuhnya.
Fikirannya jadi hairan apabila berfikir suasana di dalam kereta yang senyap. Entah mengapa dia rasa Aaron makin aneh.
"I warn you, don't stayback at school and don't talk with Faiq." Kata Aaron yang baru sahaja masuk ke dalam bilik tidur mereka. Nadanya dingin sahaja.
"Why? Is Faiq bad? Will he do something to me?" Soal Alice bertalu-talu. Aaron mengetap bibir geram lalu bahu Alice di pegang.
"Yes, he will do something to you." Tegas Aaron. Alice mengangkat keningnya. "Are you... Jealous?" Soal Alice sambil tersenyum.
"Ya, aku jeles. Kenapa? Tak boleh ke seorang suami jeles bila isterinya bercakap dengan lelaki lain? Haram?" Soal Aaron pula.
Alice hanya diam. "Esok aku balik lewat." Kata Aaron lalu duduk di sebelah Alice. Alice terus memandang wajah Aaron selamba.
"Ohh." Balas Alice sepatah. "Kenapa?" Soal Alice. "Aku ada fight dengan kumpulan lain." Jawab Aaron.
Terus bersinar wajah Alice. "Aaron, aku nak pergi weh." Pinta Alice berharap yang Aaron mengizinkannya.
"No." Jawab Aaron tegas. Terus Alice mendekatkan dirinya ke Aaron. "Ala weh, please. Aku dah lama tak fight dengan kumpulan lain." Pujuk Alice.
Aaron masih tetap dengan keputusannya. Terus Alice membuat muka menyampah lalu baring di atas katil. Selimut di tarik sehingga mulut.
Aaron memandang Alice lalu dia membuka selimut. "Merajuk ke?" Soal Aaron sambil tersenyum kecil.
Alice diam. Dia malas mahu bercakap dengan Aaron. Aaron terus menutup lampu dan berbaring di atas katil yang sama.
"Alice?" Panggil Aaron perlahan. "Hmm?" Sahut Alice perlahan. "Aku boleh bawa kau fight nanti..." Pernyataan Aaron itu membuatkan Alice menoleh ke belakang di mana Aaron sedang masih menutup mata.
"Tapi satu syarat..." Jari telunjuk diletakkan betul-betul di hadapan muka Alice.
Alice hanya menunggu ayat yang ingin di sambungkan Aaron. "We will change our calling each other." Alice mengangkat kening.
"Aku dah selesa dengan 'kau, aku'. Nak tukar apa?" Soal Alice kasar. "Starting from now on, you and I will change our calling 'I, you'. If you want to go with me to fight, our calling will change. But, if not then 'aku, kau'." Penjang lebar sambungan ayat Aaron.
Alice mendengus geram. Memang tak guna betul lelaki ini!!! Alice terus membaling bantal peluknya ke kepala Aaron.
"Sakit bongok!!!" Jerit Aaron geram. Alice ketawa kuat. Aaron juga turut tersenyum. Memang betul kata orang-orang tua, ketawa dan senyuman isteri ialah pengubat stress.
YOU ARE READING
[C] THE ICE PRINCESS : NEXT GENERATION ✔
RandomStart : 20 Dec 2019 End : 7 Jun 2020 Status : Completed PUTERI ALICE ERYNN DANIELLE, Seorang Yang Tegas, Pendiam Dan Tidak Suka Berkawan. Memang Daripada Dulu, Dia Dididik Dengan Pelbagai Jenis Pertahanan Diri. Kesemua Senjata Telah Mahir Di Guna. T...