🌸16🌸

44 6 162
                                    

//Dorm 5 ekor babun//

Yoora p.o.v

Boring weyh....

Aku mengeluh kecil.

Dari tadi aku just baring atas katil sambil main phone je.

Nak nipis dah kulit jari aku asyik main phone. Entah berapa jam aku habiskan ngan phone aku ni.

Aku kemudian berdiri dari posisi baring aku. Kebas weyh punggung aku ,dah sejam lebih dah aku asyik baring je.

Tapi ,nasib aku masih ada punggung daripada takde.

Aku melihat bilik kitorang ni.

Hmm ,just aku ngan Taeha je yang ada kat bilik ni.

Rawon dah keluar ngan chingu dia tah aku pun tak kenal siapa chingu dia ,Haena pun keluar. Dia cakap dia nak gi practise rap dia.

Sian pulak aku tengok nasib si Haena yang gagal exam tu. Sejak dua menjak ni ,jarang dah aku tengok dia gelak sampai tak ingat dunia and senyum sampai nak koyak mulut.

Taeha pulak ,sama je cam aku. Mereput atas katil.

Tapi ,aku perhatikan dia tadi kejap gelak ,kejap nangis ,kejap meracau... ni mesti tengok drama ni kan?

Haneul pula— aha! Ni yang aku nak marah ni!

Aku bangun-bangun je tadi pagi and tengok katil dia kosong. Sampai sekarang belum pulang.

Siap lah kalau budak pendek tu balik nanti. Aku bagi dia ceramah free nanti sampai besok pagi baru dia tau.

#skip

Aku dah decide ,aku ingat harini nak bersihkan bilik kitorang sebab bilik kitorang ni sebiji dah cam loji sampah.

Tetiba aku rasa rajin pulak harini nak membersih.

Well ,tengok lah anak siapa *riak*

Maap maap

Aku riak jap

#backtostory

Jijik aku tengok bilik kitorang ni.

Dahlah semua bekas makanan merata-rata tempat ,baju kotor pulak main longgok je bawa bantal lah ,selimut lah ,atas kerusi lah meja lah.

Sakit mata aku tengok.

Tong sampah pun dah penuh. Tak pulak dorang kosongkan! Nak aku jugak yang buat.

—eh jap

Napa aku tetiba exposed bilik kitorang pulak?

Buat malu je bila ingat balik apa yang aku cakap tadi.

But ,first. Aku gi angkat dulu jemuran kain yang berjemur kat balkoni.

Kalau aku tak angkat sampai tahun depan memang baju tu tak bergerak.

Selepas tu ,aku kumpulkan baju-baju kotor kami semua and letak kat basket.

#skip

Aku mengeluh lega bila kerja aku dah hampir siap. Sekarang tinggal nak buang sampah lagi.

Aku pandang Taeha sekilas sebelum berlalu keluar dari bilik ni.

Hmm ,still melekat ngan drama dia tu.
Aku pun taktau apa drama yang dia tengok sampai langsung tak ingat dunia dah.

Rasanya dia perasan ke tak aku membersih tadi sampai nak patah tulang belakang aku?

Aku kemudian berlalu pergi ke tempat pengumpulan sampah dorm kitorang.

Life with  '프로듀스 X 101' [ ft. 아이즈원 ] (Discontinued)Where stories live. Discover now