🌸14🌸

37 6 57
                                    

Yuvin P.O.V

Aku bersiul sambil berjalan menuju ke blue room.

Tak sabar aku nak gitau Haena pasal exam aku and aku pun nak tau jugak pasal exam dia.

Kebelakangan ni kitorang kira rapat juga lah even berjumpa kitorang mesti gaduh but entahlah...

Aku suka tengok dia bila dia marah or annoying ngan usikan aku.

Dia nampak cute kalau dia marah.

//Blue room//

Tok... tok...

Aku mengetuk pintu sebelum memulas tombol pintu ni.

"Haena ssi ,kau ada kat da— ?" Terkejut aku tengok dia yang tengah bersandar dekat dinding sambil memeluk lutut dia.

Kedengaran bunyi tangisan dia di sebalik lutut dia yang menutup muka nya.

Aku terus duduk di sebelah dia.

"Ya ,deo urro?" Aku menepuk bahu dia lembut.

"Deo waegeurae? Kau ada masalah ke?" Tanya aku sambil mengusap belakang dia lembut.

Dia tetiba memeluk aku erat sambil menyembamkan muka dia di leher aku.

"Gwenchannah-yo..." Aku membalas pelukan dia.

"Ka-kau rasa a-aku ni te-teruk k-ke?" Tanya dia sambil lepaskan pelukan kami.

Aku tersengih kecil melihat cara dia bercakap sambil menglap hidung dia. Cute.

"Maksud kau..?" Tanya aku balik.

"Aku tak pass exam tu" Kata Haena dengan tangisan dia yang masih berbaki.

"Jeongmal-yo? So ,maksudnya kau disingkirkan dari kelas tu?" Tanya aku lagi.

"Ajikdo ,ssaem akan buat satu lagi exam untuk pelajar yang tak pass exam tu. Tapi ,exam tu minggu depan" Jelas Haena.

"Ggokjongma-yo ,kau masih lagi ada masa..." Kata aku sambil mengusap kepala dia.

"E-err ,gumawo-yo sebab tolong pinjamkan bahu kau tadi. Mian sebab basahkan sikit baju kau..." Kata Haena sambil menyapu lembut bahu aku yang basah.

Aku ketawa kecil tengok perbuatan dia.

"Gwenchannah ,aku ok je. Kalau kau nak pinjam bahu aku ,guna je..." Kata aku sambil tersenyum kecil.

Dia pun ikut tersenyum.

Tetiba hati aku berdegup laju bila tengok Haena yang tersenyum lebar.

Bbo-bboya ige...

#skip

//Malam//
//Bilik 5 ekor beruk//

Aku termenung fikirkan pasal keadaan Haena.

Aigoo-ya ,kesian pulak aku dekat dia bila tau yang dia tak pass exam tu. Aku nak tolong dia tapi aku taktau camne....

Aku an class vocal dia pulak class rap.

Tetiba ,terlintas di fikiran aku pasal Haena time dia balas senyuman aku tu.

Aku kemudian memegang dada aku.

"Apa yang baru aku rasa tadi?" Gumam aku sendirian.

Aku tetiba tersengih kecil.

—eikk

Apa yang aku tengah fikir ni.

Tetiba ada orang menendang bontot aku dari belakang.

"Apa yang kau tengah fikir kan tu? Siap tersengih-sengih lagi ,ni mesti pasal yeoja ni an~ citerr lah ngan aku~ " Rayu Yohan yang tengah baring kat sebelah aku.

Life with  '프로듀스 X 101' [ ft. 아이즈원 ] (Discontinued)Where stories live. Discover now