PART 10 | TIP : NG

5.1K 226 2
                                    

PART 10 | TIP : NG

            MATANYA terbuka luas. Terus dia bangun dari atas katil lalu menyelongkar beg yang di bawanya lalu ubat penenang diambil.

Beberapa pil diambilnya lalu    menelan. Selepas beberapa saat, dia mulai tenang. Alice meraup mukanya. Sampai bila dia harus begini?

Alice bangun dengan perlahan-lahan lalu mengambil langkah ke katil yang ditidurnya bersama seorang jejaka yang telah sah dinikahinya semalam.

Jejeka itu masih tidur. Alice memandang raut wajah polos lelaki itu semasa tidur. "Enough. I know I'm handsome." Kata lelaki itu.

Alice terkejut. "Stupid. I'm not looking at you tho." Kata Alice cuba menutup rasa malunya.

Aaron membuka matanya lalu memandang Alice. "Kau makan apa tadi?" Soal Aaron ingin tahu. Alice hanya membuat muka selamba.

"Vitamin." Jawab Alice santai. Aaron memandang wajah Alice dalam. "Apa? Kau tak percaya?" Soal Alice gugup.

"Nothing." Jawab Aaron lalu bangun. Dia memandang Alice lalu tersenyum manis.

"Kau dah kenapa?" Soal Alice. Terus tubuh Aaron mendekat ke arah Alice. "Aku cuma..." Aaron mencengkam lembut pergelangan tangan Alice lalu tersenyum lebar.

Tubuh Alice sepantas kilat di baringkan ke atas katil. Alice terkejut lalu meronta-ronta. "Apa kau nak siot?!" Soal Alice geram.

Aaron tersenyum lalu dia menghidu tengkuk Alice. "Kau rasa?" Bisik Aaron halus di telinga Alice.

Alice terdiam. "Kau fikir apa? Kita baru 17 tahun kot!" Jerit Alice. Aaron tersenyum lalu menjilat sedikit tengkuk Alice.

"Sweet." Komen Aaron nakal lalu dia bangun dan mengambil tuala lalu masuk ke dalam bilik air.

Alice duduk di atas katil. Wajahnya merah padam lalu mengesat air liur Aaron di tengkuknya. 'I have to take a revenge back!' Nekad hati Alice geram.

——————

           ALICE memandang Aaron yang ingin memakai tie sekolah. "Weh, sini aku pasangkan." Panggil Alice.

Aaron menggeleng. "Tak payah. Aku dah pandai." Jawab Aaron. Alice tanpa kisah terus mendekati Aaron.

"Isteri kau nak tolong pun tak boleh. Aku nak juga jadi isteri mithali." Bebel Alice. Aaron memandang pelik ke arah Alice.

"Benda?" Soal Alice yang perasan akan tenungan Aaron. "Nothing." Jawab Aaron lalu dia melarikan pandangannya.

"Done." Alice tersenyum sinis sebelum dia mencabut lari ke luar bilik. Aaron hanya memandang pelik kelakuan isterinya itu.

Apabila pandangan matanya memandang ke arah tie sekolahnya, amarahnya memuncak.

"PUTERI ALICE ERYNN!!!"

——————

           SELEPAS kereta di parking, Aaron menghulurkan tangan. Alice mengangkat kening.

"Salam." Jawab Aaron. Alice mengeluh. "Kau ingat kita berkahwin atas dasar cinta ke? Perkahwinan ni, hanya atas kertas tahu? So, if you want me to treat you like a real wife, fuck off, I don't want." Kata Alice.

[C] THE ICE PRINCESS : NEXT GENERATION ✔Where stories live. Discover now