🌸12🌸

61 8 185
                                    

//Sehari sebelum exam//
//Malam ,Dorm 5 ekor beruk//

Mingyu p.o.v

Dari tadi kepala aku tak habis-habis fikir pasal Taeha je.

Semua orang sibuk practise exam dorang ,aku pulak tak habis-habis termenung sendirian.

"Oi ,Mingyu. Kau ada exam kan besok? Taknak practice ke?" Tanya Yuvin hyung.

" Nak practice lah ni" Jawab aku sambil betulkan posisi duduk aku.

"Aku tengok dari tadi ,kertas yang kau pegang tadi tak bergerak pun" Kata Yuvin hyung lagi.

Aku mengeluh kecil.

"Kau ada masalah ke? Nak hyung tolong?" Tanya yuvin hyung.

"Isseo-yo"

"Apa masalah kau?"

"Ani ,masalah ni hyung tak boleh tolong"

"Aikk ,napa pulak?" Yuvin hyung memandang aku pelik.

"Yohan hyung..." Aku kemudian memanggil Yohan hyung yang tengah fokus practice exam dia.

"Wae? Apa yang kau nak hyung tolong? Yuvin hyung tak boleh tolong ke?" Tanya Yohan hyung sambil mencabut ear-phone dari telinga dia.

"Camne nak confess?" Tanya aku membuatkan mereka semua terus terdiam.

"Woi ,sejak bila kau ada crush ni?"

"Wuuuuwoooowuuuu ,Mingyu dah ada crush"

"Kau laku rupanya"

"Nape tak gitau awal-awal..."

Bilik tu terus riuh mendengar pertanyaan Mingyu.

"Heish ,korang ni senyap sikit boleh tak? Habis bilik sebelah marah nanti. Aku tanya gitu je pun dah bising mengalahkan beruk" Marah aku.

"Btw ,siapa yeoja yang dah berjaya buat kau jatuh hati dekat dia?" Tanya Yuvin hyung.

Readers rasa...?

"Adalah ,napa korang nak tau pulak? Sibuk je" Aku mencebik.

"Alaaa ,kitorang nak jugak kenal ngan bakal adik ipar kitorang ni" Rayu Yohan sambil mengambil tempat duduk di sebelah Mingyu.

" 'Adik ipar' ? Heol ,ingat aku dongsaeng korang ke apa?" Cebik aku lagi.

"Oh! Jangkamman. Seolma ,itu yeoja dalam kelas tu ke?" Tanya Hyeongjun.

Haa ,nak mula dah drama dia tu.

#skip

Kita skip jelah eh ,kalau nak dengar mulut dorang semua ni sampai tahun depan tak habis.

"So ,camne kau nak confess dekat yeoja tu?" Tanya Yohan hyung.

"Emm ,manalah Mingyu tau. Itulah Mingyu tanya hyung!" Kata aku.

Lembap pulak Yohan hyung ni.

"Kau langsung tak tau camne nak confess ke? Sikit pun tak tau?" Tanya Yohan hyung lagi.

"Untuk pengetahuan hyung ,Mingyu ni bukan cam hyung. Itulah Mingyu taktau" Jelas aku.

Yohan hyung terus 'face-palm' .

"Hmm ,arasso-arasso. Hyeongjun ah ,sini kau jap" Panggil Yohan hyung.

Dah kenapa pulak Yohan hyung tetiba panggil Hyeongjun ni....

"So ,hyung akan buat demonstration sikit. Kau hadam jelah eh" Kata Yohan hyung.

"Alaa ,nak jugak ke demonstration? Kalau hyung gitau je cara dia ,tak boleh ke?" Rungut aku.

"Kau tu lembap dalam benda-benda cenggini. So ,bagus hyung bagi tengok kau terus demonstration dia" Bebel Yohan hyung.

Aku terus mencebik.

"Hmm ,memana hyung jelah" Aku menyilangkan tangan aku sambil perhatikan je perbuatan Yohan hyung ngan Hyeongjun.

#skip

Geli weyh aku tengok dorang dua ekor ni ber-gay atas katil aku.

Dorang ingat katil aku ni 'Pusat Ber-Gay sedunia' ke apa...

"Woii ,sudah-sudah lah tu. Jijik aku tengok korang dua ni woii" Kata Seungyoun hyung yang memerhatikan dorang dari katilnya.

"Alaa ,jijik konon. Kau sendiri pun buat benda tu ngan- " Seungyoun hyung terus memotong ayat Yuvin hyung.

"Bagus kau diam sebelum aku halau kau dari bilik ni" Marah Seungyoun hyung sambil menjeling Yuvin hyung.

Yuvin hyung mencebik bila dimarahi oleh Seungyoun hyung.

Tetiba.....

Bbuk!

"AISHH ,SAKIT KAU TAU TAK!" Marah Hyeongjun sambil mengusap kepala dia.

-ahahahanat

Hambekk kau.

Nasib aku tolak korang kalau tak habis tak suci lagi katil aku ni.

Tapi ,yang pelik an. Hyeongjun jatuh ,kepala dia dulu yang sentuh lantai. 😂

"Kau ni. Hyung dah tolong kau bagus-bagus ,ni yang kau bagi" Marah Yohan hyung sambil mengusap punggung dia.

"Ngam lah aku tolong korang daripada aku biarkan korang ber-gay atas katil aku ni" Marah aku pulak.

Readers rasa apalah dorang dua buat atas katil aku tu...?

"Btw ,eottae? Mana satu demonstration kau nak buat?" Tanya Yohan hyung sambil berdiri menuju ke katil dia.

"Hmm ,semua demonstration tu pun aku taknak buat" Jawab aku.

"Wae???" Tanya Yohan hyung lagi.

"Nanti ketara sangat yang aku ni gay" Jawab aku.

"Heish ,kau ni. Tu nama dia bukan gay ,tu nama dia sweet. Algesseo-yo?" Jelas Yohan hyung.

"Aku faham pun ,aku takkan buat jugak benda gay tu" Jawab aku lagi.

"Humph ,memana kau jelah..." Cebik Yohan hyung sambil mendengus kecil.

Selepas kitorang habis practise exam untuk besok and tengok drama gay tak berbayar tu ,kitorang pun tidur.

Well,

kita tengok apa yang aku akan buat besok....

♡♡♡

++songhearteu_

Long time no see ~ readers yang tersayang ~ 💕

Exam author-nim dah habis ,wuuuu!!! 🎉🎊

Rindu betul author-nim dengan WattPad ni ~ ❤

Life with  '프로듀스 X 101' [ ft. 아이즈원 ] (Discontinued)Where stories live. Discover now