//xxx Cafe//
Yuvin p.o.v
"Bila dia nak sampai ni. Nak dekat 5 minit dah aku tunggu ni..." Rungut aku sambil mengerling jam tangan aku.
Aku mengeluh berat.
Bosan weyh aku cuti ni.
Napalah sekolah tu bagi cuti dahlah seminggu pulak tu.
Takde faedah jugak kalau cuti kerja mereput je dalam rumah.
Bagus gi sekolah kalau cenggitu.
Huhhh...
Menyesal betul aku gaduh ngan Haena hari tu.
Mesti dia benci aku kan sekarang ni?
Tengah aku membebel sendirian tetiba ada orang menghentak meja aku.
Huishh ,nasib tak terkeluar jantung aku."Mian.. hei.. yo..aku lambat. Aku ada ben.. da.. nak handle tadi.." Kata Yohan dengan nafas yang tercungap-cungap.
"Kau tak aku dah tunggu kat sini nak dekat 5 minit dah. Baru sekarang kau datang?" Rungut aku.
"Alaa ,lek lah. 5 minit je pun bukan 5 jam kan? Bagilah aku duduk dulu.." Kata dia lagi sambil melabuhkan punggung dia di kerusi berdepan ngan aku.
Dia tetiba merampas minuman aku.
"Woi ,americano aku!"
"Siapa suruh kau tak order minuman untuk aku sekali. Kau tau tak aku penat..." Dia menghabiskan minuman aku.
Hmm ,hari ni je aku baik dengan kau.
Esok-esok memang kena flying-kick lah kau oleh aku.
"Btw ,napa kau nak jumpa aku? Aku baru je ingat nak gi dating tadi"
Aku menggulingkan mata aku dengar apa yang dia cakap.
"Kau ni tak habis-habis nak menggatal ,kalau dah gay tu gay lah. Tak tau malu betul kau ni" Kata aku pulak.
"Excujeumi! Siapa yang gay? Jangan memandai nak fitnah aku eh. Aku straight okeih!" Marah dia.
—pft
Straight dia cakap?
Betul ke apa yang aku dengar ,ke telinga aku yang tersumbat.
"Ye lah ye lah. Memana je lah kau..." Aku ikutkan je lah apa yang dia cakap.
Kesian pulak aku tengok dia ni asyik kena panggil gay je.
Dia ni sebenarnya straight tapi taktau lah camne dia boleh terjebak ngan manusia-manusia gay kat luar sana tu sampai dia sendiri pun gay.
Aku tau mesti semua readers tau kan siapa-siapa yang pernah di-ship dengan dia ~
#backtostory
"Aku nak jumpa kau sebab aku bosan weyh sepanjang cuti ni..." Kata aku.
Dia ketawa dengar apa yang aku cakap.
"Haa ,tulah kau. Aku tolong kau cari yeochin kau taknak. Siapa suruh jual mahal betul mengalahkan harga kereta kat kedai tu" Kata dia pulak dengan ketawa yang tersisa.
Dah puas gelakkan aku?
"Kau ni jahat betul kan? Kalau chingu tu ,lepak lah sesama ngan aku. Ni tak ,korang semua sibuk ngan yeochin korang tu. Aku pulak korang palaukan" Jelas aku.
"Habis tu kau nak aku buat apa? Dating ngan kau?" Tanya dia.
"Deo bicheosseo! Kau ingat aku gay ke apa!" Teriak aku.
YOU ARE READING
Life with '프로듀스 X 101' [ ft. 아이즈원 ] (Discontinued)
FanfictionBayangkan kita hidup ngan PDX101 ... _____ Memang sah tunggang-langgang life kita, takyah nak susah-susah fikir memanjang ... tau dah apa akan jadi (・ิω・ิ)ノ _____ A book of Pdx101, their mess is ... (・ิω・ิ)ノ _____ *storyline by @authornim + @songhe...