PART 9 | TIP : NG
PAGI yang indah. Burung berkicauan dengan riang sekali seolah menantikan majlis yang akan membawa dua pasangan ke alam perkahwinan sebentar sahaja lagi.
Alice duduk sopan di hadapan meja solek kerana dia sedang di solek oleh seorang mak andam yang diupah.
"Siap! You look so pretty!" Kata mak andam itu gedik. Alice tersenyum kelat. Habis takkan nak buat muka tak suka kot?
Terus Alice bangun dan duduk di atas katil yang telah dihias dengan beberapa kelopak bunga ros merah berbentuk hati.
Tok tok tok!
Alice memandang kawan-kawannya di muka pintu. "Masuklah." Pelawa Alice bersahaja. Terus Anisya dan Danisha masuk manakala mak andam itu pula yang keluar.
"Kau okey tak? Kenapa muka masam-masam ni baby?" Soal Anisya. Terus Alice memukul lengan Anisya manakala Danisha sudah ketawa mengekek.
"Baby, baby. Babi aku bagi!" Rungut Alice geram. Anisya tersengih lebar. "Kau ni, aku nak pujuk dia marah pula." Usik Anisya lagi.
"Erynn, mari turun. Tetamu dah sampai. Diana, Irfa, turun sekali dengan Erynn." Panggil Pemaisuri Amber.
Alice bangun laku meluru ke arah Pemaisuri Amber. Terus dipeluk tubuh itu erat. "Kenapa ni sayang?" Soal Pemaisuri Amber hairan.
Automatik tangan Pemaisuri Amber mengusap tudung shawl putih yang dipakai Alice. "I felt scary mommy..." Rengek Alice.
Pemaisuri Amber menggeleng perlahan. "Erynn, you are same as me when I'd married your daddy. I felt really scare and really uncomfortable. But when I think that I'll married a man that I really love, the negative vibe lost just like that..." Pujuk Pemaisuri Amber.
"But I don't love Ryann!" Bantah Alice.
"Hear me, darling... I know it's hard when we try to love each other but you and Ryann can try. One day, the true love will come just like that. And when it was, you cannot hide your true fellings about him because you love him..." Jawab Pemaisuri Amber.
Alice memandang anak mata biru laut Pemaisuri Amber dalam-dalam. Terus dia mengangguk faham.
Selepas membetulkan tudung, Pemaisuri Amber berjalan di hadapan. Alice di belakang Pemaisuri Amber manakala Anisya dan Danisha mengiring di kiri dan kanan Alice.
Duduk sahaja di atas bantal putih yang disediakan, Aaron dan Raja Zein berjabat tangan.
Raja Zein memandang Aaron. Teringat pula sewaktu dia berkahwin dengan isterinya, Amber. Memang berpeluh satu badan seperti Aaron.
YOU ARE READING
[C] THE ICE PRINCESS : NEXT GENERATION ✔
RandomStart : 20 Dec 2019 End : 7 Jun 2020 Status : Completed PUTERI ALICE ERYNN DANIELLE, Seorang Yang Tegas, Pendiam Dan Tidak Suka Berkawan. Memang Daripada Dulu, Dia Dididik Dengan Pelbagai Jenis Pertahanan Diri. Kesemua Senjata Telah Mahir Di Guna. T...