🌸03🌸

66 10 41
                                    

//Malam//
//Dorm 5 ekor babun//

Haneul P.O.V

"Ya ,gitau lah korang nak ikut apa??? Besok bukan nak daftar dah ke?" Tanya Yoora eonni.

Dari tadi lagi manusia ni memekak,

sabo je lah japgi kitorang gitau jugak.

"Aku rasa aku nak ikut 'dance' lah " Kata aku dengan bangga.

Alaa ,tengok muka aku je dah tau dah aku nak ikut ape ann?

"Pfft— badan cam kau nak menari? Patah tulang kau woii" Kata Haena sambil ketawa tak ingat dunia.

Nak kena penampar agaknya budak nii.

—bahaya betul ke menari neyhh?

Menari ,boleh patah tulang ke? Yang aku tau lantai berlubang tu memang pasti lah.

"Ape kebenda kau merepek ni weh ,tak pernah lagi aku dengar 'menari' boleh patah tulang" Kata Taeha menyokong aku.

#luvutaeha

"Kan. Merepek an beruk ni" Kata aku sambil menjeling Haena ,tak puas hati.

"Dah dah lah tu gaduh. Kang ade yang aku halau ni kalau keje nak gaduh je" Marah Yoora eonni.

Kami bertiga terus diam.

JAP.

Rawon eonni mana eihh?

"Weh ,mana Rawon eonni? Dari tadi aku tak nampak pun batang hidung or punggung dia" Kata aku dengan selambanya.

"Tuuuuuu ,tengah syok main game dalam phone dia" Kata Yoora eonni sambil tunjuk kat bahagian katil Rawon eonni.

"Patut lah tak nampak ,selimut tuu dah lindung dia" Kata Haena.

"Biar lah, asal beruk tu tak mati dalam selimut tu" Kata Yoora eonni sambil buat 'lek' je.

"Neoneun Taeha ssi? Kau takde nak ikut apa-apa?" Tanya Yoora eonni dekat Taeha.

Budak ni kalau kena tanya memang sah 101 tahun akan datang baru dia gitau jawapan dia.

Maklum ah benda simple gini je pun dia berfikir cam nak jumpa bakal suami.

"Hmm ,jangkamman" Taeha tengok balik risalah tu.

Haa ,mula lah tu.

Bagus takyah tanya babun ni ,memang sah tahun depan baru dia gitau jawapan dia.

"Oh ,Taeha rasa ...mungkin Taeha nak ikut 'vocal' ?" Jawab Taeha.

Tak ku sangka cepat betul dia jawab .

"Eonni pulak?" Tanya aku dekat Yoora eonni.

"Eonni nak..........................................." Yoora eonni berfikir jap.

Haa ,ni lagi sekor nak jadi sebiji cam Taeha.

" 'Dance' ?" Jawabnya.

"Jinjja ,eonni nak ikut dance? 'Lonely' akhirnya takde dah dalam hidup aku" Kata aku dengan gembiranya.

Ehek ,aku dah tak menyendiri kat penjuru bilik ,sedih aku kene fitnah orang rupa cam baru lepas breakup.

"Rawon eonni? Eonni nak ikut ape?" Tanya Haena sambil mencucuk-cucuk punggung Rawon eonni yang diselubungi dengan selimut tu.

"Yaishh!!!" Teriak Rawon eonni dari dalam selimut tu sebiji cam singa kebuluran.

"Kau nak kena sepak ke apa? Cucuk-cucuk punggung orang cam takde tempat lain je nak cucuk" Marah Rawon eonni.

Life with  '프로듀스 X 101' [ ft. 아이즈원 ] (Discontinued)Where stories live. Discover now