//Rumah Haena//
Haena p.o.v
"Omma ngan appa gi kerja dulu. Kamu dua jaga rumah eh. Jangan lupa bagi Mochi makan.." Pesan omma aku sambil melambai dekat kitorang.
"Arasso-yo ,omma jangan risau" Jawab oppa aku yang bernama Park Sunho.
Korang mesti kenal dia kan?
Ehek ,siapa jelah tak kenal ~
Selepas omma aku menyarungkan highheel nya ,dia kemudian berlalu pergi.
Aku baru je nak menuju ke ruang tamu ,oppa aku cepat-cepat menahan aku.
"Kau dengar ke apa yang omma cakap tadi? Gi bagi Mochi makan sekarang" Kata oppa aku.
Aku terus mencebik.
"Alaa ,MAMA nak main dalam 10 minit lagi.. oppa lah yang gi bagi dia makan. Nne? Please ~" Aku merayu dekat oppa aku.
Huhuhu ~
Aku taknak terlepas intro MAMA kali ni.
Dah berapa kali dah aku tak sempat tengok intro MAMA. Tu pun sebab oppa aku.
Aku tau lah kau benci sangat MNET tu tapi takyah lah libatkan aku sekali.
"Takde alasan! Apa mama-mama? Mama kau dah gi kerja tu! Gi bagi Mochi makan sekarang! Oppa ada banyak benda lagi nak urus!" Kata oppa aku lagi.
Cehh ,banyak benda nak urus konon.
Padahal ,nak gi stalk ig idol lah tu.
Ingat aku tak tau ke!
Kepala kau tu dua kali lima je ngan namja gatal kat luar sana tu.
"Bukan mama yang tu! Aku maksudkan MAMA yang main kat tv tu lah! Aduii ,oppa ni... bodoh tu lain kali simpan sikit!" Marah aku.
"Kau berani eh lawan oppa kau!" Dia terus head-lock kepala aku.
"Aishh ,oppa! Appeo!" Aku mengerang kesakitan.
Nak tercabut akar rambut aku.
"Kalau kau nak oppa lepaskan! Gi bagi Mochi makan sekarang!" Arah oppa aku.
"Arasso-arasso! Lepaskan lah cepat!" Rungut aku.
Dia kemudian melepaskan kepala aku.
Aku cepat-cepat menuju ke tingkat atas dimana terletaknya rumah Mochi.
Harap lah aku tak terlepas intro MAMA kali ni.
//Tingkat atas//
"Mochi ~ meow ~ Mochi ~ neon eodiya ~" Aku memanggil kucing kesayangan aku.
Kedengaran bunyi mengiau di bawah meja kaca berdekatan sofa.
"Mochi ~ sini cepat ~ omma nak bagi kau makan ni ~" Kata aku lagi.
Mochi terus berlari ke arah aku sambil mengiau.
"Apa yang Mochi buat tadi?" Aku mengusap kepala dia lembut.
Ehek.
Kenalkan kucing aku ,Mochi.
YOU ARE READING
Life with '프로듀스 X 101' [ ft. 아이즈원 ] (Discontinued)
FanfictionBayangkan kita hidup ngan PDX101 ... _____ Memang sah tunggang-langgang life kita, takyah nak susah-susah fikir memanjang ... tau dah apa akan jadi (・ิω・ิ)ノ _____ A book of Pdx101, their mess is ... (・ิω・ิ)ノ _____ *storyline by @authornim + @songhe...