Teorie ideální váhy

212 10 2
                                    

Každý máme geneticky danou barvu očí, vlasů,  výšku a stejně tak i váhu, procento tuku v těle, svalů v těle atd.

Teorie je vlastně o tom,  že máme své rozmezí,  ve kterém se naše váha pohybuje. My samozřejmě ovlivňujeme váhu manipulacemi (např. jíme nadbytek kalorií,  tak přibereme). Když ale jíme podle potřeby, zas tak se nehýbeme,  tak se naše tělo drží v tom rozmezí,  protože je to pro něj pohodlné. Pak třeba přes Vánoce sníte víc cukroví, ale vrátíte se k normálu a váha vám pak zase klesne na ten bod normálnosti.

Jak už jsem řekla, každý to máme jinak,  takže váha není jen o tuku,  ale i o svalech,  kostech a spoustě dalších faktorů. Třeba by se neměl porovnávat čtrnáctiletý kluk na profesionální úrovni v nějakém sportu s jeho vychrtlou sestrou.

Další věc je BMI kalkulačka. Další blbost.  Ta věc vám počítá všechno, jen ne to,  co by měla. Prostě vemte si,  že máte 160cm a třeba 70kg... Není to tuk,  ale jste hora svalů a ta věc vám řekne,  že máte vysokou nadváhu...

Víc o tomhle tématu najdeš na YouTube kanálu Katy Blažčíkové (česká kulturistka,  fitness trenérka,  výživová poradkyně). Rozpovídala se o tom na 23 minut, tak si to poslechni. Nechtělo se mi to vypisovat,  ale zmiňuje tam jojo efekt,  což je hodně zajímavý,  protože tě to naučí jak zacházet se svým tělem...

FITNESS✅Kde žijí příběhy. Začni objevovat