🌸04🌸

99 10 89
                                    

//Dorm 5 ekor babun//

Taeha P.O.V

Jam menunjukkan 6:30 p.m and kejap lagi pintu masuk bangunan dorm akan dikunci.

"Aishh ,beruk ni an. Aku suruh dia 'jangan balik lewat' ni dah nak dekat jam 7:00 p.m . Dia buat kedai ke ape ni" Bebel Yoora eonni yang dari tadi tak habis-habis kehulu-kehilir menunggu kepulangan Rawon.

"Eonni ,sabo je lah. Kejap lagi Rawon eonni datang ah tu" Kata aku cuba untuk menenangkan Yoora eonni.

Dari tadi tak habis-habis nak membebel pasal Rawon eonni je.

Yang dua sekor lagi ni bukan pandai nak menolong ,keje nak main phone je...

Aku je yang dari tadi tak habis-habis memekik suruh Yoora eonni duk diam-diam.

Ada jugak yang aku sepak ni jap lagi.

Tiba-tiba ,kedengaran pintu bilik dorm kitorang dikuak.

And......

"YAISH!!! DDO CHUGULLAE!!!"

Yoora eonni ready dah nak bunuh Rawon eonni hidup-hidup.

Hmm ,sabo je ah nak hadap dua orang babun bergaduh sampai tak ingat dunia ni.

"Kau gi mana tadi haa! Kau cakap kau gi beli 'snack' je ni dah sampai 2 jam lebih belum lagi kau pulang. Kau pergi beli 'snack' ke buat ke kedai!" Marah Yoora eonni lagi.

"Eiih ,lek ah. Nah aku dah belikan korang 'snack' fav korang..." Dengan selamba je Rawon eonni cakap gitu.

Membazir air liur Yoora eonni je marah panjang-panjang tadi.

Rawon kemudian keluarkan dua buah plastik besar yang penuh dengan 'snack' yang dia beli.

"Wahh ,eonni belanja ke?" Kata Haena dengan matanya yang bersinar-sinar melihat semua 'snack' dalam plastik tu.

Baru dua ekor babun ni nak bangun dari katil,

kalau pasal makanan laju an korang.

#skip

//Hari minggu//

"Oii ,kitorang ada kelas pagi ni so lepas habis kelas kitorang baru kita gi jalan-jalan eh" Jelas Yoora eonni dekat Rawon eonni yang tengah fokus main game dalam laptop dia.

"Arasso-yo ,aku ikut kamu je" Jawab Rawon eonni sambil mata tu still fokus dekat skrin laptop dia.

Kalau pasal game je ,pandang orang pun eonni taknak dah.

"Kau ingat kitorang ada kelas kau boleh je duk main game dalam bilik ni..."

Mula dah Yoora eonni tu nak membebel ,bila ah kita boleh gerak gi kelas ni kalau dari tadi eonni asyik membebel je.

"Habis tu ,kau nak aku buat ape? Ikut sekali kamu gi kelas tu?" Tanya Rawon eonni ,geram dengan Yoora eonni yang tak pernah ah dalam sehari tak membebel pasal dia.

"Sebagai denda untuk semalam ,aku nak kau gi cuci baju-baju kotor kita" Selamba badak je Yoora eonni mengarahkan Rawon eonni.

Tapi an ,ngam jugak lah Yoora eonni suruh Rawon eonni cuci kain.

Tak perlu lagi ah kitorang susah-susah nak cuci baju nanti.

"Suka ati kau je nak suruh aku buat ape.."

"Habis tu ,kau nak aku suruh kau buat ape? Kira bagus dah aku suruh kau cuci kain daripada aku halau kau dari bilik ni.." Jelas Yoora eonni lagi.

Rawon eonni terus mencebik.

Life with  '프로듀스 X 101' [ ft. 아이즈원 ] (Discontinued)Where stories live. Discover now