🌸05🌸

44 8 68
                                    

//1:05 p.m//
//Dorm 5 ekor beruk//

Hyeongjun P.O.V

Aku menguak pintu bilik dorm kitorang.

"Ddo wasseo" Mingyu menyapa aku.

Masuk je dalam bilik ,aku terus baring atas katil aku.

"Aigoo-ya..." Aku mengeluh kecil sambil keluarkan phone aku dari poket seluar aku.

Penat dho aku lepas habis kelas ,semua tenaga aku dah guna untuk perah idea untuk 'task' yang ssaem kitorang bagi.

Cehh ,baru kena suruh buat lirik sendiri pun dah penat.

Ape dho aku ni ,mengalahkan Yohan hyung.

-ehek, kantoi.

Tengah syok aku main phone tetiba terlintas di fikiran aku pasal 'yeoja nerd' yang menari tadi.

Eihh ,ape ni.

"Yuvin hyung" Aku memanggil Yuvin hyung yang tengah fokus hadap laptop dia tu.

-eh, jap jap

Sejak bila Yuvin hyung ada laptop ni? Setahu aku yang ada laptop Seungyoun hyung je...

Ni mesti pinjam laptop Seungyoun hyung tanpa kebenaran ni an?

K K

#backtostory

"Wae-yo?" Tanya Yuvin hyung.

"Geugae ,tadi an time aku kat kelas..."

Aku cerita pasal 'Yeoja nerd' tadi tu dekat Yuvin hyung.

"-Pfft, yeoja nerd? Menari? Ape kau merepek ni woii" Kata Yuvin hyung sambil ketawa sampai tak ingat dunia.

"Mesti yeoja tu pakai spek mata and braces an?" Tanya Yuvin hyung lagi dengan ketawa yang tak pandai nak habis dari tadi.

Woii ,sudah lah tu.

"Tapi an ,aku perhatikan yeoja tu...."

"Wae? Nape dengan yeoja tu?"

Sebokk jugak dia nak tau ,tadi bukan main lagi dia ketawa sampai tak ingat dunia.

"Yeoja tu cute lah" Kata ku sambil blushing sikit.

"Eyy ,kau suka yeoja tu ke?" Tanya Yuvin hyung sambil tersenyum nakal.

"Emm- "

Baru je aku nak jawab and kepala aku kena pukul dah oleh (?)

"Kau ni kecik-kecik dah nak cari yeochin ,aku report ngan omma kau nanti baru kau tau" Marah Mingyu.

Dia cakap aku 'kecik' ? —excujeumi

Mentang-mentang kau tinggi.

"Btw an ,mana Yohan ngan Seungyoun? Bukan dia satu class dengan kau ke?" Tanya Yuvin hyung lagi.

"Yohan ngan Seungyoun hyung cakap dorang nak gi tolong ssaem kejap so aku balik dulu lah. Malas nak tunggu dorang" Jawab aku.

" 'Tolong ssaem' ? Heol ,budak dua ekor tu nak menolong? Tak pernah lagi aku nampak dorang tolong 'orang'..." Kata Yuvin sambil ketawa kecil.

"Haa ,dah mula lah tu nak membawang" Kata Mingyu yang tengah baring atas katil dia sambil perhatikan kami.

"Alaa ,sekali-sekala. Dorang bukan ada kat sini pun..." Jawab Yuvin hyung selamba.

Hmm ,aku rasa kalau Yohan ngan Seungyoun hyung dengar ni sah sah kitorang mesti kena sumbat dalam jamban.

#skip

Life with  '프로듀스 X 101' [ ft. 아이즈원 ] (Discontinued)Where stories live. Discover now