🌸07🌸

28 7 4
                                    

//Sekolah//

Yoora p.o.v

"Aigoo-ya" Aku mengeluh berat sambil membawa buku yang berlambak-lambak kat tangan aku ni menuju ke kelas.

"Ssaem ni ,suruh lah Minhee ke Sejin ke yang angkat buku ni. Dah lah banyak ,nasib tangan aku tak patah" Rungut aku.

Aku jalan sekarang ni sebiji dah cam orang yang pakai tongkat berjalan,

nasib hallway gi kelas aku ni kosong kalau tak habis dorang ketawakan aku.

And,

malang tak berbau wangi ...

Bbuk! Bbak! —eh ,betul ke bunyi dia tu.

"Ouch!" Aku mengerang kesakitan sambil memegang buku lali aku.

Habis semua buku tu berhamburan.

"Heishh ,jinjja!" Aku mendengus geram.

"Ddo gwenchannah-yo?" Tetiba ada orang menghulurkan tangan dia dekat aku.

Aku mendongak ke atas. Dia lagi ke?

Ape dho masalah namja ni mana-mana je aku pergi mesti ada dia ,dah ah tengok aku sambil tersengih-sengih. Sebiji cam IT.

Creepy dho.

"Ani ,aku ok je ,yang tak ok sekarang ni buku tu" Aku menunjuk ke arah buku yang berjatuhan tu.

Aku kemudian berdiri dengan sendiri kemudian menepuk-nepuk skirt aku.

"Nape kau pandang aku gitu? Taknak tolong kutip buku ni?" Tanya aku dekat namja ni yang terpinga-pinga melihat aku tak sambut tangan dia.

Fyi ,aku tak suka sentuh namja kecuali dia ada hubungan dengan aku.

Namja tu terus tolong aku kutip buku-buku yang jatuh tadi.

Tau jugak dia nak menolong ,ingat kan tau nak tengok je.

Oh ,lupa nak gitau ,nama dia Yohan. Budak baru kelas kitorang tu.

"Nama kau Yoora an?" Tanya Yohan dekat aku sambil tersenyum menampakkan 'bunny teeth' dia.

Dia tau nama aku.

Dari mana dia tau ni weyh ,ni mesti stalk aku ni an?

"Umph" Jawab aku sepatah ,aku tak selesa sangat kalau berbual dengan namja yang aku tak rapat.

So ,kami just berbual kosong sehingga kitorang sampai depan kelas.

Actually aku taknak pun buka mulut ,tapi dah dia tanya banyak benda takkan nak bagi angin je an?

Kesian pulak dia,

aku an baik hati.

#skip

//Kelas//

Sampai je jelas aku kemudian letak buku yang aku bawa atas meja ssaem begitu jugak ngam Yohan.

"Ssaem mana?" Tanya ketua kelas kitorang ,Eunbi.

Siapa kenal?

"Ssaem cakap ssaem ada nak urus somthing ,so dia suruh kita siapkan kerja yang dia bagi kemarin. Buku ada atas meja" Jelas aku.

"Eo ,arasso" Jawab Eunbi kemudian menjelaskan dekat yang lain.

Aku pulak balik  ke tempat duduk aku.

"Jeogi..." Tetiba ada namja berdiri di depan meja aku ,kemudian mendongak kan kepala aku.

"Oh ,Yohan ssi. Wae-yo?" Tanya aku.

Life with  '프로듀스 X 101' [ ft. 아이즈원 ] (Discontinued)Where stories live. Discover now