//Hari minggu//
Rawon p.o.v
Aku melihat diri aku dalam cermin sebelum menyarungkan kasut snicker aku.
"Aku nak jalan dah ni. Anyeong..." Aku melambai dekat dorang sebelum berlalu keluar dari bilik ni.
"Hati-hati jalan tu. Jangan balik lewat sangat ,arasso!" Pesan Yoora eonni sambil melambai balik dekat aku.
"Pandai-pandai lah Rawon nanti!" Kata aku pulak sambil cepat-cepat berlalu pergi dari sini sebelum kena bebel lagi ngan Yoora eonni.
Eonni ni kan. Tak sah lah kalau tak membebel dalam sehari.
Aku mengerling sekilas jam aku sambil berjalan menuju ke bus stop.
"10:35! Habislah ,aku dah lambat!" Aku terus mempercepatkan perjalanan aku.
//back to dorm....//
Yoora p.o.v
"Haa ,kau Taeha ssi? Takkan mereput dalam bilik je? Tak gi date ngan namchin ke?" Tanya aku sambil menaikkan sikit sebelah kening aku.
"Nanti malam" Jawab Taeha yang tengah fokus ngan laptop dia.
"Ma-malam? Uishh ,kau biar betul..." Kata aku pulak.
Nape nak date time malam pulak? Bahaya tau tak.....
Namja even luaran dia nampak baik kita tak boleh senang-senang terpedaya ngan mereka.
Lagi-Lagi time malam. Kita taktau apa yang dorang nak buat dekat kita ,angeurae?
"Eishh ,boleh tak otak kuning tu bawa jauh-jauh? Ingat Taeha ni murah sangat ke nak buat benda cenggitu? Taeha masih ada maruah lagi okeih..." Jelas Taeha panjang lebar.
"Eon-eonni tak fikir benda cenggitu lah..." Kata aku lagi sambil menekup pipi aku.
Aishh ,apa yang aku tengah fikir ni...
Minda aku masih suci lagi okeih.
//Bus stop//
Rawon p.o.v
"Mianhei-yo ,aku lambat" Kata aku dengan nafas aku yang tercungap-cungap.
"Kau lari ke tadi?" Tanya Seungyoun sambil menepuk-nepuk lembut belakang aku.
Eh eh
Tetiba ,carring semacam ni kenapa?
"E-eo ,ahahaha. Aku ingat aku dah lambat tu lah aku lari" Jelas aku sambil betulkan baju aku.
"Aniyae-yo ,aku pun baru sampai jugak" Kata Seungyoun.
Kami melabuhkan punggung di kerusi bus stop ni.
"Kau sampai jam berapa tadi?" Tanya aku.
"Err ,mungkin dalam jam 10:29 a.m ,kot? Aku pun tak pasti ,tapi aku rasa tak lah awal sangat. Ggokjongma-yo ,kau tak lewat sangat jugak" Jelas Seugnyoun sambil tersenyum nipis.
Tengah kami berbual kosong ,bus tu pun sampai.
//dalam bus//
"Kau rasa sejuk ke?" Tanya Seungyoun yang duduk kat sebelah aku.
"E-err— " Belum sempat aku nak jawab dia dah pakaikan aku kot baju dia.
Actually ,sejuk tu memang sejuk sebab bus ni kan ada aircond. Tu lah sejuk.
Dah dia bagi kot dia ,aku pakai jelah.
Aku tengok Seungyoun harini cam bukan Seungyoun yang cam biasa.
YOU ARE READING
Life with '프로듀스 X 101' [ ft. 아이즈원 ] (Discontinued)
FanfictionBayangkan kita hidup ngan PDX101 ... _____ Memang sah tunggang-langgang life kita, takyah nak susah-susah fikir memanjang ... tau dah apa akan jadi (・ิω・ิ)ノ _____ A book of Pdx101, their mess is ... (・ิω・ิ)ノ _____ *storyline by @authornim + @songhe...