//Petang//
//Vocal class//Mingyu p.o.v
Selepas ssaem bagi kitorang task ,aku pun menuju ke 'blue room and tak lupa juga untuk ajak Taeha.
Sejak aku berkawan ngan Taeha ni kitorang makin rapat but kekadang Taeha ada jugak ah mengelak dari aku.
She looks like a little bit uncomfortable with me...
Aku ngaku ah mungkin aku banyak cakap depan dia so tu lah dia tak selesa sikit dekat aku ... ?
Aku just rasa selesa betul bila cerita or dekat dengan dia —ehek
Apa aku cakap ni. *blushing*
//Blue room//
Aku melabuhkan punggung aku di sebelah Taeha yang tengah tekun menulis something atas 'paper task' dia.
"Kau dah siap ke task yang ssaem bagi sebelum ni?" Tanya aku dekat Taeha.
"Umph ,dah. Neoneun?" Tanya Taeha balik.
"Emm ,sikit lagi" Jawap aku sambil ketawa kekok.
"Kau nak aku tolong? Sebab task kali ni banyak sikit so takut task yang sebelum ni belum complete" Jelas Taeha sambil memandang aku sekilas.
Aku tersengih kecil.
Dia kesah pasal aku ke?
Aku just perhatikan Taeha yang fokus menjelaskan aku tentang task yang kami kena bagi.
'Neomu yeppeo-yo' kata aku dalam hati.
Tanpa aku sedar aku tersengih-sengih sendirian.
First time aku nampak orang secantik gini weyh..
Even dari jauh or dekat ,jujur ah. She's so gorgeous *blushing* .
Siapa cakap Taeha buruk ,aku potong lidah korang.
#backtostory
Aku tak dengar pun apa yang Taeha jelaskan dekat aku tentang task tu.
Aku just renung muka dia je.
"Apa kau pandang-pandang? Takde benda lain ke kau nak tengok?" Kata Taeha dekat aku sambil mata dia fokus dekat kertas task tu.
Aku tersedar daripada lamunan aku.
"E-eo? An-aniye-yo. Geu-geugae ,ada something kat rambut kau" Jelas aku ,tergagap sambil menunjuk rambut dia.
Alasan apekah yitu. Tak munasabah woii.
"Jinjja? Eodi?" Taeha mula meraba-raba rambut dia.
"Aku takde rasa apa-apa pun" Kata Taeha lagi.
"Sini aku tolong" Aku kemudian dekatkan jarak aku dengan dia.
Dupdapdupdapdupdap
'Napa hati aku ni. Woii ,diam ah wahai hati ,buat aku malu je' kata aku dalam hati.
Napa hati aku berdegup laju bila dekat ngan dia.
Aku kemudian menyelak rambut dia ke telinga .
"Niceu" Kata aku sambil tersenyum lebar.
"Bwoya? Bukan kau cakap ada something ke kat rambut aku..." Kata Taeha sambil memandang aku pelik.
"Itu ah. Aku tolong betulkan rambut kau ,baru lah nampak makin cantik" Jawab aku.
Then ,suasana terus jadi awkward.
Tapi betul apa yang aku cakap an?
Taeha kemudian tumpukan balik dekat task dia ,kemudian menyumbat 'ear-phone' ke telinga nya.
YOU ARE READING
Life with '프로듀스 X 101' [ ft. 아이즈원 ] (Discontinued)
FanfictionBayangkan kita hidup ngan PDX101 ... _____ Memang sah tunggang-langgang life kita, takyah nak susah-susah fikir memanjang ... tau dah apa akan jadi (・ิω・ิ)ノ _____ A book of Pdx101, their mess is ... (・ิω・ิ)ノ _____ *storyline by @authornim + @songhe...